Menu

Smartfony Oppo debiutują na polskim rynku

Z racji tego, że na polskim rynku właśnie debiutują smartfony chińskiej marki Oppo, warto przytoczyć najciekawsze informacje związane z firmą oraz szczegóły dotyczące wprowadzanych na polski rynek modeli.

Historia firmy Oppo sięga 2001 roku. Na samym początku marka nie produkowała tego typu urządzeń, co jest raczej logiczne – początki XXI wieku należały do zwykłych telefonów komórkowych. Czym więc zajmowała się chińska marka? Otóż produkowała odtwarzacze muzyczne. Obecnie nikt prócz wielbicieli starych sprzętów nie chodzi z odtwarzaczem płyt cd podłączonym do zestawu słuchawkowego. Jednak jeszcze nie tak dawno, takie odtwarzacze miał niemal każdy fan muzyki. Cóż poradzić, technologia w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko.

Historia firmy OPPO

Oppo to firma, która działa pod szyldem BKK Electronics – przedsiębiorstwem, które zostało założone w latach 90. ubiegłego wieku. BKK rozpoczęło swoją działalność, zajmując się produkcją odtwarzaczy DVD, a zaraz potem różnych pozycji z działu AGD. Wróćmy jednak do Oppo. W roku 2004 powstało Oppo Digital, które było jednym z oddziałów Oppo Electronics. Oddział Oppo Digital zajmował się głównie produkcją odtwarzaczy muzycznych. Wkrótce firma rozpoczęła także produkcję odtwarzaczy Blu-Ray, które zresztą produkowane są po dziś dzień. Rok po otwarciu nowego oddziału pojawił się spory problem. Firma zaczęła dostrzegać rosnącą popularność telefonów komórkowych, a szczególnie ich nowoczesnej odmiany – smartfonów. BKK Electronicts przez chwilę rozważało nawet zamknięcie firmy, albowiem rywalizacja z największymi markami wydawała się już bardzo odległym celem. Jednak finalnie BKK postanowiło spróbować i wyznaczyło Oppo Digital jako firmę, która wejdzie na rynek telefonów. I tak po zaledwie 5 latach od wdrożenia pierwszego modelu Oppo dołączyło do grona trzech najpopularniejszych producentów w Chinach.

Wewnętrzna konkurencja napędza firmę

Na uwagę zasługuje wewnętrzna konkurencja, która dodatkowo napędza osiągnięcia firmy. Prócz smartfonów Oppo, na rynku dostępna jest również marka OnePlus (jedna z marek Oppo), a także Vivo. Telefony tej trójki mają niemal identyczny design, jednak ich parametry znacznie się różnią. Wewnętrzna konkurencja jest celowym zamysłem firmy. Dzięki temu zespoły odpowiedzialne za poszczególne marki mogą wymieniać się spostrzeżeniami i maksymalnie usprawniać działanie swoich urządzeń. Zresztą nie od dziś wiadomo, że zdrowa konkurencja działa zarówno na korzyść producentów, jak i konsumentów.

Kto wypada najlepiej spośród firm podlegających pod BKK Electronics? Jest to właśnie marka Oppo, która obecnie zajmuje 5 miejsce na światowym rynku. Podobnie świetnie radzi sobie wspomniane Vivo, które plasuje się na miejscu 6.

Debiut na polskim rynku

Oppo właśnie wchodzi na polski rynek i rozpoczyna od wprowadzenia czterech modeli w różnych przedziałach cenowych. Jednak jeśli komuś wydaje się, że jest to chińska marka, która swój sukces zawdzięcza głównie oferowaniu tanich smartfonów, to jest w błędzie. Słynie ona z innowacji, a za innowacje trzeba płacić i to często niemało. Jakie modele spotkamy na polskim rynku?

Find X

Oppo Find X, a więc flagowy model firmy, dostępny będzie za 3699 złotych. Wersja Automobili Lamborghini Edition będzie kosztować 7299 zł. Find X posiada 8-rdzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 845, układ graficzny Adreno i 256 GB pamięci wewnętrznej. Do naładowania baterii w stu procentach wystarczy zaledwie 35 minut. Trzeba przyznać, że ze względu na wymienione parametry cena jest zrozumiała.

RX17 Pro i RX17 Neo

Prócz Find X do Polski trafiły również telefony serii RX, dokładniej dwa modele – RX17 Pro i RX17 Neo. Oba smartfony zostały wyposażone w ekran AMOLED o przekątnej 6,4 cala, czytnik linii papilarnych oraz 128 GB pamięci wewnętrznej. RX17 Pro może się również pochwalić aparatem o mocy 20 Mpx, a także 8-rdzeniowym procesorem Qualcomm Snapdragon 710. RX17 Neo posiada aparat tylny o mocy 16 Mpx i 8-rdzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 660. Za Oppo RX17 Pro zapłacimy 2599 zł, natomiast za RX17 Neo – 1499 zł.

AX7

Ostatnim telefonem marki, który jak na razie został wprowadzony na polski rynek, jest Oppo AX7. Jest to smartfon z najniższej półki cenowej, wśród wymienionych w niniejszym artykule. Za AX7 przyjdzie nam zapłacić 999 złotych. Smartfon posiada 6,2-calowy ekran, 64 GB pamięci wewnętrznej i pojemną baterię 4,230 mAh. Dla osób, które nie chcą wydawać na smartfona powyżej tysiąca złotych, będzie to świetny wybór.

 

Jedna odpowiedź do “Smartfony Oppo debiutują na polskim rynku”

  1. rusto pisze:

    fajna nowość, ale już chińskie telefony są u nas znane i raczej ludzie się zdecydują na tańsze i sprawdzone modele

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021