Menu
Płyn chłodniczy

Płyn chłodniczy i płyn do spryskiwaczy – kiedy należy je wymienić?

Płyn chłodniczy i płyn do spryskiwaczy to jedne z płynów eksploatacyjnych, których poziom powinniśmy regularnie kontrolować. Za co odpowiedzialne są te płyny i jakie znaczenie ma ich jakość? Podpowiadamy!

Płyn do chłodnicy – kiedy należy go wymienić?

Przede wszystkim, bardzo ważne jest dobranie odpowiedniego płynu do naszego auta. Wybierzmy płyn chłodniczy o właściwych parametrach, atestowany, który będzie zawierał wysokiej jakości inhibitory, tak jak np. płyny do chłodnic Kemetyl.

Podczas eksploatacji, poziom płynu ulega zmianie. Niedobór płynu przekłada się na mniejszą efektywność układu, dlatego też niezbędne jest jego kontrolowanie i uzupełnianie. Płyn powinien być również okresowo wymieniany, tak aby możliwe było prawidłowe funkcjonowanie całego układu chłodzenia.

Płyn chłodniczy powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta samochodu  i/lub zaleceniami producenta danego płynu. Np. rekomendowana wymiana płynów do chłodnic o przedłużonym działaniu typu Longlife/ G12, G12+ tj. Płyn do chłodnic GlycoCool Longlife Premium 774 D-F powinna następować po ok. 250.000 km/ 5 latach użytkowania w przypadku samochodów osobowych oraz po ok. 650.000 km /6 latach użytkowania w przypadku samochodów ciężarowych. Informacja znajduje się na etykiecie produktu i/lub na stronie producenta.

Czy warto wymieniać płyn do spryskiwaczy?

Płyn do spryskiwaczy jest zazwyczaj zużywany na bieżąco. Nie zapominajmy, żeby zaopatrzyć się w wysokiej jakości zimowy płyn do spryskiwaczy, gdy temperatury zaczynają zbliżać się w okolice 0°C.

Wybierając zimowy płyn do spryskiwaczy postawmy na produkt odporny na niskie temperatury, który umożliwi nam skuteczne usunięcie brudu i osadów z szyby naszego auta. W składzie wysokiej jakości płynów znajdziemy składniki, które spowalniają odparowanie alkoholu, redukując „efekt zimnej szyby”. W rezultacie, resztki płynu nie zebrane przez wycieraczki nie ulegają zamarznięciu na szybie, nawet jeśli na zewnątrz panują bardzo niskie temperatury.

Jeśli w zbiorniku mamy jeszcze letni płyn, dodajmy do niego koncentrat płynu zimowego. Dzięki temu płyn nie zamarznie, a my unikniemy uszkodzeń przewodów i dysz.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2022