Jesienne wydarzenie branżowe, zorganizowane przez Targi w Krakowie w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO odwiedziło ponad 13,5 tys. osób. Zwiedzający mogli zapoznać się z wyrobami z różnych stron świata. Krajem partnerskim targów ENOEXPO były w tym roku Niemcy, dla których jesteśmy jednym z 10 głównych rynków zbytu.
Wśród zaplanowanych na listopad przez organizatorów propozycji spotkań i warsztatów dla przedstawicieli branży HoReCa znalazły się m.in. zagadnienia związane z serwowaniem wina i łączeniem go z jedzeniem. Pierwszego dnia wystawy – 14 listopada – odbyła się gala wręczenia nagród.
Wybór nie był łatwy, gdyż wszystkie produkty trzymały wysoki poziom, ale ostatecznie podjęto decyzję i ogłoszono wyniki. W kategorii „polskie cydry” przyznano dwa złote medale, trzy srebrne i pięć brązowych medali.
W kategorii „polskie wina i miody” złotymi medalami wyróżniono pięć wyrobów, srebrnymi – dziewięć, a brązowymi – trzynaście. Ponadto w obu kategoriach przyznano specjalne wyróżnienia dla trunków, które szczególnie zwracają uwagę pod względem jakości. Zagraniczne wina zdobyły dziewięć złotych medali, trzynaście srebrnych i dziewiętnaście brązowych.
Po raz kolejny można było zgłaszać do konkursu cydry, które zyskały w Polsce wielu sympatyków. W wydzielonej strefie – ENOARENIE – goście mogli również spotkać się z autorami publikacji branżowych. Tam też zostały zaprezentowane wina nagrodzone w konkursach winiarskich towarzyszących targom. Jak co roku w trakcie targów ENOEXPO magazyn „Czas Wina” wręczył tytuł „Człowieka Roku”. Został nim António Rios de Amorim, prezes największego na świecie producenta korka naturalnego.
Fot. archiwum organizatora
wino wino – a może warto promować Polskie Miody. Ten produkt jest niedoceniony przez konsumentów