Tętniący życiem, kosmopolityczny, oferujący piękne plaże, wspaniałe hotele, światowej klasy sklepy i znakomite restauracje Dubaj to świetne miejsce na przesiadkę. To także idealne miejsce docelowego wypoczynku. Miasto jest gotowe na przyjęcie turystów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Jak wyglądają zasady bezpieczeństwa podróży do Dubaju dla Magazynu VIP opowiada Maciej Pyrka, country manager Emirates w Polsce.
Maciej Pyrka: Wszyscy pasażerowie przylatujący do Dubaju z dowolnego punktu wylotu muszą mieć ze sobą zaświadczenie o ujemnym wyniku testu PCR na obecność COVID‑19 wykonanego nie wcześniej niż 72 godziny przed wylotem. Po przybyciu do Dubaju pasażerowie mogą zostać poddani kolejnemu testowi PCR w kierunku COVID‑19.
W przypadku lotów z/do Polski z przesiadką w Dubaju podróżny może być zobowiązany do wykonania testu PCR. Należy w każdym przypadku sprawdzać wymogi kraju wylotu oraz kraju docelowej podróży. Zachęcam naszych polskich klientów do odwiedzenia strony emirates.com, aby zapoznać się z najnowszymi wymaganiami dotyczącymi podróży w poszczególnych krajach docelowych.
Maciej Pyrka: Linie Emirates wprowadziły liczne środki ochrony dla pracowników i klientów na każdym etapie podróży, na nowo definiując standardy bezpieczeństwa i higieny zarówno w trakcie lotu, jak i przed wejściem na pokład. Obejmuje to dystrybucję bezpłatnych zestawów higienicznych dla pasażerów podczas odprawy na Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju oraz podczas lotów do Dubaju. Zestawy te składają się z masek, rękawiczek, chusteczek antybakteryjnych i środka do dezynfekcji rąk.
Wszyscy członkowie personelu pokładowego są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej. Aby utrzymać najwyższe standardy bezpieczeństwa i higieny, podczas lotów trwających ponad 1,5 godziny do personelu pokładowego Emirates dołącza asystent obsługi kabiny (CSA). Jest on odpowiedzialny m.in. za czyszczenie toalet co 45 minut. Każda toaleta została wyposażona w mydło dezynfekujące i instrukcję mycia rąk.
Maciej Pyrka: Zachęcamy klientów do przybycia na lotnisko co najmniej 3 godziny przed lotem. Na lotnisku w Dubaju na podłodze i w poczekalniach zostały umieszczone fizyczne wskaźniki odległości, aby pomóc podróżnym utrzymać odpowiedni dystans od innych podczas odprawy i wejścia na pokład. Zespół lotniska zainstalował również bariery ochronne przy każdym stanowisku odprawy i stanowiskach imigracyjnych, aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo pasażerom i pracownikom.
Linie Emirates wprowadziły też technologię zbliżeniową, aby ułatwić klientom podróżowanie na Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju, w tym ścieżkę biometryczną, samodzielną odprawę i kioski do odprawy bagażu w Terminalu 3.
Maciej Pyrka: Dla zwiększenia bezpieczeństwa przebywających na lotnisku, stanowiska transferowe zostały wyposażone w bariery ochronne. Personel lotniska, ubrany w środki ochrony indywidualnej (PPE), z zachowaniem bezpiecznego dystansu udzieli podróżnym dodatkowej pomocy i informacji. Pasażerowie tranzytowi otrzymają dodatkowy zestaw higieniczny także przed wejściem na pokład samolotu.
Pasażerowie klas pierwszej i biznes podróżujący przez Dubaj mogą również korzystać z poczekalni Emirates w hali B na Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju, która została ponownie otwarta w zeszłym roku. Aby zapewnić ścisłą higienę i bezpieczeństwo, odpowiednio dostosowaliśmy nasze oferowanie. Najnowsze wymagania dotyczące przemieszczania się, w tym odnośnie testów PCR czy podróży do Dubaju i dalszych kierunków, można sprawdzić na stronie emirates.com.
Maciej Pyrka: W u jest obowiązkowe noszenie maski w miejscach publicznych przez cały czas. Jednak dzieci poniżej szóstego roku życia, które mają problemy z noszeniem masek, są zwolnione z ich noszenia. Maskę można zdjąć podczas pobytu w restauracji lub kawiarni. Utrzymywanie dystansu społecznego jest wymagane w całym mieście i we wszystkich miejscach, w tym w transporcie publicznym. Hotele w Dubaju korzystają z odprawy zbliżeniowej. Pokoje hotelowe są dezynfekowane ze względów bezpieczeństwa. Wszystkie kryte obiekty, w tym centra handlowe, wymuszają obowiązkowe kontrole temperatury przy wejściu i stosują cyfrowe rozwiązania, np. bezdotykowe menu w restauracjach.
Rozmawiała Ewa Ploplis
Bardzo ciekawy artykuł