Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych – jak to działa?

Opublikowano: 19 września 2021

Pozycjonowanie stron www to jedna z najlepszych metod promocji firmy w Internecie. Umożliwia wyróżnienie się na tle konkurencji oraz dotarcie do większej liczby użytkowników. Wzrost widoczności czy pozycji witryny w rankingu wyników wyszukiwania stanowią podstawowy cel działań podejmowanych w ramach współpracy z agencją SEO. Minusem tego rodzaju promocji jest jej czasochłonność – skuteczna optymalizacja i pozycjonowanie, przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi wytycznymi, a także z etyką pracy trwają stosunkowo długo i trudno jest przewidzieć, kiedy wdrożone zmiany zaczną przynosić realne efekty. Nie zmienia to jednak faktu, że długofalowa współpraca z profesjonalną agencją zagwarantuje więcej korzyści niż jednorazowe „zlecenie na zrobienie SEO”. Tym bardziej, że raz wypracowane pozycje nie są osiągnięte na zawsze. Jeżeli nie dba się o miejsce witryny w sieci, to łatwo można je stracić, np. w wyniku prężnych działań podejmowanych przez konkurencję. Co więc zrobić, aby pozycjonowanie było skuteczne?

Optymalizacja techniczna jako pierwszy filar pozycjonowania

SEO (ang. Search Engine Optimization) to w dosłownym tłumaczeniu optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. W praktyce to właśnie optymalizacja jest wykonywana jako pierwsza, a wdrożone zmiany w zakresie kodu i struktury strony oraz zastanego contentu, powodują pierwsze skoki pozycji w rankingu wyników wyszukiwania. Podczas optymalizacji tworzony jest grunt pod dalsze działania, ze szczególnym uwzględnieniem preferencji robotów sieciowych. „Odwiedziny” robotów są niezbędne, aby doszło do zaindeksowania strony, czyli umieszczenia jej w bazie wyszukiwarki. Dzięki temu, po wpisaniu przez użytkownika w oknie wyszukiwarki określonej frazy, w wyświetlonych wynikach pojawi się adres URL pozycjonowanej strony. W kontekście zwiększenia widoczności witryny w sieci zazwyczaj wspomina się o konieczności zastosowaniu metod pozycjonowania, kompletnie zapominając o tym, że bez poprawnie przeprowadzonej optymalizacji technicznej, kolejne działania nie przyniosą zadowalających efektów. Pozycjonowanie jest uzupełnieniem SEO, dlatego te dwa procesy warto postrzegać jako gwarancję kompleksowo wykonanej usługi.

Linkowanie jako drugi filar pozycjonowania

Linkowanie (ang. link building) stanowi jeden z istotniejszych elementów decydujących o skuteczności pozycjonowania strony internetowej. Polega na tworzeniu sieci linków, które są umieszczane w różnych miejscach w Internecie, a ich funkcja sprowadza się do odsyłania użytkownika na konkretną domenę. Linkowanie dzieli się na wewnętrze oraz zewnętrzne. Linkowanie wewnętrzne odbywa się w obrębie pozycjonowanej strony i służy do sprawnego nawigowania odwiedzających, a także robotów sieciowych po różnych zakątkach (podstronach, zakładkach) witryny. Z kolei linkowanie zewnętrzne jest bardziej skomplikowaną procedurą, ponieważ odnośniki pozyskiwane są z zupełnie obcych stron. Powszechnie stosuje się zasadę, iż linki należy umieszczać w miejscach powiązanych tematycznie ze stroną, do której przekierowują. Do najpopularniejszych źródeł linków zewnętrznych należą fora dyskusyjne, serwisy społecznościowe, katalogi firm, blogi i portale. Odsyłacze są w sposób naturalny wkomponowane w treść dodanego komentarza, opinii czy gościnnie poczynionego artykułu. Najważniejszą zasadą podczas linkowania jest zachowanie umiaru – nie liczy się tutaj ilość, a jakość zamieszczonych odnośników. Roboty sieciowe szybko wyłapią nachalną reklamę i nienaturalny ruch w obrębie strony. Pośpiech w pozycjonowaniu nie jest dobrym doradcą, a marzenia o spektakularnych efektach mogą zostać przekreślone, kiedy na stronę zostanie nałożona kara lub zostanie ona całkowicie usunięta z bazy wyszukiwarki.

Content marketing jako trzeci filar pozycjonowania

Content marketing odpowiada za długofalową strategię dotyczącą wszelkiego rodzaju tekstów umieszczonych na stronie. Teksty pełnią określoną rolę – powinny być przyjazne robotom wyszukiwarek i dawać korzyść odwiedzającym. Content to także przemyślane nagłówki, tytuły, tabele i grafiki. Z reguły w tworzenie treści na pozycjonowaną stronę zaangażowany jest specjalista ds. SEO, który przekazuje copywriterowi wytyczne, jak według niego, powinien wyglądać konkretny tekst. Istotna jest długość, częstotliwość użycia słów i fraz kluczowych, a także odnośniki (linkowanie wewnętrzne). Aby zwiększyć wiarygodność marki, warto zadbać o budowanie pozycji eksperta, dlatego dobrze, kiedy zamieszczone artykuły wyróżniają się pod względem merytorycznym. Najłatwiejszym sposobem na przemycenie dużej ilości słów kluczowych, a przy okazji wypowiadania się w sprawach, które są interesujące dla odwiedzających, jest stworzenie bloga firmowego. Regularność w dodawaniu wpisów pozwoli w szybki sposób zebrać grono odbiorców, którzy być może dzięki wzbudzonemu zaufaniu, skorzystają z oferowanej przez markę usługi lub dokonają zakupu reklamowanego produktu.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...