Kilkanaście lat temu, gdy sklepy internetowe dopiero raczkowały, ich właściciele mieli o tyle łatwiej, że musieli zmagać się z o wiele mniejszą konkurencją. Warto jednak pamiętać, że zdecydowana większość Polaków nie darzyła wówczas sklepów online tak dużym zaufaniem i nie była jeszcze gotowa na robienie w nich zakupów tak chętnie i często jak ma to miejsce dziś. Wniosek jest jeden: ostatnie lata bardzo sprzyjają sprzedawcom, którzy chcą przenieść swoje działania do sieci. Jakie czynniki trzeba spełnić, aby odnieść sukces sprzedażowy w Internecie? Dziś skupimy się na szalenie ważnym elemencie, jakim jest pozycjonowanie. Zobacz, co musisz o nim wiedzieć.
Pozycjonowanie – co musisz wiedzieć? Działania te, zaplanowane w dłuższej perspektywie czasowej, mają na celu wywindować witrynę jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Większość użytkowników klika w zaledwie parę pierwszych pozycji (i to na dodatek wyłącznie na pierwszej stronie), które będą pasować do wyszukiwanej przez nich frazy. Nic więc dziwnego, że sklepy internetowe, serwisy i portale prowadzą zaciekłą walkę o to, aby zająć wysoką pozycję. To gwarantuje im dużą liczbę odsłon, większy ruch na stronie, a tym samym większe prawdopodobieństwo zrealizowania transakcji przez klientów.
W obecnych czasach, w których niczym grzyby po deszczu wyrastają nowe witryny, trzeba jeszcze silniej zabiegać o uwagę klientów. Wielu początkujących przedsiębiorców, rozpoczynających swoje działania w sieci, zbyt dużo pieniędzy i uwagi przeznacza na dopieszczanie kwestii wizualnych witryny, zbyt mało zaś na sprowadzanie na nią wartościowego ruchu. Bez tego drugiego czynnika, czyli bez przyciągnięcia odbiorców, nie ma transakcji i nie ma zarobku.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych profesjonalne firmy w tym wyspecjalizowane rozpoczynają od przeprowadzenia audytu SEO. Specjaliści kontrolują, jak wygląda meta description, meta title, a także adres URL danej witryny. Analizie podlega również treść znajdująca się na stronie – pod kątem zawartości słów kluczowych i zachowania właściwej struktury tekstu. Brana pod uwagę jest też responsywność czy szybkość ładowania strony. Audyt SEO prowadzi do konkretnych wniosków i stanowi punkt wyjścia do rozpoczęcia działań właściwych.
Link buiding to zakres działań, opierających się na działaniach poza obrębem danej pozycjonowanej witryny. Polega on przede wszystkim na tworzeniu artykułów i umieszczaniu w nich linków, będących odnośnikami do pozycjonowanej strony. Artykuły zamieszcza się na różnych witrynach, dbając przy tym o unikalność treści. Z perspektywy algorytmów Google duża liczba wzmianek na temat danej strony www dobrze o niej świadczy, buduje jej dobrą reputację, dlatego też winduje jej pozycję wyżej w wynikach wyszukiwania jako godną zaufania.
Dodaj komentarz