Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony www a analiza konkurencji

Opublikowano: 27 maja 2021

Prowadzenie biznesu w ogromnej części polega na obserwowaniu poczynań naszej konkurencji. Strategia firmy oraz to, w jakim kierunku podąża jej reagowanie na zmiany, często wynika z tego, jak zachowują się inne podmioty, działające w branży. Kwestię tę bierze się pod uwagę również podczas działań SEO.

Pozycjonowanie strony internetowej – dlaczego audyt SEO jest tak istotny?

W większości agencji, zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych, współpraca między firmą a klientem rozpoczyna się od stworzenia audytu SEO. Jest to usługa polegająca na skonstruowaniu dokumentu, w którym bada się witrynę z różnych stron. Celem tych kroków jest sprecyzowanie obszarów, nadających się do optymalizacji, oraz określenie priorytetów działań. Oprócz tego audyt SEO służy wykryciu różnorodnych problemów, które mogłyby hamować efekty pracy pozycjonera.

Przy wykonywaniu audytu, specjalista kompleksowo analizuje elementy witryny. Sprawdza jej budowę, strukturę adresów URL, szybkość ładowania się strony. Analizowana jest również treść pod kątem jakości meta opisów, słów kluczowych, nasycenia treści frazami kluczowymi, poziomu zoptymalizowania grafik. Bardzo istotnym elementem jest również analiza konkurencji.

Jak konkurencja wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

Analiza konkurencji to możliwość zdobycia cennych informacji, które można wykorzystać w różny sposób. M.in. służą do:.

  • Określenia słów kluczowych

Pozycjonerzy przy dobieraniu słów kluczowych, muszą wziąć pod uwagę kilka czynników. Jest to proces, w którym uwzględnia się m.in. oczekiwania klienta (część przedsiębiorców posiada produkty lub usługi, na których wypromowaniu zależy im szczególnie mocno). Duże znaczenie ma tu również analiza słów kluczowych konkurencji. Nierzadko może być ona źródłem inspiracji do skonstruowania własnych fraz lub wręcz przeciwnie – przestrogą. Z tą drugą sytuacją możemy mieć do czynienia, gdy na interesujące nas frazy od lat pozycjonują się więksi gracze. Być może wtedy lepszą praktyką będzie np. zainwestowanie w pozycjonowanie long tail.

  • Sprawdzenie, gdzie linkuje konkurencja

W ten sposób można określić strategię link buildingu. Doświadczony pozycjoner jest w stanie określić, czy rzeczywiście warto iść w ten sposób śladami konkurencji.

Jak profesjonalne analizować konkurencję?

Przede wszystkim na samym początku należy ją zidentyfikować. To, że przedsiębiorstwo działa w tej samej branży, co my, jeszcze nie oznacza, że powinniśmy z nim konkurować. Znaczenie ma również zasięg działania. Przykładowo: jeśli zamierzamy pozycjonować się lokalnie, naszą konkurencją są inne firmy z branży, działające na terenie danego miasta, a nie przedsiębiorstwa o zasięgu ogólnopolskim. Gdy konkurencji zostaną zidentyfikowani, czas przeanalizować ich słowa kluczowe.

Nawet jeśli nie pozycjonujemy się lokalnie, konieczne będzie określenie takich priorytetów. Walka z wielką korporacją, dysponującą dużo większymi środkami na pozycjonowanie strony internetowej, to walka z wiatrakami.

Co jeszcze może okazać się istotne?

Nawet jeśli zlecimy pozycjonowanie strony internetowej profesjonalistom, nie powinniśmy zapominać o samodzielnym monitorowaniu konkurencji pod kątem ich oferty. W ten sposób można mieć pewną kontrolę nad swoją własną ofertą, wykrywać trendy, dopasowywać swoje propozycje do oczekiwań klientów, a następnie informować o tych zmianach agencję SEO, z którą współpracujemy. Być może opłacalnym rozwiązaniem w takim przypadku będzie dopasowanie nowych słów kluczowych. To zagadnienie prowadzi nas natomiast do kolejnej kwestii.

Mowa o regularnym weryfikowaniu, z kim walczymy o pozycje. SEO to działania ciągłe i żeby cieszyć się atrakcyjnymi wynikami, warto podjąć stałą współpracę z agencją. W tym czasie, jak łatwo się domyślić, pojawiać się będą nowi gracze. Jednokrotna analiza słów kluczowych w dłuższym okresie się więc nie sprawdzi. Profesjonalne przedsiębiorstwa zajmujące się pozycjonowaniem stron www w tym celu używają specjalnych narzędzi, pozwalające monitorować nie tylko ruch na stronie klienta, ale też to, jak działa jego konkurencja.

Źródło: https://internetica.pl/

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...