Współczynnik klikalności

Współczynnik klikalności – czym jest i jak go zwiększyć?

Opublikowano: 28 czerwca 2021

Najczęściej pierwszym krokiem w interakcji między klientem a firmą jest kliknięcie link w reklamie, wynikach wyszukiwania Google lub na stronie internetowej. Jeśli kliknięcie nie nastąpi, użytkownik nie dostanie się nawet do lejka marketingowego firmy. Ważne jest, aby brać uwagę współczynnik klikalności (CTR). To pozwala ocenić atrakcyjność danego medium reklamowego i, jeśli to konieczne, go ulepszyć.

Czym jest współczynnik klikalności?

„Click-Through-Rate” (CTR) jest kluczową wartością marketingu internetowego. Pokazuje zależność między kliknięciami w link a całkowitą liczbą wyświetleń. Przykładowo, jeśli witryna jest odwiedzana 1000 razy, a link w niej kliknięty 30 razy, CTR wynosi 3 %. CTR można wykorzystać do wywnioskowania, jak atrakcyjna i trafna jest reklama lub oferta treści.

Współczynnik klikalności — formy

Zasadniczo współczynnik klikalności wskazuje powyższy stosunek wyświetleń do kliknięć. Jest jednak postrzegany w różnych kontekstach, z których każdy ma inne konsekwencje:

  • w marketingu w wyszukiwarkach (SEA/SEM)
  • w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)
  • w reklamie banerowej

Jak zwiększyć współczynnik klikalności?

Przede wszystkim warto postawić na odpowiednie narzędzia marketingowe — mogą pomóc znacznie zwiększyć współczynnik klikalności.

Bardzo dobrze się sprawdza narzędzie Sellizer, które kompleksowo wspiera sprzedaż i służy do skutecznego ofertowania.

Jeżeli CTR jest zbyt niski, powinieneś podjąć odpowiednie działania:

  • Używaj angażujących wezwań do działania

Im wyraźniej zostanie wyeksponowany link, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie kliknięty.

  • Używaj słów kluczowych long tail

Jeśli użytkownicy wyszukują słowo kluczowe long tail, często sygnalizuje to chęć zakupu. Jeśli uda Ci się osiągnąć dobry ranking dla tego typu słów kluczowych, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy nie tylko odwiedzą Twoją witrynę, ale dokonają tam konwersji i ewentualnie sfinalizują zakup.

  • Zoptymalizuj meta opisy i tytuły

Meta opisy i tytuły decydują o tym, czy użytkownicy uważają ofertę witryny za potencjalnie pomocną. Dlatego ważne jest, aby formułować je w atrakcyjny i jasny sposób. Wyjaśnij, czego odwiedzający mogą oczekiwać na stronie i przestrzegaj limitu znaków.

  • Używaj fragmentów rozszerzonych

„Rich Snippets” rozszerzają zawartość informacyjną zwykłych fragmentów o oceny, informacje o cenach lub linki. To automatycznie zwraca uwagę użytkowników na ten wynik wyszukiwania.

  • Dostosuj reklamy do różnych grup użytkowników

Ważne jest, aby w ramach skutecznego targetowania zaprojektować różne reklamy dla różnych segmentów klientów, które konkretnie odnoszą się do ich problemów i życzeń. Tylko wtedy indywidualna trafność jest wystarczająco wysoka, aby generować kliknięcia w medium reklamowe.

  • Używaj zdjęć

Zdjęcia przyciągają uwagę i są bardziej atrakcyjne niż zwykły tekst. Szczególnie w e-mail marketingu obrazy zwiększają CTR średnio o 42 %

  • Używaj rozsądnych adresów URL

Słowa kluczowe long tail warto umieścić w adresie URL. Ponadto adres URL nie powinien być zbyt długi i stanowić możliwą do prześledzenia ścieżkę.

  • Popraw prędkość strony

Czas ładowania się strony wynoszący zaledwie trzy sekundy zwiększa współczynnik odrzuceń średnio o 32 %. Dlatego wysokie prędkości stron są również nagradzane przez algorytm Google lepszym rankingiem.

Zadbaj o wysoki współczynnik klikalności – więcej informacji na stronie Sellizer.pl

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Filmy korporacyjne
Jak budować siłę swojego biznesu? Warto stosować odp...
WarsawJS
WarsawJS, wiodąca społecznoś...
call center
W dobie ogromnej konkurencji na rynku jednym z istotniejszyc...
hosting
Obecnie wiele firm poszukuje potencjalnych klientów w intern...
woreczki z logo
W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu, wyróżnienie si...