Posiadanie profesjonalnej i kompleksowej witryny jest ważne dla każdej nowej firmy, jednak rozpoczęcie prac nad stroną może wydawać się trudne, szczególnie dla tych, którzy nigdy nie mieli stycznością z własną witryną. Sprawdź, jak stworzyć narzędzie intuicyjne dla klienta, a skuteczne dla Twojego biznesu.
Niezależnie od tego, czy tworzysz prostą witrynę internetową czy bardziej złożoną witrynę e-commerce, najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić, to powiedzieć, co robi Twoja firma. Nie zmuszaj klientów do szukania informacji na ten temat, pomyśl o użytkowniku i jego poruszaniu się po witrynie. Równie ważne jest określenie, co zrobi witryna dla Ciebie. Oczywiście, może być to tylko dostarczenie informacji odbiorcom, jednak zamysł musi być sprecyzowany i zbudowany wokół tego celu, bo inaczej strona nie przyniesie zbyt wielkich korzyści.
Tworzenie strony firmowej, która będzie spełniać określoną rolę to proces, na który składa się kilka elementów. Poniżej przedstawiamy główne składowe witryny, o których należy pamiętać podczas realizacji.
Zanim przystąpisz do jakichkolwiek czynności przemyśl, jak chcesz przedstawić i komunikować swoją markę oraz jakie wartości ma przekazywać. Następnie, po prostu – zaprezentuj to na własnej stronie.
Planowanie strategii to również odpowiedni dobór grupy docelowej, czyli jej zdefiniowanie wraz z podziałem na grupy demograficzne. To do tych osób kierujesz swoją witrynę, dlatego dobrze wiedzieć, kto ma być finalnym odbiorcą, aby dopasować do nich treści, ale też np. przyszłe kampanie promocyjne.
Przekaż to, co robi Twoja firma w jasne i krótkie stwierdzenie. Odwiedzający muszą zrozumieć co mogą u Ciebie znaleźć w kilka sekund od wejścia na stronę. Pamiętaj też, że kilka dobrze napisanych zdań jest skuteczniejszych niż nieciekawy obszerny opis.
W zależności od tego, jaki cel wybierzesz dla swojej witryny, masz kilka możliwości wyboru oprogramowania, czyli systemu zarządzania treścią (Content Management System). Dzięki CMS-owi do edycji i zarządzania stroną nie będziesz potrzebować znajomości technologii czy programowania. Jaki będzie najlepszy? Wszystko zależy od budżetu, zaawansowania projektu i wymagań np. jeśli zależy Ci na skalowalności i elastyczności to strona na Drupal CMS będzie najlepszym wyborem.
Twoja strona będzie w sieci odzwierciedleniem Twojej firmy, dlatego zapewnij jej atrakcyjny wygląd, który będzie łatwy w odbiorze. Zdecydowanie lepiej będzie, gdy projekt powierzysz profesjonalnym grafikom, bo strona oparta o motywy może być powtarzalna przez wiele innych serwisów.
Zaplanuj mapę strony, czyli sekcje i informacje, które muszą znaleźć się w witrynie. Może to być tylko strona główna z dodatkowym kontaktem, a możesz poszerzyć zawartość o dedykowane podstrony oferowanych usług, jednak całość musi być uporządkowana i czytelna.
Najważniejszym elementem każdej strony są teksty – to one angażują użytkowników do podjęcia akcji. Treść musi być atrakcyjna dla odwiedzających i przekazywać im właściwy rodzaj informacji w zrozumiały i jasny sposób. Nie zapomnij również o dodaniu przycisków CTA z jasnym żądaniem działania, by klient wiedział, że właśnie tą czynność powinien wykonać.
Obecnie, odpowiednie wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych jest bardzo ważne. Nie tylko ze względu na wygodę przeglądających, ale również dlatego, że jest to jeden z czynników rankingowych wyszukiwarek. Dopilnuj, by projekt strony był responsywny, by użytkownik na każdym urządzeniu mógł komfortowo korzystać ze strony.
Tworzenie strony internetowej może trwać od kilku dni do kilku miesięcy, a uruchomienie jej pomoże dotrzeć do szerokiej bazy klientów i zwiększyć potencjał firmy. Kluczową decyzją jest wybór CMS-a, od którego zależeć będzie rozwój strony i zarządzanie nią. W Drupal Solution powstała już niejedna strona na Drupalu, dlatego wiemy jak tworzyć najlepsze strony dla naszych klientów, napisz do nas i przekonaj się sam!
Dodaj komentarz