świadomość marki

Sprawdź, jak zwiększyć świadomość marki wśród swoich klientów

Opublikowano: 30 stycznia 2020

Doskonały produkt to nie wszystko. Eksperci od marketingu mawiają, że prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku – w końcu nikt poza Tobą nie wie, że to robisz. Jeżeli szukasz skutecznych metod na zwiększenie sprzedaży i lepsze zyski, zacznij od stopniowego zwiększania świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców. W jaki sposób możesz to robić? Podpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.

Opcja numer jeden: bądź aktywny w social mediach

Social media rządzą! Tu możesz swobodnie dyskutować z odbiorcami marki, organizować premierę nowego produkty, natychmiast zbierać feedback od swoich klientów, a także odpowiadać na ich pytania i wątpliwości. Najlepiej, aby wypracować swój własny sposób komunikacji z marką za pomocą mocno angażujących form – grafik, wideo i live’ów. Tego typu materiały dają dużo reakcji, szybko docierają do odbiorców i z ich perspektywy są bardzo interesujące. Im częściej publikujesz w social mediach, tym większą lojalność budujesz wśród swoich klientów.

Opcja numer dwa: zorganizuj konkurs

Doskonale wiesz, że klienci kochają upominki! Nie odmawiaj im tej przyjemności i specjalnie dla nich zorganizuj konkurs. Niech nagrodą będą produkty, które oferujesz im na co dzień w swoim sklepie internetowym. Najlepiej, gdy konkurs będzie związany z kreatywną odpowiedzią, stworzeniem rysunku lub hasła. Niech wygra najlepszy!

Opcja numer trzy: wejdź we współpracę z influencerką/influencerem

Rozpoznawalne twarze, które wzbudzają sympatię i zaufanie, stanowią świetny materiał do promowania Twojego produktu lub usługi. Influencer niejako podzieli się swoją popularnością z Twoją marką, sprawiając, że zyska ona szerszy rozgłos. Z dużym prawdopodobieństwem można przypuszczać, że przełoży się to na zdecydowanie wyższą sprzedaż. Musisz tylko odpowiednio dobrać danego influencera do swojego produktu. Pamiętaj, że powinien on reprezentować wartości, które są tożsame z ideami Twojej marki. Świadomość marki i jej budowanie to mozolny proces, który jednak może zaskoczyć doskonałymi efektami.

Opcja numer cztery: pamiętaj o charakterystycznym logotypie

Identyfikacja wizualna jest szalenie ważna w budowaniu świadomości marki w umysłach konsumentów. W końcu to z nią klient styka się jako z pierwszym elementem firmy i w pierwszych odczuciach może odnosić się jedynie do warstwy wizualnej. Logotyp, materiały reklamowe, wygląd strony internetowej, opakowanie – każdy z tych czynników może wpływać na emocje, jakie dany produkt wywołuje w odbiorcach. W zaprojektowaniu poszczególnych elementów zdecydowanie warto posiłkować się doświadczeniem i wyczuciem stylu profesjonalnego grafika. Zna on doskonale aktualne trendy, wie, co sprawdza się w danej branży, może podpowiedzieć, po co warto sięgnąć, a z czego lepiej zrezygnować. Efekt końcowy uzyskany z jego pomocą na pewno

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...