SM Orłowiec – wsłuchujemy się w głos mieszkańców

Opublikowano: 19 marca 2016

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, dbamy o ich portfele, czyli doprowadzamy do obniżek opłat czynszowych lub przynajmniej utrzymujemy je na tym samym poziomie – mówi Mariusz Ganita, prezes zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Orłowiec”

Co decyduje o stabilnej pozycji kierowanej przez pana spółdzielni oraz pozwala cieszyć się przychylnością jej członków?

– Przede wszystkim pozytywny wynik finansowy, który potwierdzają przeprowadzone kontrole biegłych rewidentów oraz lustracje zlecone przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa czy Ministerstwo Finansów. Rok 2015 był dla naszej spółdzielni ważny nie tylko z powodu 20-lecia działalności. Zostaliśmy wyróżnieni prestiżową i cenioną nagrodą Orły Polskiego Budownictwa m.in. za pozyskiwanie środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na cele termomodernizacyjne, zmianę koncepcji zaopatrywania w ciepło spółdzielczych nieruchomości przez wykupienie od dostawcy ciepła nieefektywnych stacji wymienników, a następnie ich sukcesywne unowocześnianie, wdrożenie alternatywnych form pozyskiwania energii z kolektorów słonecznych oraz przeprowadzenie termomodernizacji znacznej części budynków.

Działania te udało się zrealizować dzięki pozyskaniu bezzwrotnych dotacji w kwocie 693 648 zł z WFOŚiGW w Katowicach oraz wypłacie bezzwrotnych premii termomodernizacyjnych z Banku Gospodarstwa Krajowego w wysokości 1 075 465,75 zł. Jestem przekonany, że wybraliśmy dobry kierunek rozwoju, co nie znaczy, że spoczywamy na laurach. Wciąż poszukujemy nowych pomysłów i form działania, by spełnić statutową misję, a tym samym zaspokoić potrzeby mieszkańców. Największym kapitałem spółdzielni są jej członkowie. Dokonujące się zmiany na lepsze nie miałyby miejsca bez udziału działaczy samorządowych, pracowników, podmiotów i instytucji współpracujących z nami. To dzięki nim SM „Orłowiec” osiąga dobre wyniki ekonomiczne, organizacyjne, techniczne i wizerunkowe.

Jak przedstawiają się główne oczekiwania mieszkańców i w jaki sposób stara się pan im sprostać?

– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, dbamy o ich portfele, czyli doprowadzamy do obniżek opłat czynszowych lub przynajmniej utrzymujemy je na tym samym poziomie. Zapewniamy też odpowiednią estetykę naszych osiedli. W celu poprawy bezpieczeństwa oraz przeciwdziałania wandalizmowi montujemy na naszych osiedlach nowoczesny system monitoringu wizyjnego oraz współpracujemy z odpowiednimi służbami. Ponadto prowadzimy różnorodne formy działalności społecznej, oświatowej i kulturalnej. Wspieramy działalność świetlic, współpracujemy z Klubem Sportowym „Bielik”, organizujemy coroczne festyny, które integrują społeczność spółdzielni. Rodziny z dziećmi, znajdujące się w trudnej sytuacji, uzyskują wsparcie w postaci świątecznych paczek żywnościowych.

Na czym aktualnie skupia się zarząd SM „Orłowiec”?

– Nasze plany wiążą się z kontynuacją dotychczasowych działań. Chcemy dalej wsłuchiwać się w głos naszych mieszkańców. Pochylamy się nad ich koncepcją oraz wizją funkcjonowania naszych osiedli i cały czas zmierzać w kierunku wdrażania nowatorskich rozwiązań.

Rozmawiała Justyna Franczuk

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Jeśli o wyborze naszej firmy miałaby decydować w...
24 listopada 2015 r. zarząd Związku Lustracyjnego Sp...