Menu
świąteczne zakupy

Polacy pokochali świąteczne zakupy online

Polacy coraz chętniej robią zakupy świąteczne online. Do tego stopnia, że w tym roku staliśmy się europejskimi królami tej formy nabywania towarów. Jednak nadal najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów pozostają sklepy stacjonarne.

Z roku na rok Polacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci. Aż 82% respondentów najbardziej ceni sobie fakt, że może zrobić zakupy w dogodnym dla siebie czasie. Internet jest także miejscem, gdzie prawie połowa konsumentów szuka pomysłów na prezenty. Co zaskakujące, Polacy najchętniej ze wszystkich pytanych inspirują się forami i blogami w kwestii tego, co podarować bliskim. Sklepy stacjonarne są natomiast najbardziej popularnym wyborem przy kupowaniu żywności – wynika z najnowszych, przedświątecznych międzynarodowych badań przeprowadzonych przez firmę Deloitte Polska. W badaniu wzięli udział respondenci z 10 europejskich krajów, w tym z Polski.

Ile przeznaczyć na prezenty?

W tym roku planujemy przeznaczyć na prezenty ok.532 zł, z czego 236 zł, tj. 55 euro, wydamy w internecie. Oznacza to, że znaczną część wydatków świątecznych tj. 44% zostawimy w e-commerce. Robiąc świąteczne zakupy online inspirują nas blogerzy oraz media społecznościowe.

Po Brytyjczykach, którzy aż 55% budżetu przeznaczonego na prezenty wydadzą w sieci oraz Niemcach, jesteśmy liderami w zakupach online. wyprzedzamy tym samym Holandię, która jeszcze rok temu była przed nami mówi Wojciech Górniak, dyrektor, lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich Deloitte.

Z zakupów świątecznych w sklepach stacjonarnych korzysta prawie 60% Polaków. To jednak obok Wielkiej Brytanii najsłabszy wynik w Europie.

– Wciąż większość, bo 58% badanych Polaków deklaruje, że świąteczne prezenty kupi w tradycyjnych sklepach. To jednak relatywie mało, biorąc pod uwagę, że średnia europejska wynosi 70%komentuje dyrektor W. Górniak z Deloitte.

Świąteczne zakupy online przez aplikacje mobilne

Coraz częściej wybieramy świąteczne zakupy online przez aplikacje mobilne. W ten sposób zamierza nabyć prezenty 27% ankietowanych. Pod tym względem także wyprzedzamy inne kraje.

Ponad 80% klientów, którzy wybierają sklepy internetowe, docenia fakt, że mogą zrobić zakupy w dowolnie wybranym przez siebie czasie. Internet to także baza opinii innych ludzi o produktach, co docenia aż trzy czwarte kupujących w sieci – mówi Jan Kisielewski, dyrektor w dziale strategii marki i badań konsumenckich Deloitte.

Jeśli chodzi o świąteczne zakupy online żywności, to na internetowym rynku wciąż dużo do zrobienia mają sprzedawcy tego typu towarów. Ankietowani deklarują, że tylko 11% budżetu przeznaczonego na jedzenie świąteczne wydadzą w sieci. W tradycyjny sposób wolimy też kupować kosmetyki i perfumy.

Cenimy wygodę i bezpieczeństwo zakupów

Prawie trzy czwarte kupujących w sieci deklaruje, że kupuje w internecie ze względu na wygodę wynikającą z dostawy zakupów prosto do domu – mówi dyrektor J. Kisielewski z Deloitte.

Na świąteczne zakupy w tradycyjnych sklepach Polacy decydują się przede wszystkim z powodu możliwości natychmiastowego otrzymania zakupionych rzeczy oraz bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Ważne jest także uzyskanie od sprzedającego fachowej porady. Nie bez znaczenia jest ochrona danych osobowych, którą gwarantuje tradycyjna forma zakupów i bezpieczeństwo płatności.

Jaki prezent kupić na święta?

Dokonując świąteczne zakupy online aż połowa badanych szuka pomysłów na prezenty w internecie. Po Włoszech jest to trzeci najwyższy wynik dotyczący świątecznych zakupów w Europie. W sklepach stacjonarnych inspiracji szuka nieco ponad 37% klientów. Jest to trzeci od końca wynik przed Brytyjczykami i Austriakami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021