Jesteśmy wyróżniani w zakresie jakości, eksportu, innowacji, dynamiki rozwoju, finansów, solidności oraz kapitału ludzkiego i działań prospołecznych – mówi Anna Kolisz, wiceprezes, dyrektor zarządzający ANKOL Sp. z o.o.
– Zakładając firmę w kwietniu 1991 r., w okresie transformacji ustrojowej, z dużym optymizmem patrzyłam w przyszłość. Dla właściciela i założyciela własna firma jest jak dziecko, które się kocha, kształtuje, w które się inwestuje i wkłada wiele energii, by kiedyś było dumą. Dlatego dziś z ogromną satysfakcją oceniam 25 lat działalności.
Stworzyłam firmę rodzinną, która w elitarnej branży lotniczej odniosła sukces na skalę międzynarodową. Zdaję sobie sprawę, że osiągnięcia, którymi się cieszymy, nie byłyby możliwe bez zaangażowania naszych pracowników. To właśnie w towarzystwie pracowników i ich rodzin oraz przyjaciół podczas bardzo uroczystej gali świętowaliśmy 30 kwietnia jubileusz 25-lecia ANKOLU.
– Każde, nawet najmniejsze działania zaczyna się od marzeń i planów. Ja postanowiłam spełniać się w biznesie i zaryzykowałam, wierząc, że jeśli się czegoś bardzo pragnie, można osiągnąć swój cel. Widząc potrzeby rynkowe lat 90., ukierunkowałam ANKOL na handel zagraniczny. Wykorzystałam własne doświadczenia, skrupulatnie analizowałam rynki i ich potrzeby.
Inwestowałam w rozwój, stopniowo zatrudniałam pracowników, rozbudowywałam infrastrukturę i inwestowałam w najnowsze, usprawniające pracę systemy. W 1993 r. do wspólnego biznesu dołączył mój mąż Czesław Kolisz, wnosząc ogromną wiedzę z zakresu lotnictwa. Dzięki niemu wyspecjalizowaliśmy się w dostawach części zamiennych, usług remontowych i nowych technologii dla lotnictwa wojskowego i cywilnego w kraju i na świecie. Z perspektywy czasu szczycimy się wieloletnią współpracą z departamentami ministerstw obrony narodowej wielu państw oraz zakładami lotniczymi.
Pozyskiwanie nowych kontrahentów i nowych zamówień jest efektem zdobytego zaufania, rzetelności, kompetencji i skuteczności w operacjach handlowych. Zawsze mierzyliśmy wysoko, nie zadowalały nas półśrodki. Takie nastawienie do działania wymagało samodyscypliny i pełnego zaangażowania.
– Wysoka jakość oferowanych wyrobów i usług, zarządzanie oparte na najwyższych standardach i najlepszych wzorcach biznesowych pozwalają osiągać sukcesy. Dostawy dla lotnictwa wymagają przestrzegania ścisłych procedur oraz norm krajowych i międzynarodowych. Wdrażane systemy zarządzania pomagają optymalizować działania handlowe.
Jesteśmy wyróżniani w zakresie jakości, eksportu, innowacji, dynamiki rozwoju, finansów, solidności oraz kapitału ludzkiego i działań prospołecznych.
W czerwcu br. odebrałam Medal Europejski 2016 przyznany przez klub przedsiębiorców Business Centre Club i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny z siedzibą w Brukseli. Jest to wyróżnienie za wkład w umacnianie pozytywnego wizerunku polskiego przedsiębiorcy oraz promowanie europejskich standardów. Lista posiadanych przez nas nagród jest imponująca, dlatego by zasługiwać na kolejne laury, dalsze doskonalenie, umacnianie pozycji i wizerunku marki na stałe mamy wpisane w strategię działania.
Rozmawiała Helena Ciołek
Anna i Czesław Koliszowie
Dodaj komentarz