PZL-KALISZ – kaliskie silniki mają moc

Opublikowano: 1 czerwca 2017

WSK „PZL-KALISZ” S.A. jest zakładem polskiego przemysłu lotniczego, powstałym w 1952 r. Podczas kilkudziesięcioletniej działalności wyrobiliśmy sobie markę solidnego partnera w biznesie, co procentuje każdego dnia.

Nasza działalność opiera się na produkcji tłokowych silników lotniczych ASz-62 IR do samolotów An-2 i M-18 „Dromader” Y5B, ich naprawach i remontach. Posiadają one szereg międzynarodowych certyfikatów, które potwierdzają ich wysoką jakość. Po modernizacji, jakiej zostały poddane, ich częścią są elektroniczny wtrysk paliwa oraz zwiększone resurs i moc; są one także przystosowane do zasilania paliwem samochodowym E95. Nasza oferta handlowa to również produkcja kół i przekładni zębatych dla przemysłu lotniczego, części do silników wysokoprężnych, pomp olejowych, korpusów pomp oraz innych elementów, które wymagają precyzji wykonania. Uzupełniają ją usługi w zakresie obróbki mechanicznej oraz cieplnej, cieplno-chemicznej i galwanicznej oraz produkcja i remont zespołów i części silnika TWD-10B do samolotu AN-28. W chwili obecnej przeprowadzamy próby z nowym lotniczym silnikiem tłokowym PZL 200 o mocy 280 KM oraz prace konstrukcyjne nad nowym lotniczym silnikiem PZL 100, zasilanym olejem napędowym.

Swoje wyroby dostarczamy dla kontrahentów z całego świata – przedstawicieli przemysłu lotniczego (silniki, podzespoły, części, usługi remontowe i kooperacyjne) oraz motoryzacyjnego (części do silników wysokoprężnych, które mają zastosowanie w pojazdach trakcyjnych i samochodach). Występujemy na rynku również jako kooperant w zakresie części maszyn roboczych, głównie kół zębatych.

Naturalny rozwój naszej firmy opiera się na certyfikacji. Aby sprostać wymaganiom stawianym przez nowoczesny przemysł lotniczy, uzyskaliśmy certyfikaty: ISO 9001-2008, AS 9100, PART 145, PART 21G, AQAP- 2110, NADCAP na azotowanie gazowe i jonowe, hartowanie próżniowe, chromowanie, fosforanowanie, pasywację, elektrodrążenia chemicznego, badania nieniszczące stanu powierzchni (NITAL ETCH) i defektoskopię magnetyczną. Grono to dopełnia certyfikat Wewnętrznego Sytemu Kontroli, wdrożony w celu umożliwienia sprzedaży produkcji specjalnej.

Naszym celem jest spełnienie wymagań jakościowych i bezpieczeństwa w wytwarzanych wyrobach. Chcemy, by każdy klient wiedział, że jakość, niezawodność i bezpieczne użytkowanie wyrobów są naszym atutem.

Fot. WSK “PZL-KALISZ” S.A.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Xavier Thuizat
W branży lotniczej często powtarza się, że podróż to...
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury
Od 2016 r. położony w sercu regionu Port Lotniczy Ol...
Michał Wieczorek
Kiedy siada za sterami niewielkiej Cessny, świat doo...
Chiński samolot C919
Chiński wąskokadłubowy samolot pasażerski C919 może być już...
odszkodowanie za opóźniony lot
Nie da się ukryć, że era bezproblemowej i punktualnej podróż...