miejsce do pracy w biurze

Jak zorganizować swoje miejsce do pracy w biurze?

Opublikowano: 17 sierpnia 2022

Organizacja miejsca pracy w biurze może wydawać się banalnie prosta. Wygodne biuro urządzimy już przy pomocy biurka, krzeseł, szuflad, regałów oraz sprzętu, na którym mamy pracować. Tymczasem kilka godzin siedzenia w jednej pozycji nie działa dobroczynnie na nasz organizm. Dlatego warto zadbać o odpowiednie ustawienie fotela i wysokość biurka, ale także stosowną temperaturę we wnętrzu, oświetlenie bezpieczne dla oczu, akustyczność oraz atmosferę otoczenia. Jak zorganizować swoje miejsce pracy w biurze?

Ergonomiczne miejsce pracy

Kiedy mówimy o ergonomii pracy, mamy na myśli zorganizowanie miejsca pracy w taki sposób, aby stanowisko oraz ogólne warunki zostały przystosowane do psychofizycznych możliwości pracownika. Ma to na celu jak najbardziej komfortową aranżację miejsca do pracy w biurze i wprowadzenie atmosfery sprzyjającej dobremu samopoczuciu podczas pracy oraz poprawie wydajności kadry pracowniczej. W zakres ergonomicznego miejsca pracy wchodzi wszystko, co pozwala lepiej zorganizować wykonywanie obowiązków. Należy tu uwzględnić między innymi takie elementy jak:

  • odpowiednie ustawienie fotela biurowego,
  • wysokość biurka,
  • dostosowanie ekranu monitora do wysokości oczu,
  • organizację przyborów do pracy,
  • uporządkowanie dokumentów i akcesoriów biurowych,
  • harmonizację otoczenia (rośliny w biurze, ograniczenie hałasu, odpowiednie oświetlenie).

Dobra organizacja miejsca pracy

W pracy biurowej najbliższe otoczenie ma duży wpływ na wydajność pracy. Odpowiednie zorganizowanie miejsca do pracy jest więc bardzo ważne i niesie ze sobą sporo korzyści, między innymi:

  • poprawę koncentracji – bałagan na biurku, zbyt gorąca temperatura we wnętrzu, złe oświetlenie – wszystko to może rozpraszać pracowników i obniżać ich efektywność,
  • zmniejszenie stresu – dbając o otoczenie, które będzie wpływać kojąco na zmysły, można zminimalizować poziom stresu w pracy,
  • zwiększenie wydajności – jest to chyba największa zaleta dobrej organizacji miejsca pracy. Im lepiej pracownik czuje się w swoim kąciku pracowniczym, tym łatwiej mu się pracuje, może więc zrobić więcej, a efekty jego pracy będą lepsze.

Zasady dobrej organizacji miejsca pracy

Dobra organizacja pracy to zadbanie o miejsce, w którym wykonuje się obowiązki. Warto kierować się poniższymi wskazówkami:

  • ograniczenie hałasu – w pracy biurowej cisza ma duże znaczenie, ciekawym rozwiązaniem są ścianki akustyczne, takie jak mobilne ścianki biurowe Mikomax, które świetnie sprawdzą się w biurach open space. Ścianka gwarantuje izolację akustyczną, jednocześnie poprawiając estetykę miejsca,
  • odpowiednie oświetlenie – praca przy komputerze męczy oczy. Zastosowanie odpowiedniego oświetlenia zwiększy komfort pracy pracowników,
  • porządek i odpowiednie rozmieszczenie mebli – warto urządzić swoje stanowisko pracy w sposób, zapewniający dobre samopoczucie,
  • kontrola temperatury – skupieniu sprzyja optymalna dla ciała temperatura. Warto więc zadbać o to, aby w biurze panowała zawsze temperatura pokojowa, stawiając na nowoczesne systemy zarządzania temperaturą wewnątrz pomieszczeń.
Tagi: ,

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Klimatyzator kasetonowy
...
meble ogrodowe
Meble ogrodowe są niezbędnym elementem każdej przestrzeni zi...
Biuro serwisowane
Wiele firm nie korzysta z własnej przestrzeni biurowej, ale...
artykuły spożywcze do firmy
Zaopatrzenie firmy w artykuły spożywcze ma istotny wpływ na...
Meble do salonu
Wybór mebli do salonu może być nie lada wyzwaniem. Mnogość r...