Menu

SsangYong zwiększa sprzedaż i zyski

SsangYong Motor Company ogłosił, że w ostatnim kwartale 2015 r. i w dwóch pierwszych tegorocznych firma zanotowała rekordowe zyski, a wpływy w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. po raz pierwszy od 9 lat były wyższe niż wydatki.

W okresie I-VI 2016 r. SsangYong sprzedał łącznie 74.577 pojazdów: 50.696 na rynku koreańskim i 23.881 w eksporcie (łącznie z zestawami montażowymi w standardzie CKD). Przychody wyniosły 1.777.2 mld wonów (ok. 6,24 mld zł), zyski z działalności operacyjnej osiągnęły 27,4 mld wonów (ok. 96,22 mln zł), a zysk netto – 20,4 mld wonów (ok. 71,64 mln zł).

Firma zanotowała najwyższy poziom sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach roku od 13 lat, kiedy w 2003 r. sprzedała 80.354 samochody – dzięki popularności modeli z serii Tivoli (Tivoli i XLV), sprzedaż których wzrosła o 50,9% w porównaniu do łącznej sprzedaży w pierwszym półroczu 2015 r.

Modele z serii Tivoli osiągnęły najwyższą sprzedaż miesięczną w czerwcu, przekraczając poziom 8.000 sztuk po raz pierwszy od swojej premiery. Dzięki tym wynikom firma może pochwalić się znaczącym wzrostem sprzedaży i przychodów za okres od stycznia do czerwca w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku: odpowiednio o 6,8% i 11,4%.

Wzrost wartości sprzedaży także przyczynił się do uzyskania przez firmę zysku z działalności operacyjnej w wysokości 19,3 mld wonów (ok. 67,57 mln zł) w 2 kw., a w 1 kw. 8,1 mld wonów (28,36 mln zł). W rezultacie w 1 półroczu 2016 r. SsangYong osiągnął zysk operacyjny w wysokości 27,4 mld wonów (ok. 95,93 mln zł) oraz zysk netto w wysokości 20,4 mld wonów (ok. 71, 42 mln zł).

Modele z serii Tivoli i XLV okazały się wielkim sukcesem SsangYonga, nową siłą napędową jego wzrostu. W oparciu o wzrastającą sprzedaż unowocześnionych modeli, np. Korando , oraz modeli z serii Tivoli i XLV firma zrealizuje oczekiwany w tym roku zwrot.

 

 

 

 

3 odpowiedzi na “SsangYong zwiększa sprzedaż i zyski”

  1. Zocha pisze:

    Na tym zdjęciu to jakaś żaba a nie auto

  2. Mechanik pisze:

    Bo zaczęło to jakoś wyglądać. Wcześniejsze modele to było coś niesamowicie brzydkiego. To był zlepek kilku aut, styli bez składu i ładu. Tivoli to już inna bajka bardziej europejska. ŁADNIEJSZY od nowej VITARY – (suzuki)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021