PZL-KALISZ – kaliskie silniki mają moc

Opublikowano: 1 czerwca 2017

WSK „PZL-KALISZ” S.A. jest zakładem polskiego przemysłu lotniczego, powstałym w 1952 r. Podczas kilkudziesięcioletniej działalności wyrobiliśmy sobie markę solidnego partnera w biznesie, co procentuje każdego dnia.

Nasza działalność opiera się na produkcji tłokowych silników lotniczych ASz-62 IR do samolotów An-2 i M-18 „Dromader” Y5B, ich naprawach i remontach. Posiadają one szereg międzynarodowych certyfikatów, które potwierdzają ich wysoką jakość. Po modernizacji, jakiej zostały poddane, ich częścią są elektroniczny wtrysk paliwa oraz zwiększone resurs i moc; są one także przystosowane do zasilania paliwem samochodowym E95. Nasza oferta handlowa to również produkcja kół i przekładni zębatych dla przemysłu lotniczego, części do silników wysokoprężnych, pomp olejowych, korpusów pomp oraz innych elementów, które wymagają precyzji wykonania. Uzupełniają ją usługi w zakresie obróbki mechanicznej oraz cieplnej, cieplno-chemicznej i galwanicznej oraz produkcja i remont zespołów i części silnika TWD-10B do samolotu AN-28. W chwili obecnej przeprowadzamy próby z nowym lotniczym silnikiem tłokowym PZL 200 o mocy 280 KM oraz prace konstrukcyjne nad nowym lotniczym silnikiem PZL 100, zasilanym olejem napędowym.

Swoje wyroby dostarczamy dla kontrahentów z całego świata – przedstawicieli przemysłu lotniczego (silniki, podzespoły, części, usługi remontowe i kooperacyjne) oraz motoryzacyjnego (części do silników wysokoprężnych, które mają zastosowanie w pojazdach trakcyjnych i samochodach). Występujemy na rynku również jako kooperant w zakresie części maszyn roboczych, głównie kół zębatych.

Naturalny rozwój naszej firmy opiera się na certyfikacji. Aby sprostać wymaganiom stawianym przez nowoczesny przemysł lotniczy, uzyskaliśmy certyfikaty: ISO 9001-2008, AS 9100, PART 145, PART 21G, AQAP- 2110, NADCAP na azotowanie gazowe i jonowe, hartowanie próżniowe, chromowanie, fosforanowanie, pasywację, elektrodrążenia chemicznego, badania nieniszczące stanu powierzchni (NITAL ETCH) i defektoskopię magnetyczną. Grono to dopełnia certyfikat Wewnętrznego Sytemu Kontroli, wdrożony w celu umożliwienia sprzedaży produkcji specjalnej.

Naszym celem jest spełnienie wymagań jakościowych i bezpieczeństwa w wytwarzanych wyrobach. Chcemy, by każdy klient wiedział, że jakość, niezawodność i bezpieczne użytkowanie wyrobów są naszym atutem.

Fot. WSK “PZL-KALISZ” S.A.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
József Váradi
O obchodach 20 lat działalności na rynku przelotów l...
Xavier Thuizat
W branży lotniczej często powtarza się, że podróż to...
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury
Od 2016 r. położony w sercu regionu Port Lotniczy Ol...
Michał Wieczorek
Kiedy siada za sterami niewielkiej Cessny, świat doo...
Chiński samolot C919
Chiński wąskokadłubowy samolot pasażerski C919 może być już...