Menu
Streamowanie

Streamowanie gier na Xbox już niedługo na waszym smartfonie

Streamowanie gry z jednego urządzenia na drugie zostało rozpowszechnione za sprawą wielu platform (np. Steam). Dzięki takiemu zabiegowi możemy uruchomić dowolną grę na słabszym komputerze, wykorzystując siłę obliczeniową mocniejszego komputera. Cały przesył danych z komputera A do komputera B odbywa się za pomocą sieci internetowej.

Na szczęście nie potrzebujecie mocnego komputera, żeby zagrać w kasynie i bonus za rejestrację bez depozytu w świetne automaty slotowe. Jeżeli jednak jesteście zwolennikami rozrywki niezwiązanej z hazardem, to skorzystanie z możliwości streamowania gry na dowolne urządzenie będzie dla was świetną sprawą. Jedynym problemem transmisji w obrębie waszych komputerów jest oczywiście ich wydajność.

Ten problem nie dotyczy jednak posiadaczy konsol, ponieważ konsole doskonale radzą sobie z dowolną grą, którą zdecydujemy się przesyłać do innego urządzenia znajdującego się w naszej sieci.

Przykładem może być Xbox. Ta konsola od Microsoftu pozwoli wam na prowadzenie rozgrywki nawet na waszym smartfonie. Jest to możliwe dzięki galopującemu postępowi w dziedzinie procesorów. Telefony, które obecnie nosimy w kieszeniach, są znacznie szybsze od komputerów, które dominowały na rynku dekadę temu.

Przyszłość streamingu

Szybki internet może doprowadzić do prawdziwej rewolucji w gamingu. Wyobraźmy sobie, że w każdym domu jest łącze z prędkością 1 gigabita. Oznacza to, że dane możemy przesyłać i wysyłać z naprawdę szybko. 

Nic więc nie stoi na przeszkodzie, żeby gry były do nas streamowane bezpośrednio na nasz komputer. Dzięki temu możemy kompletnie zrezygnować z najnowszych kart graficznych i innych elementów wpływających na prędkość rozgrywki. Z pozoru brzmi to bardzo prosto i przyjemnie, od strony technicznej pojawiają się jednak pewne komplikacje. 

Prędkość naszego internetu może być faktycznie gigantyczna, problem w przypadku dużej ilości danych (obecnie wiele gier zabiera ponad 50 gigabajtów miejsca na dysku) dotyczy bliskości serwerowni, która by serwowała usługę przesyłania bezpośrednio do naszego komputera całej gry. 

Pomimo dużych możliwości naszego łącza, każda nasza reakcja z uwagi na dużą odległość od serwerowni byłaby znacznie opóźniona. Ping powyżej 100ms byłby bardzo uciążliwy, szczególnie w przypadku grania w shootery. 

W celu zoptymalizowania całego procesu konieczne będzie posiadanie dużej ilości pamięci RAM. Od strony technicznej nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wszystkie elementy grafiki były przesyłane do nas do pamięci operacyjnej. Dzięki temu serwer gry dosyłałby do nas tylko dane o interakcji z jakimiś teksturami, ponieważ same tekstury już będą znajdować się na naszej gamingowej stacji.

Trzeba się również zastanowić nad tym, od jakiej kwoty taka usługa będzie opłacalna dla gracza. Jeżeli koszt subskrypcji wynosić będzie na przykład 49$, to po roku korzystania z tej usługi wydajemy ponad 500$. Za 500$ możemy kupić naprawdę dobrą kartę graficzną i taka usługa może być nam niepotrzebna.

Jak widać, streaming ma swoje plusy i minusy. Bez wątpienia plusem jest spora oszczędność na energii elektrycznej. Dobry komputer podczas grania w grę na ultra detalach może pobierać więcej niż 500 watów. Korzystając z urządzenia streamingowego, żadne obliczenia nie są wykonane na naszym komputer, a jedynie wysyłane do nas za pośrednictwem internetu. Minusami z pewnością mogą być cena oraz konieczność posiadania naprawdę dobrego łącza internetowego. 

Przyszłość gamingu jest bardzo ciekawa i możliwe, że w przyszłości do grania nie będziemy potrzebować komputera!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2020