WZL Nr 2 SA

WZL Nr 2 S.A. – samoloty w dobrych rękach

Opublikowano: 8 czerwca 2017

WZL Nr 2 S.A. rozwijają swoje usługi lotnictwa cywilnego dla samolotów pasażerskich i cargo, oferując kompleksowe rozwiązania, dostosowane do potrzeb linii lotniczych, właścicieli samolotów, leasingodawców, producentów samolotów i operatorów cargo.

 

Zakład ma w ofercie obsługę liniową, bazową, hangarową oraz malowanie samolotów. Jednocześnie zapewnia usługi techniczne w zakresie planowanej i nieplanowanej obsługi liniowej oraz obsługi warsztatowej wybranych komponentów.

Obsługa techniczna – PART 145

WZL Nr 2 S.A. posiadają certyfikację EASA PART 145 o numerze referencyjnym PL.145.015. Zgodnie z PART 145 Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. zapewniają obsługę bazową dla samolotów dwóch typów: ATR 42-200/300/400/500 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW120 Series) oraz ATR 72-100/200/212A (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW124B lub PW127 Series). Obsługa liniowa może zostać przeprowadzona na każdym lotnisku w kraju i za granicą dla samolotów: ATR 42-200/300/400/500 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW 120 Series), ATR 72 -100/200/212A (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW 124B lub PW 127 Series), Boeing 737 „Classic Series” (737-300/400/500) z silnikami CFM56-3 Series, Boeing 737 „Next Generation Series” (737-600/700/800/900/900ER) z silnikami CFM56-7B Series, DHC-8 Series Q400 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW150A Series), Embraer ERJ 170 Series (z silnikami General Electric CF-34-8E5 lub CF34-8E5A1) i Embraer ERJ 190 Series (z silnikami General Electric CF-34-10E).

WZL Nr 2 SA

Serwis zewnętrzny

W ramach usług technicznych w zakresie planowanej i nieplanowanej obsługi liniowej oraz obsługi warsztatowej wybranych komponentów spółka posiada wyspecjalizowany personel, jak również auta obsługowe, dzięki którym może świadczyć swoje usługi mobilnie. W ramach obsługi warsztatowej WZL Nr 2 oferuje obsługę, remonty, testy i naprawę szerokiej grupy podzespołów lotniczych, naprawy strukturalne i kompozytowe, wsparcie inżynieryjne i logistyczne, badania NDT oraz obsługę AOG i troubleshooting.

 

Hangar do zadań specjalnych

Obsługa bazowa wykonywana jest w najnowocześniejszym hangarze w Europie, którego uroczyste otwarcie miało miejsce w 2016 r. Składa się z on dwóch części – pierwsza jest przeznaczona do wykonywania obsługi technicznej samolotów do wielkości modelu 767-300ER i wyposażona w niezbędne urządzenia, takie jak suwnica; druga to malarnia, przeznaczona do nakładania powłok malarskich samolotów krótko- i średniodystansowych z wykorzystaniem metody natryskowej solid base i base coat – clear coat. Malarnię wyposażono w najnowocześniejsze systemy ogrzewania, wentylacji i oświetlenia.

 

Samolot jak malowany

Malarnia wykonuje malowanie całych samolotów lub poszczególnych części, np. kadłubów, skrzydeł, ogona i komponentów samolotu. Wysoko wykwalifikowany personel wykorzystuje najnowocześniejsze narzędzia przemysłowe, sprzęt i materiały zużywalne. Malarnia umożliwia usuwanie powłok malarskich poprzez szlifowanie powierzchni lub chemiczne usuwanie i nakładanie nowej powłoki. Oferta obejmuje również projekt logo lub rysunków reklamowych i nakładanie naklejek samolotu wraz z jego dopuszczeniem do lotu zgodnie z wydanymi zatwierdzeniami EASA.

W obiekcie mieszczą się samoloty nie większe niż: Boeing 737 „Classic Series” (737-300/400/500) i „Next Generation Series” (737-600/700/800/900/900ER), rodzina Airbus A320/A321, Embraer ERJ 170/190 Series, Bombardier DHC-8 Series 400. W malarni zostały już pomalowane takie samoloty, jak: ATR-42/72, Beechcraft King Air 350i i SAAB 340. Połączenie doświadczenia personelu i know-how umożliwia wykonanie profesjonalnej usługi odnowienia powłoki malarskiej, która jest doceniana przez kolejnych klientów na całym świecie.

Przeprowadzane w malarni procesy malowania reprezentują najwyższą jakość i są przyjazne środowisku. W obiekcie wykorzystuje się najnowszą technologię, przeznaczoną do malowania renowacyjnego, np. podkład/powłoka lakiernicza i materiały bezchromianowe, zgodne z wymogami przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego REACH.

 

Wizerunek i ochrona

Powłoka malarska samolotu nie ogranicza się do walorów wizualnych, ma znacznie więcej funkcji niż nadanie koloru i określonego wyglądu. Ma ona za zadanie chronić i konserwować samolot. Profesjonalne usługi WZL nr 2 zapewniają najlepszą jakość zarówno pod względem estetycznym, jak i praktycznym. Zatrudnieni w zakładach wykwalifikowani doradcy pracują zgodnie z normami jakościowymi, z dbałością o najmniejszy szczegół od momentu planowania, przez etap malowania, po dopuszczenie samolotu do lotu. Jako dostawca kompleksowych usług spółka oferuje obsługę techniczną i malowanie regeneracyjne w tym samym czasie postoju samolotu. Zaufanie i partnerstwo tworzą podstawę relacji z klientem.

WZL Nr 2 SA

Część obsługowa hangaru przeznaczona jest do obsługi samolotów C-130 Hercules oraz innych maszyn transportowych, wojskowych i cywilnych. Głównym przedmiotem aktywności jest obsługa PDM (Programmed Depot Maintenance) samolotów C-130, które są na wyposażeniu PLAF. W tej chwili trwa obsługa główna samolotu nr 1503. Wielkość i wyposażenie hangaru pozwalają na obsługę dwóch samolotów C-130 w tym samym czasie. Docelowo oprócz obsług PDM dla polskich Sił Powietrznych w WZL planowane jest wykonywanie prac na samolotach C-130 dla użytkowników zagranicznych.

Kompleksowo wyposażony hangar umożliwia wykonywanie wszystkich prac, przewidzianych zakresem obsługi PDM, jak również obsługi okresowej HSC i ISO, łącznie z możliwością pełnego demontażu i montażu płatowca – do tego celu wykorzystywana jest suwnica o nośności 3,5 t. Ponadto w hangarze działa system przeciwpożarowy oraz system chroniący pracowników przed upadkiem w trakcie prac na górnej powierzchni płatowca.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
pozycjonowanie
Marketing to nieodłączny aspekt przy prowadzeniu każdej firm...
Zależy nam, żeby Air Fair przebiegło bezpiecznie, bo o atrak...
DOMAR
Pierwsza edycja Air Fair w 2007 r. była skromna i bardzo kam...
Mamy doświadczenie, potencjał badawczy i kadrę, która może s...
woda
Jaki wpływ na miasto ma zmiana klimatu? Czy deszcz musi być...
Nowe artykuły
Punktem wyjścia do zrozumienia sztuki aborygeńskiej, jest zd...
Wystawa „Kawałki barw” to prezentacja najnowszych pr...
Idea edukacji domowej doskonale wpisuje się w moje p...