copywriting

SEO copywriting — jak pisać teksty, które polubią roboty Google

Opublikowano: 27 czerwca 2022

Boom na działania contentowe trwa w najlepsze! Nic w tym dziwnego, bo content marketing doskonale konwertuje, (około 60% osób kupuje produkt po przeczytaniu o nim wpisu na blogu). Sami marketerzy przyznają, że często ich głównym celem jest napędzenie ruchu na stronach internetowych, a trudno znaleźć lepsze narzędzie do wywołania tegoż ruchu od dobrze zoptymalizowanego contentu! Jednak czy każdy strategia contentowa ma szansę zadziałać? Absolutnie nie! Jak w każdej dziedzinie, tak i w planowaniu i pisaniu tekstów, należy wykazać się ponadprzeciętną wiedzą, a nie rzadko również wyjątkową intuicją! W tym tekście podzielimy się z Wami wskazówkami, jak tworzyć treści, które polubią roboty Google. Do dzieła!

Copywriting to nie tylko pisanie tekstów

Bycie copywriterem na freelance jest spełnieniem marzeń wielu osób, które mają lekkie pióro i lubią pisać. Jednak zdecydowanie nie każdy może sobie na taki luksus pozwolić. Choć zawód copywritera potocznie wydaje się niezbyt skomplikowany i ma łatkę „przyjemnego”, musimy wyprowadzić Cię z błędu — traktowanie tej pracy jako mało wymagającej to pomyłka.

Copywriting bowiem to nie tylko pisanie tekstów, ale też wykonywanie niekiedy bardzo żmudnego researchu, znajdowanie pomysłów na teksty, tak, by nie powtarzać co miesiąc tych samych tematów, optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych, oraz odpowiednich nagłówków H1, H2 etc., a także pozostawanie w ciągłej gotowości na nowe zlecenia i poprawki w tekstach już napisanych. Dodatkowo, warto, aby copywriter był na bieżąco z nowościami i trendami, tak by teksty były świeże i aktualne. Przyda się również wspomniana wcześniej intuicja, bo piszący oprócz podążania za trendami może również sam je kreować!

Warto również zauważyć, że kwestia kreatywna to jedno — pozostaje jeszcze zadanie wdrożenia zasad SEO, a więc wzięcie pod uwagę kwestii algorytmów wyszukiwarek, gdyż przygotowane treści muszą być przyjazne robotom Google, które przeszukują oraz indeksują daną witrynę.

Dlaczego pisanie pod SEO jest ważne?

Teksty pod SEO są zwykle tworzone po to, aby promować swoją markę, zwiększyć sprzedaż, zdobyć nowych odbiorców, czy zwiększyć ruch na stronie. Co najważniejsze, żeby spełniły swoje funkcje — muszą być widoczne! Internet kipi od publikacji, stąd konieczność optymalizacji tekstów zgodnie z aktualnymi wytycznymi internetowego giganta, wyszukiwarki Google.

Oczywiście, działania contentowe to nie wszystko, aby strona była dobrze pozycjonowana i przynosiła jak najwięcej konwersji. Warto więc wprowadzić kompleksowe strategie z zakresu SEO i SEM. Takimi działaniami zajmuje się agencja content marketing, którą charakteryzuje uczciwa i przejrzysta praca na korzyść widoczności w wyszukiwarce Google.

Copywriting a SEO, czyli jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom

Skoro już wiesz, dlaczego warto pisać teksty pod SEO, a także znasz najważniejsze zadania, jakie ma przed sobą copywriter podczas tworzenia treści sprzedażowych na strony internetowe, czas, abyś zapoznał się z konkretnymi poradami, które pomogą Ci tworzyć zoptymalizowane teksty SEO.

SEO copywriting — pisz teksty dla ludzi!

Pamiętaj, aby szanować czas swojego czytelnika! Nie twórz treści nieprzydatnych, wtórnych i zwyczajnie nieprzemyślanych. Postaraj się rozbudzić w swoim odbiorcy pozytywne emocje i spraw, by Twój tekst był mu pomocny. Twórz unikalne treści i zawsze miej na względzie dobro użytkowników sieci.

Dbaj o merytoryczność i jakość

Nie pisz tekstów „z głowy”. Zawsze podawaj źródła, jeśli powołujesz się na statystyki, fakty, etc. Upewnij się, że na pewno dobrze rozumiesz dane zagadnienie i nigdy nie stosuj metody „na chłopski rozum” – zbadaj dobrze dany temat i jeśli chcesz wprowadzić do artykułu coś od siebie, niech to będzie unikalny styl i charakter tekstu, a nie zmyślone fakty i teorie.

Formatowanie i optymalizacja treści SEO

W tym punkcie zawierają się wszystkie optymalizacje, jakie musisz wykonać, aby tekst był dobrze indeksowany przez roboty Google. Zwróć szczególną uwagę na meta title i meta description, a także oznaczenia nagłówków, dodanie atrybutu ALT do grafik i zdjęć, oraz stosowanie przejrzystej struktury tekstu (wypunktowania mile widziane). Nasyć te elementy frazami kluczowymi! Dobierz również odpowiednią długość tekstu — tu dobrze sprawdzi się analiza konkurencji.

W tym punkcie zadbaj również o linkowanie wewnętrzne, które wzmocni Twój serwis od „środka”.

Dobór fraz kluczowych do tekstów SEO

Proces dobierania odpowiednich fraz kluczowych bywa skomplikowany, na szczęście możesz skorzystać z wielu pomocnych programów, które ustalą je za Ciebie, biorąc pod uwagę m.in. działania konkurencji. Możesz posłużyć się narzędziami: Ahrefs, Answer the Public, czy Google Keyword Planner.

Znalezienie frazy to jedno, ale wkomponowanie jej w tekst tak, by wyglądała naturalnie, może być dużym wyzwaniem, szczególnie w przypadku tzw. long-tail keywords (frazy z długiego ogona). Należy także pamiętać, aby zachować umiar i w krótkim tekście nie nadużywać słów kluczowych, bo zbyt duże ich zagęszczenie może wywołać wrażenie braku autentyczności treści. Pamiętaj, że możesz użyć keyword plannera, który pomoże Ci zoptymalizować tekst pod kątem słów kluczowych (np. Surfer SEO).

W tym tekście podzieliliśmy się z Tobą wiedzą z zakresu optymalizacji i pisania treści pod kątem SEO. Mamy nadzieję, że znalezione wskazówki przyczynią się do powstania solidnych, dobrze wypozycjonowanych tekstów. Powodzenia!


W materiale znajduje się link sponsorowany. 

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
SEO PR
Konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz większ...
Optymalizacja stron www
Optymalizacja strony internetowej jest procedurą, której cel...
Sklep internetowy
W dzisiejszych czasach, w erze Internetu, rozwój technologii...
agencja digitalowa
Nowe media, internet, innowacyjne kanały komunikacji i zmien...
Pozycjonowanie strony internetowej
Jednym z niezwykle intuicyjnych i prostych w obsłudz...