Aby twoja firma dobrze funkcjonowała, musisz zapewnić jej dobrze działający Internet. W końcu aktywność w sieci to podstawa, nawet jeśli twoja branża wcale nie opiera się na działaniach online. W Internecie znajdują nas klienci, to tutaj możemy kontaktować się z nimi i kontrahentami, załatwiać sprawy finansowe, organizacyjne, zaopatrzeniowe… Dlatego potrzebujesz umowy SLA na świadczenie usług IT. Co to jest i jak o nią zadbać?
SLA, czyli Service Level Agreement, to rodzaj umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług. Co to oznacza dokładnie? To szczególna umowa, która określa, jaki jest minimalny poziom świadczonych przez dostawcę usług dostarczonych klientowi.
SLA to rodzaj umowy szczególnie ważny zwłaszcza w przypadku usług świadczonych wirtualnie oraz zdalnych. Dzieje się tak, ponieważ nad tymi usługami nie mamy pełnej kontroli. Dlatego gwarancja SLA jest ważna zwłaszcza w przypadku kupowania serwerów, dostarczania Internetu, połączenia z siecią telefoniczną i tak dalej. Umowa SLA gwarantuje, że nie musisz martwić się parametrami, a jakość usługi będzie cały czas na takim samym poziomie.
Wybierając takie usługi jak Internet dla firm, serwery czy Data Center, musisz zwrócić uwagę na zawartość umowy. SLA to najlepszy sposób na ochronę twoich danych i możliwości. Dobrze skonstruowana umowa SLA zawiera kilka ważnych danych:
Czyli procent czasu, kiedy usługa jest dostępna w ciągu roku. Może się wydawać, że 90% to dużo, ale tak naprawdę to już kilka godzin bez dostępu do usługi, co oznacza duże straty dla firm. Dlatego warto zadbać o to, by było to 99% lub więcej. INEA oferuje trzy poziomy obsługi:
To sposób, w jaki możesz sprawdzać, czy usługa faktycznie działa tak, jak powinna. W umowie powinny znaleźć się informacje o dostępie do statystyk.
Jak możesz zgłosić problemy z działaniem usługi? Oczywiście najlepiej, by biuro obsługi działało 24 godziny na dobę. Warto także sprawdzić, jaki czas gwarantuje dostawca usługi na usunięcie usterki. W zależności od poziomu SLA, INEA gwarantuje inny czas usunięcia usterki – SLA Silver – 24 h, SLA Gold – 12 h oraz SLA Platinum – 8 h.
Obecnie duża część usług świadczona jest wirtualnie, na przykład w chmurze. Coraz częściej korzystamy z outsourcingu i to bardzo dobre podejście. Wygodne i szybkie. Jednakże może to oznaczać, że na co dzień nie będziemy mieli fizycznego dostępu do sprzętu – na przykład serwerów. Dlatego umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług powinna być podstawą dobrej współpracy z dostawcą. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że twój biznes jest bezpieczny, a dostawca w czasie ustalonym w umowie poradzi sobie z potencjalnymi usterkami, bez strat dla firmy.
Dodaj komentarz