PR dla e-commerce

PR dla e-commerce

Opublikowano: 29 października 2021

Ostatnie lata przyniosły wielkie zmiany w podejściu przedsiębiorstw do działań PR-owych. Coraz częściej obok tradycyjnych kampanii reklamowych pojawiają się mniej oczywiste, a nieraz tańsze i równie skuteczne sposoby dotarcia do klientów oraz kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Mnogość dostępnych narzędzi może być jednak nieco przytłaczająca, dlatego warto rozważyć skorzystanie z usług agencji PR. W jaki sposób pomaga ona dotrzeć do klientów? Jakie drogi rozwoju PR dla e-commerce są warte rozważenia?

Promocja firmy w Internecie to trudne zadanie nawet dla przedsiębiorstw, które swoją działalność opierają na sprzedaży czy oferowaniu usług w sieci. Duża konkurencja, zmieniające się algorytmy wyszukiwarek oraz profilowanie reklam sprawiają, że zwłaszcza nowe, mniejsze sklepy mogą pozostać niezauważone pomimo świetnej oferty. Pomocną dłoń do firm chcących poprawić swoją widoczność i wizerunek w Internecie wyciąga agencja PR Calling.

Jak promować sklep internetowy?

Gdy myślimy o reklamie, często przed oczami mamy wielkie billboardy stojące przy głównych drogach czy kampanie telewizyjne z udziałem gwiazd. Choć oczywiście skuteczność takich działań jest duża, ogromny koszt pozostaje nie do udźwignięcia dla wielu przedsiębiorstw. Z tego względu sporą popularnością cieszy się PR w sieci, oparty o media relations, influencer marketing, serwisy społecznościowe czy publikowanie dobrze klikalnych treści na firmowym blogu.

Najpopularniejsze sposoby promocji firmy w Internecie obejmują między innymi:

  • stosowanie w nagłówkach i treściach odpowiednio dobranych słów kluczowych, często wyszukiwanych przez klientów,
  • umieszczanie bannerów reklamowych na powiązanych tematycznie stronach,
  • regularne publikowanie postów w mediach społecznościowych,
  • prowadzenie firmowego bloga bądź nagrywanie filmów dotyczących działalności i oferty,
  • wejście w środowisko klientów poprzez uczestnictwo w forach dyskusyjnych czy współpracę z influencerami.

PR dla e-commerce

Firma PR z dużym doświadczeniem to świetny sposób na usprawnienie działań promocyjnych, zarówno offline, jak i online. Współpraca z taką agencją przebiega zazwyczaj w kilku etapach obejmujących analizę bieżącej sytuacji oraz wymagań klienta i budowę strategicznego planu komunikacji. Strategia jest następnie realizowana w stałym kontakcie ze zlecającą firmą, a po zakończeniu kampanii wyniki zostają poddane szczegółowej analizie.

Samodzielna promocja firmy w sieci kryje w sobie wiele pułapek, których trudno jest uniknąć bez specjalistycznej wiedzy z zakresu pozycjonowania, szczegółowej analizy rynku oraz zaangażowanego, zorganizowanego i systematycznego działania. Chcąc osiągnąć najlepsze możliwe efekty, skutkujące dotarciem do nowych odbiorców, a także zwiększeniem obrotów sklepu, warto zwrócić się o pomoc do ekspertów. Agencja PR pomoże firmie w rozwoju i budowie wizerunku.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Ewa Kraińska
AI już kieruje naszymi zakupami. To jest aktualna rz...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
W erze cyfrowej, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, zakupy...