podpis kwalifikowany

Podpis elektroniczny SimplySign

Opublikowano: 21 grudnia 2021

Chcesz załatwiać formalności w kilka minut, bez wychodzenia z domu? Podpis kwalifikowany SimplySign pozwoli Ci podpisać szereg dokumentów, deklaracji i umów. Poznaj zalety korzystania z podpisu kwalifikowanego i przekonaj się, ile spraw możesz załatwić z SimplySign od Autenti!

Podpis kwalifikowany – dlaczego warto?

Podpis kwalifikowany to bezpieczny i profesjonalny sposób na podpisywanie dokumentów. Zgodnie z Kodeksem cywilnym, podpis kwalifikowany jest równoważny własnoręcznemu, dzięki czemu podpiszesz wszystkie dokumenty wymagające formy pisemnej bez wychodzenia z domu.

Kwalifikowany e-podpis jest składany przy pomocy specjalnych kluczy kryptograficznych. Ponadto, może z niego korzystać wyłącznie osoba, na którą został wydany, dzięki czemu to bezpieczne rozwiązanie, które zapewnia poufność danych. Podpisy kwalifikowane są wiążące na terenie wszystkich państw członkowskich UE.

Dzięki e-podpisowi możesz podpisać dokumenty urzędowe, administracyjne, biznesowe (np. związane z kadrami i płacami). To rozwiązanie pozwoli Ci również sprawnie i szybko prowadzić zagraniczną korespondencję.

Dlaczego warto postawić na podpis kwalifikowany?

  • Szybki i wygodny proces. Dokumenty podpisujesz jednym kliknięciem. Nie musisz czekać na kuriera z dokumentami w formie papierowej. Ty i Twoi kontrahenci oszczędzacie czas.
  • Zdalna identyfikacja i szybkie uzyskanie e-podpisu. Możesz zamówić podpis kwalifikowany w kilka sekund. Certyfikat jest wydawany zdalnie, aby móc składać elektroniczne podpisy jeszcze tego samego dnia.
  • Możesz złożyć podpis kwalifikowany, gdziekolwiek jesteś. Dzięki rozwiązaniom opierającym się na chmurze obliczeniowej możesz podpisać dokument zdalnie, korzystając ze smartfonu czy laptopa. Nie potrzebujesz dodatkowych urządzeń, takich jak czytniki i zewnętrzne karty kryptograficzne.
  • Wielofunkcyjność. Z podpisem elektronicznym podpiszesz umowy, opłacisz rachunki i zatwierdzisz szereg dokumentacji. Jeden podpis kwalifikowany daje Ci wiele możliwości, by w prosty i szybki sposób załatwiać ważne sprawy.
  • Oszczędność pieniędzy. Elektroniczne podpisywanie dokumentów jest korzystne dla planety, ponieważ ograniczasz zużycie papieru. Dodatkowo nie musisz kupować tuszy, tonerów i regularnie przeznaczać środków na serwis drukarek. Dzięki temu oszczędzasz i działasz proekologicznie.

Podpis kwalifikowany SimplySign – co możesz załatwić?

Podpis kwalifikowany SimplySign to uniwersalny podpis elektroniczny od Autenti, z którym podpiszesz wiele rodzajów dokumentacji i umów. Szybko i sprawnie, bez wychodzenia z domu. Sprawdź, jakie dokumenty możesz podpisać z podpisem kwalifikowanym SimplySign.

  • Sprawy urzędowe i administracyjne

Z podpisem kwalifikowanym możesz załatwiać codzienne formalności z instytucjami finansowymi, towarzystwami ubezpieczeniowymi czy firmami telekomunikacyjnymi. To także możliwość podpisywania dokumentów związanych z administracją publiczną – ZUS, US, JPK, KRS i JEDZ.

  • Dokumenty kadrowe

Podpis kwalifikowany bardzo przydaje się w firmie do podpisywania i przekazywania współpracownikom dokumentów kadrowych, takich jak umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło czy kontrakt menadżerski. Możesz również przekazywać dokumenty wewnętrzne, takie jak regulaminy, upoważnienia, klauzule, zaświadczenia, skierowania.

  • Dokumenty biznesowe

Kwalifikowany podpis elektroniczny pozwala na podpisywanie dokumentów do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) oraz dokumentów przetargowych.

Za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego możesz również podpisywać dokumenty w relacjach z parterami biznesowymi. To między innymi dokumenty dotyczące przeniesienia praw autorskich, umów leasingowych, umów pośrednictwa w nieruchomościach czy umów najmu terminowego.

Podpis elektroniczny to także duże ułatwienie, jeśli chodzi o podpisywanie dokumentów biznesowych związanych z nieruchomościami, ubezpieczeniami czy umowami cywilnymi.

Jak złożyć podpis kwalifikowany SimplySign?

Uzyskanie podpisu kwalifikowanego SimplySign od Autenti jest szybkie i proste – Twoja tożsamość jest potwierdzana podczas wideokonferencji na podstawie dowodu osobistego lub paszportu. Późniejsze korzystanie z e-podpisu jest równie łatwe! Potrzebujesz tylko adresu e-mail, jednorazowego kodu Token wygenerowanego przez aplikację SimplySign oraz kodu PIN, który tworzysz samodzielnie w procesie nadawania podpisu kwalifikowanego.

Jak złożyć podpis kwalifikowany SimplySign?

  1. Otrzymujesz maila z linkiem przekierowującym bezpośrednio do dokumentu do podpisania na platformie Autenti.
  2. Zapoznajesz się z dokumentem i potwierdzasz, że znasz jego treść, klikając przycisk ‘’Podpisz’’. Niezależnie od liczby stron, dokument podpisujesz tylko raz.
  3. Wybierasz swojego dostawcę podpisu elektronicznego (w tym przypadku SimplySign).
  4. Wpisujesz swój adres e-mail i jednorazowy kod Token wygenerowany przez aplikację SimplySign.
  5. Zatwierdzasz składanie podpisu indywidualnym kodem PIN.
  6. Gotowe, Twój dokument jest podpisany!

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści