systemy audiowizualne

Profesjonalne nagłośnienie – pozytywny klimat miejsca

Opublikowano: 6 czerwca 2022

Człowiek chłonie świat wszystkimi zmysłami. Dlatego też wrażenia i doznania różnego rodzaju, jakich doświadczają ludzie przebywający w danym miejscu, mają wpływ na jego ocenę. W związku z tym zadbanie między innymi o profesjonalne nagłośnienie restauracji, sali czy sklepu to bardzo ważne narzędzie marketingowe.

Ludzki zmysł słuchu odbiera różne dźwięki, a potem przetwarza je na informacje, które są przesyłane do naszego mózgu. Od rodzaju i jakości dźwięków, które nas otaczają, zależy to, czy w danym miejscu czujemy się komfortowo, mamy ochotę zostać w nim dłużej, czy też do niego powrócić. Dlatego, ze względów marketingowych, coraz większa liczba właścicieli sklepów, restauracji czy sal decyduje się na montaż profesjonalnego nagłośnienia. Dobra jakość dźwięku w danym pomieszczeniu przekłada się na komfort klientów czy też gości, a tym samym – na zyski. Jak to działa? Więcej informacji w dalszej części tekstu.

Nagłośnienie wysokiej jakości w sklepie i restauracji – efekty

Muzyka puszczana w danym sklepie powinna, pod względem repertuaru i stylu, być dobrana do charakteru sklepu i typu klienta. Jej głównym zadaniem jest wywołanie u kupujących uczucia komfortu. A przecież każdy lubi się czuć dobrze i w miarę możliwości dąży do takiego stanu. Tym samym klient chętnie wybierze na miejsce robienia zakupów sklep, w którym będzie przyjemne ze względu na atmosferę. Muzyka odpowiadająca klientowi stylem, a także wysoką jakością dźwięku, sprawi, że spędzi on w danym miejscu więcej czasu i prawdopodobnie wyda więcej pieniędzy.

Duże znaczenie ma także profesjonalne nagłośnienie w restauracjach. Tutaj szczególnie liczy się komfort gości, gdyż pora wspólnego posiłku to także czas relaksu. W zależności od rodzaju gości, którzy odwiedzają dany lokal, muzyka musi być w restauracjach puszczana w odpowiednim natężeniu. Tak by delikatnie sączyła się przez głośniki i nie zagłuszała rozmów. Warto też pamiętać o tym, że dobre nagłośnienie to nie tylko komfort dla gości, ale nie powinno ono też przeszkadzać pracownikom. Tym bardziej, iż w danym miejscu przebywają 8 lub więcej godzin. W związku z tym liczy się odpowiedni sprzęt i rozmieszczenie np. głośników. Dlatego też montaż nagłośnienia zazwyczaj zleca się profesjonalnym firmom.

Muzyka – element budowania wizerunku marki

Dobór muzyki w danym lokalu jej rodzaju, decybeli to bardzo ważny element budowania tożsamości marki. Tak samo istotny jak na przykład styl aranżacji wnętrza, logo, reklamy czy dobór kolorów. Te trzy elementy pozwalają stworzyć wizerunek, który trafi do odpowiedniej grupy docelowej. Dlatego też w takich działaniach nie może rządzić przypadek.

 – czym się powinno charakteryzować

Przede wszystkim profesjonalne nagłośnienie powinno pomagać w zdobyciu klienta, tworzyć klimat, umilać pracę osobom zatrudnionym. Profesjonalne nagłośnienie powinno składa się w związku z tym z dobrej jakości sprzętu prawidłowo rozmieszczonego, najlepiej dyskretnie. Najlepiej jest, gdy głośniki są umieszczone dość wysoko i w rogach pomieszczenia. Wszystkie elementy nagłośnienia powinny być też funkcjonalnie ze sobą połączone – tak by zarządzanie nim odbywało się bezproblemowo. Ważne jest też to, aby nagłośnienie było spersonalizowane, czyli dobrane ściśle do sklepu czy restauracji. Do planu przestrzeni i do wielkości.

Profesjonalne systemy audiowizualne to inwestycja, która na pewno zaprocentuje. Specjaliści od nagłośnienia dobiorą rodzaj sprzętu i jego rozmieszczenie tak, że perfekcyjnie spełni on wyżej wymienione funkcje.

 

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
koncert
Koncerty to wydarzenia kulturowe, które przyciągają tłumy. Ł...