relacje z pracownikami

Relacje z pracownikami kluczem do budowania pozytywnego wizerunku

Opublikowano: 14 października 2021

Wiele firm skupia się przede wszystkim na doskonaleniu umiejętności, podnoszeniu jakości usług i dostarczaniu klientom coraz to nowych powodów do zakupu.

Wprowadzając innowacyjne pomysły na działania marketingowe, zachęcają klientów do większego zainteresowania – przykładem może być tu dość nowa strategia, zwana marketingiem doświadczeń, o którym więcej przeczytasz na https://commplace.pl/blog/dlaczego-marketing-doswiadczen-dziala-tak-dobrze/. A co z pracownikami i wzajemnym zaufaniem, które wiele firm buduje niezależnie od wyników finansowych? Jak stworzyć firmę przyjazną pracownikom i interesariuszom?

Marketing relacji nie tylko z klientami

Przedsiębiorstwa stawiają głównie na podtrzymywanie odpowiednich relacji z klientami, aby zbudować trwałą nić porozumienia i zaufania. Oczywiście jest to niezwykle potrzebne, ponieważ dbanie o relacje z klientami buduje naszą pozycję na rynku. Dzięki temu stajemy się bardziej konkurencyjni. Marketing relacji to doskonały sposób na utrzymywanie odpowiedniej więzi z klientami, a jednocześnie na stabilny rozwój swojej firmy. Więcej o marketingu relacji przeczytasz na https://commplace.pl/marketing-relacji-utrzymywanie-wiezi-z-klientem/.

Komunikacja korporacyjna z pracownikami

Chociaż utrzymywanie więzi z klientem jest dla wielu firm najistotniejsze, z punktu widzenia komunikacji, warto jednak pomyśleć również, a może i przede wszystkim, o pracownikach. To właśnie oni są prawdziwym fundamentem firmy i od ich umiejętności, a także zadowolenia z pracy, zależy dalsze powodzenie w działaniach. W dzisiejszych czasach mamy do czynienia z różnymi kanałami, które możemy wykorzystać do komunikacji z pracownikami. Komunikacja korporacyjna polega na wykorzystaniu treści, które chcemy dostarczyć do odbiorców, w formie dialogu. Aby trafić do zmysłów pracowników, powinniśmy opowiadać historię. Nie może być to wyłącznie przemowa, która trafi do nielicznych. O komunikacji korporacyjnej przeczytasz znacznie więcej w artykule https://commplace.pl/blog/komunikacja-korporacyjna-w-dobie-content-marketingu/.

Derekrutacja – co to takiego?

To samo dotyczy również tych mniej przyjemnych tematów, m.in. procesu rozwiązywania umów z pracownikiem. Niestety umiejętność sprawnego i zgodnego z etyką zwalniania pracowników to umiejętność, którą posiadają nieliczni. A szacunek do pracownika i jego osiągnięć oraz wkładu pracy, powinien obligować właścicieli do pewnych zachowań. Warto zapoznać się bliżej ze strategią derekrutacji – służącej zachowaniu godności pracownika, przemyślanym krokom i wieloetapowości, mającej na celu zakończenie umowy. O derekrutacji przeczytasz na https://commplace.pl/blog/derekrutacja-czyli-zwalnianie-w-bialych-rekawiczkach/.

Komunikacja z pracownikami a kreowanie wizerunku

Odpowiednie podejście do tematu komunikacji firmy z otoczeniem ma ogromny wpływ na budowanie wizerunku. To, w jaki sposób będziemy budować relacje, będzie miało zdecydowany wpływ na wizerunek firmy, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Przedsiębiorcy powinni zrozumieć, że wszystkie podejmowane przez firmę działania, mają później odzwierciedlenie w opiniach. Przeczytaj nieco o kreowaniu wizerunku marki i poznaj prawdziwe studium przypadku na ten temat: https://commplace.pl/blog/kreowanie-wizerunku-marki-dlaczego-jest-kluczowe/.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Mata Barcicka
Już od kilkunastu lat widzimy na polskim rynku brak...
Terminal płatniczy
Terminale płatnicze stanowią kluczowy element dla rozwoju ma...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...