Konkurencja o uwagę użytkowników internetu jest coraz większa, dlatego połączenie strategii SEO (optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych) z działaniami public relations (PR) staje się coraz bardziej istotne. SEO PR to kompleksowa strategia, która ma na celu zarządzanie wizerunkiem firmy lub osoby w internecie. Działania te zakładają wykorzystanie zarówno technik optymalizacji wyszukiwarek, jak i tych z zakresu public relations. W artykule tym omówimy, czym jest SEO PR, na czym polega, dlaczego wizerunek w sieci jest ważny i jakie są główne działania w tym obszarze.
Wdrożenie strategii SEO PR staje się niezwykle wartościowe dla firm, które pragną budować korzystny wizerunek online lub naprawić nadwątloną reputację w sieci. Decydując się na inwestycję w działania SEO PR (np. takie, które oferuje 360 LAB), firma może osiągnąć wiele korzyści, niezależnie od tego, czy jej celem jest kształtowanie pozytywnego obrazu marki, czy odbudowa zaufania po negatywnych komentarzach w Internecie.
W przypadku konieczności ocieplenia wizerunku firmy, po negatywnych komentarzach, SEO PR może okazać się szczególnie skutecznym narzędziem. Poprzez staranne zarządzanie treściami i aktywność online, możemy wykreować nowe, pozytywne skojarzenia z marką, minimalizując negatywny wpływ wcześniejszych opinii.
Strategie SEO PR związane są z działaniami, które umożliwiają promowanie korzystnych treści na temat firmy w różnych kanałach internetowych. Zaufanie oraz pozytywny obraz marki w oczach odbiorców, potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, możemy budować dzięki eliminowaniu treści negatywnych i zastępowaniu ich informacjami pozytywnymi lub neutralnymi.
Firmy, które korzystają z działań SEO PR wyrażają chęć budowy pozytywnego wizerunku, jak i potrzeby naprawy reputacji. Dzięki odpowiednio zaplanowanym i realizowanym działaniom mogą skutecznie kształtować wizerunek swojej firmie w internecie, a to przekłada się na budowanie zaufania i lojalności klientów.
Link building to kluczowy element strategii SEO PR z kilku istotnych powodów. Po pierwsze, umieszczone w strategicznych miejscach linki są sygnałem dla algorytmów Google – wskazują na wartość treści opublikowanych na stronie internetowej. Im więcej wartościowych linków prowadzi do strony, tym wyższą wartość przypisuje jej wyszukiwarka. To z kolei powoduje, że linkowana strona wędruje wyżej w wynikach wyszukiwania. W takiej sytuacji potencjalni użytkownicy, klienci, czy kontrahenci mają większą szansę na znalezienie strony. W efekcie ruch organiczny wzrasta, a firma zyskuje.
Po drugie, kluczowa jest jakość linków. Oczywiście linki pochodzące z renomowanych stron przedstawiają wyższą wartość niż te z mniej popularnych stron. Z tego względu celem firmy stawiającej na SEO PR powinno być pozyskiwanie linków z mocnych źródeł, co nie tylko uwiarygadnia stronę w oczach algorytmu Google, ale także przyciąga większą liczbę odwiedzających.
Po trzecie, linki umieszczane w ramach działań SEO PR przekazują ruch na docelową stronę. Kliknięcie w link przenosi użytkownika bezpośrednio na witrynę, skracając tym samym ścieżkę konwersji i ograniczając ryzyko utraty klienta. To szczególnie ważna kwestia jeśli chodzi o marketing internetowy, ponieważ w tym przypadku wielkość konwersji jest wskaźnikiem skuteczności działań.
Dodaj komentarz