Marketing to nieodłączny aspekt przy prowadzeniu każdej firmy, niezależnie od skali jej działania. Małe lokalne biznesy potrzebują reklamy tak samo, jak największe światowe przedsiębiorstwa. Jak wypromować firmę w Bydgoszczy, której źródłem zysków są głównie klienci miejscowi? Oprócz konwencjonalnych metod takich jak banery czy ulotki (które tracą popularność) przedsiębiorcy mają do wyboru kilkanaście rodzajów marketingu internetowego. Profil firmowy w social mediach, newsletter, dystrybucja contentu – to wszystko pomaga w promowaniu firmy, ale podstawą jest widoczność w wyszukiwarce. Jak powinno to wyglądać w przypadku lokalnego biznesu?
Widoczność w wyszukiwarce, którą uzyskuje się za pomocą SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarki) to w obecnych czasach podstawa działań marketingowych. Wynika to z kilku rzeczy. Przede wszystkim konsumenci są przyzwyczajeni do tego, że w drugiej dekadzie XXI wieku każda firma ma własną stronę internetową – jest to po prostu standard. Oprócz tego Internet to obecnie najwygodniejsze miejsce do zdobycia informacji na temat firmy i jej produktów czy usług. Prawie każda ścieżka zakupowa zaczyna się od skierowania pytania do wyszukiwarki, a biznesy lokalne nie są wyjątkiem. Wyobraź sobie, że Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce frazę związana z usługami, jakie oferujesz, oraz nazwę miasta, w którym świadczysz usługi np. „hydraulik Bydgoszcz”. Co się stanie, jeśli Twoja strona nie wyświetli się w wynikach wyszukiwania? Stracisz sporą część klientów.
Ze względu na przyzwyczajenia konsumentów, obecność w Google to dziś podstawa do tego, aby skutecznie trafiać do potencjalnych klientów. Dla firm, które świadczą swoje usługi tylko w określonym obszarze, doskonale sprawdzi się pozycjonowanie lokalne. Ta strategia pozwala na precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego do odpowiednich osób – strona będzie wyświetlała się tylko tym użytkownikom, którzy ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu mogą być zainteresowani Twoją ofertą.
Pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz to usługa, która pozwala zwiększyć widoczność strony tylko w określonym obszarze lub na określone frazy. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli Twoja strona zostanie odpowiednio zoptymalizowana pod kątem lokalnego SEO, będzie wyświetlała się wyłącznie tym użytkownikom, którzy do frazy wpisywanej w wyszukiwarce dodadzą nazwę miasta lub którzy będą znajdowali się w określonym obszarze, a Google określi miejsce pobytu za pomocą adresu IP czy GPS.
Oprócz SEO popularnym sposobem zwiększania widoczności w sieci są reklamy utworzone w systemie Google Ads. Jaka usługa lepiej sprawdzi się dla lokalnego, bydgoskiego biznesu – pozycjonowanie Bydgoszcz czy płatne kampanie reklamowe? Warto wiedzieć, że w przypadku tej drugiej opcji również możliwe jest kierowanie reklamy na konkretny obszar. Różnice między tymi strategiami to m.in. czas oczekiwania na efekty – w przypadku Google Ads pojawiają się one od razu, oraz oczywiście działania, jakie trzeba wykonać – pozycjonowanie jest bardziej skomplikowane i czasochłonne.
Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy, ale można powiedzieć, że SEO i kampanie Google wzajemnie się uzupełniają. Dlatego warto je ze sobą łączyć, jeśli tylko budżet firmy na to pozwala.
Dodaj komentarz