Menu
ćwiczenia na pamięć

Najlepsze ćwiczenia na pamięć

Gdy codziennie jesteśmy bombardowani tysiącami informacji i innych bodźców, coraz łatwiej przychodzi nam zapominanie różnych rzeczy. Systematyczny trening mózgu pozwoli nauczyć się trwałego zapamiętywania.

Choć może się to wydawać zaskakujące, to trening mózgu można przyrównać do treningu ciała. Wszystko dlatego, że mózg, który nie jest poddawany systematycznemu wysiłkowi, traci swoją dobrą kondycję podobnie jak nieużywane mięśnie, które wówczas słabną i potrafią nas zawodzić. Systematyczne ćwiczenia na pamięć sprawiają, że mózg będzie w dobrej formie przez długie lata, podobnie jak umiarkowana aktywność fizyczna pozwala zachować sprawność mięśni. Oto kilka ćwiczeń, które pomogą zachować doskonałą pamięć.

Nauka obcych języków

Opanowanie języka obcego to wyzwanie dla mózgu bez względu na to, w jakim wieku chce się tego dokonać. Warto zabrać się za naukę nie tylko dlatego, że znajomość obcego języka otwiera nowe możliwości. Zapamiętywanie nowych słówek, zwrotów i układanie zdań w nowym języku jest skutecznym treningiem mózgu. Udowodniono nawet naukowo, że ucząc się języka, już w pierwszych tygodniach mózg udoskonala swoją strukturę, tworząc nowe połączenia nerwowe, co znacznie zwiększa jego możliwości. Nauka nowych języków poprawia też koncentrację i zwiększa zdolność logicznego myślenia.

Rozwijaj nowe hobby

Odkrywanie nowych obszarów, które dotąd były nieznane, zmusza umysł do bardziej wytężonej pracy. Warto zainteresować się historią, bo tam przeplatają się fakty, wydarzenia i całe poczty królów i władców tego świata. Dobre ćwiczenia na pamięć to także rozwiązywanie krzyżówek i łamigłówek logicznych. Można uczyć się grać w szachy lub w brydża, to zmusza mózg z jednej strony do zapamiętywania ruchów przeciwnika, a z drugiej strony wymaga nauki przewidywania skutków.

Pielęgnuj życie towarzyskie

Życie towarzyskie to rodzaj jednego z najprzyjemniejszych treningów mózgu. Utrzymując kontakty ze znajomymi i poznając nowe osoby, zmusza się mózg do działania na najwyższych obrotach. Powszechnie wiadomo, że kontakty z innymi ludźmi pomagają uporać się także ze stresem. Dzięki temu w organizmie spada poziom kortyzolu, a wówczas znacznie spowalnia proces starzenia się mózgu.

Uprawiaj zupełnie nowy sport

Wśród wielu różnych funkcji mózg odpowiada także za koordynację ruchową ciała. Opanowanie nowego sportu, a co za tym idzie – zupełnie nowych sekwencji ruchu, jest sporym wyzwaniem, które uaktywni głębokie obszary mózgu do wytężonej pracy. Systematyczna aktywność fizyczna, w którą doskonale wpisuje się nowy sport, spowoduje zwiększony przepływ krwi do mózgu, a więc jego lepsze dotlenienie i odżywienie. Wszystko to sprawi, że będzie on w znacznie lepszej kondycji. Na podobnej zasadzie działa nauka gry na instrumencie. Nasz mózg uczy się nowych sekwencji ruchu, a dodatkowo przyswaja nową wiedzę w postaci nut lub akordów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021