W dwudziestym pierwszym wieku reklama w internecie jest absolutnie niezbędna do tego, by można było dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jednym z ciekawych rozwiązań w tym zakresie jest reklama Bing. Na czym to polega i dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie? Przeczytaj tekst, by poznać odpowiedź.
Zanim omówimy zalety związane z korzystaniem z reklamy w Bing, warto pokrótce, czym charakteryzuje się ta usługa. Bing to wyszukiwarka internetowa – jej aktualnym właścicielem oraz operatorem jest Microsoft, czyli jeden ze światowych potentatów na światowym rynku usług cyfrowych. Usługa ta wyewoluowała z takich mniej zaawansowanych wyszukiwarek internetowych jak:
Podobnie jak ma to miejsce w przypadku jednej z najbardziej rozpowszechnionych na świecie wyszukiwarek – Google – Microsoft Bing również umożliwia wyszukiwanie informacji; jest to możliwe nie tylko poprzez wykorzystanie haseł tekstowych, ale także plików multimedialnych (obrazów) – takie rozwiązanie znacznie upraszcza codzienne użytkowanie Microsoft Bing.
Warto przytoczyć garść statystyk – dobrze pokażą one, jaki jest obecny stan oraz perspektywy tej usługi. Szacuje się, że użytkownicy komputerów osobistych (jest ich niemal siedemset milionów) wpisują – w ujęciu miesięcznym – średnio niemal piętnaście miliardów haseł. Finalnie, przekłada się to na niemal piętnastoprocentowy udział Bing w rynku.
Warto jednak mieć na uwadze, że Microsoft Bing to nie tylko wyszukiwarka. Oprócz tego usługa oferuje również szereg użytecznych rozwiązań. Część z nich można wykorzystać w celu promocji swojego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie – pozyskiwania klientów.
Istota reklam Bing jest podobna do rozwiązań stosowanych w ramach Google Ads – zakłada ona umieszczanie przez przedsiębiorców płatnych reklam, które zobaczą użytkownicy korzystający z przeglądarek internetowych.
Wyszukiwarka Bing nie jest wprawdzie tak bardzo rozpowszechniona w porównaniu z liderem w tej dziedzinie (mowa tu oczywiście o Google); paradoksalnie, taki stan rzeczy może stanowić… zaletę opisywanego rozwiązania. Oznacza to bowiem, że przedsiębiorca nie musi wybijać się spośród tak licznej konkurencji, jak ma to miejsce w przypadku Google. W efekcie, poziom CPC (z ang. Cost-per-Click, czyli koszt 1 kliknięcia w reklamę) może w wielu przypadkach okazać się niższy.
Na tym jednak zalety wynikające ze stosowania Microsoft Bing Ads jeszcze się nie kończą. Wręcz przeciwnie – użytkownicy z opcji reklamowych mogą liczyć między innymi na następujące korzyści:
Oprócz tego reklama Bing daje wiele opcji, które pozwalają dopasować materiały promocyjne np. w zależności od kryteriów demograficznych. Jest to bardzo cenne rozwiązanie dla każdego, komu zależy na skuteczności działań marketingowych. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – ponieważ publikowanie reklam bez skupienia się na grupie docelowej to działanie, które nie jest zbyt efektywne.
Dzięki możliwości personalizacji przedsiębiorcy mogą przygotować kampanię reklamową Bing, która pozwoli im dotrzeć np. wyłącznie do młodych klientów gustujących w grach komputerowych lub starszych użytkowników, którzy poszukują eleganckich akcesoriów.
Taki stan rzeczy sprawia, że twórcy kampanii reklamowych nie muszą już „przepalać” budżetów, tak jak często miało to miejsce w przypadku tradycyjnych gadżetów promocyjnych. Zamiast tego można od razu skierować swój przekaz do osób, które są potencjalnie zainteresowane danym produktem lub usługą.
Reklama Bing to rozwiązanie, które może pomóc w rozwinięciu prowadzonej działalności biznesowej. Z tego powodu wydatki na reklamę powinniśmy traktować nie jako zbędny koszt, lecz wręcz przeciwnie – jako inwestycję w rozwój przedsiębiorstwa.
Aby jednak możliwe było osiągnięcie sukcesu w tym zakresie, niezbędne może okazać się skorzystanie z profesjonalnej pomocy w tym zakresie. Wsparcie ze strony agencji marketingowej przyspieszy cały proces i sprawi, że możliwe będzie pełne wykorzystanie potencjału tkwiącego w Microsoft Bing.
Emil Zelma
Dodaj komentarz