Menu
pozycjonowanie

Jak wypromować lokalną firmę w Bydgoszczy?

Marketing to nieodłączny aspekt przy prowadzeniu każdej firmy, niezależnie od skali jej działania. Małe lokalne biznesy potrzebują reklamy tak samo, jak największe światowe przedsiębiorstwa. Jak wypromować firmę w Bydgoszczy, której źródłem zysków są głównie klienci miejscowi? Oprócz konwencjonalnych metod takich jak banery czy ulotki (które tracą popularność) przedsiębiorcy mają do wyboru kilkanaście rodzajów marketingu internetowego. Profil firmowy w social mediach, newsletter, dystrybucja contentu – to wszystko pomaga w promowaniu firmy, ale podstawą jest widoczność w wyszukiwarce. Jak powinno to wyglądać w przypadku lokalnego biznesu?

Widoczność w wyszukiwarce podstawą do osiągnięcia sukcesu

Widoczność w wyszukiwarce, którą uzyskuje się za pomocą SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarki) to w obecnych czasach podstawa działań marketingowych. Wynika to z kilku rzeczy. Przede wszystkim konsumenci są przyzwyczajeni do tego, że w drugiej dekadzie XXI wieku każda firma ma własną stronę internetową – jest to po prostu standard. Oprócz tego Internet to obecnie najwygodniejsze miejsce do zdobycia informacji na temat firmy i jej produktów czy usług. Prawie każda ścieżka zakupowa zaczyna się od skierowania pytania do wyszukiwarki, a biznesy lokalne nie są wyjątkiem. Wyobraź sobie, że Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce frazę związana z usługami, jakie oferujesz, oraz nazwę miasta, w którym świadczysz usługi np. „hydraulik Bydgoszcz”. Co się stanie, jeśli Twoja strona nie wyświetli się w wynikach wyszukiwania? Stracisz sporą część klientów.

Ze względu na przyzwyczajenia konsumentów, obecność w Google to dziś podstawa do tego, aby skutecznie trafiać do potencjalnych klientów. Dla firm, które świadczą swoje usługi tylko w określonym obszarze, doskonale sprawdzi się pozycjonowanie lokalne. Ta strategia pozwala na precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego do odpowiednich osób – strona będzie wyświetlała się tylko tym użytkownikom, którzy ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu mogą być zainteresowani Twoją ofertą.

Jak powinno wyglądać pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy?

Pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz to usługa, która pozwala zwiększyć widoczność strony tylko w określonym obszarze lub na określone frazy. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli Twoja strona zostanie odpowiednio zoptymalizowana pod kątem lokalnego SEO, będzie wyświetlała się wyłącznie tym użytkownikom, którzy do frazy wpisywanej w wyszukiwarce dodadzą nazwę miasta lub którzy będą znajdowali się w określonym obszarze, a Google określi miejsce pobytu za pomocą adresu IP czy GPS.

Do działań local SEO zalicza się m.in.:

  • nasycenie treści i niektórych elementów kodu frazami zawierającymi nazwę miasta;
  • umieszczenie na stronie sekcji ze szczegółowymi danymi teleadresowymi;
  • utworzenie i zoptymalizowanie wirtualnej wizytówki za pomocą narzędzia Google Moja Firma;
  • dodanie wizytówki do katalogu firm.

Reklama w Google Ads czy pozycjonowanie lokalne?

Oprócz SEO popularnym sposobem zwiększania widoczności w sieci są reklamy utworzone w systemie Google Ads. Jaka usługa lepiej sprawdzi się dla lokalnego, bydgoskiego biznesu – pozycjonowanie Bydgoszcz czy płatne kampanie reklamowe? Warto wiedzieć, że w przypadku tej drugiej opcji również możliwe jest kierowanie reklamy na konkretny obszar. Różnice między tymi strategiami to m.in. czas oczekiwania na efekty – w przypadku Google Ads pojawiają się one od razu, oraz oczywiście działania, jakie trzeba wykonać – pozycjonowanie jest bardziej skomplikowane i czasochłonne.

Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy, ale można powiedzieć, że SEO i kampanie Google wzajemnie się uzupełniają. Dlatego warto je ze sobą łączyć, jeśli tylko budżet firmy na to pozwala.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2023