Zaopatrzenie firmy w artykuły spożywcze ma istotny wpływ na zadowolenie pracowników. Nierzadko jest to aspekt dodawany do benefitów w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Zapewnienie różnorodnej, wysokiej jakości żywności i napojów na miejscu pracy przyczynia się do budowania pozytywnej atmosfery w firmie oraz komfortu pracy. W jakie artykuły spożywcze dla pracowników warto zaopatrzyć biuro?
Większość firm zazwyczaj zaopatruje biuro w kawę, herbatę i wodę. Z kolei obecność szczególnych artykułów spożywczych zdarza się wyłącznie od święta. Warto jednak rozważyć regularny zakup różnych kategorii produktów, aby zaspokoić preferencje i potrzeby pracowników oraz gości. To z pewnością wpłynie na wizerunek firmy, a także zwiększy jej konkurencyjność. W ten sposób pokazuje się troskę o komfort i dobre samopoczucie personelu.
Przykłady takich artykułów mogą obejmować świeże owoce, zdrowe przekąski, produkty mleczne, pieczywo, słodycze oraz napoje. Ważne jest również uwzględnienie diety pracowników o różnych restrykcjach żywieniowych, takich jak dieta wegetariańska, wegańska czy bezglutenowa. Zapewnienie różnorodności w artykułach spożywczych pozwoli pracownikom na wybór opcji, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom i stylowi życia.
Zapas wody w firmie to ważny element dobrze zorganizowanego środowiska pracy. Każdy pracownik powinien mieć do niej łatwy dostęp. Umożliwia ona utrzymanie optymalnego nawodnienia organizmu, co ma ogromne znaczenie dla ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia zatrudnionych.
Obecność w firmie owoców to świetna strategia na promowanie zdrowego stylu życia. Jak wiadomo, dobra dieta ma wpływ na wydajność i produktywność człowieka, co przekłada się bezpośrednio na wyniki w pracy. W ofercie Biurpap dostępne są różnego rodzaju produkty, dzięki którym można dołożyć pełną witamin cegiełkę do ogólnej diety pracowników
Wiele firm, chcąc ułatwić pracownikom spotkania biznesowe i dać wyraz gościnności, zaopatrza się susz konferencyjny. To zestaw słodyczy i słonych przekąsek serwowanych podczas konferencji, szkoleń czy warsztatów. Wybór odpowiednich produktów spożywczych dla tego typu wydarzeń może wpłynąć na zadowolenie uczestników i efektywność spotkania.
Oferta Biurpap z powodzeniem umożliwia skomplementowanie ciekawego i smakowitego suszu konferencyjnego. W jego skład mogą wchodzić, takie artykuły spożywcze jak ciasteczka, krakersy, chipsy, orzechy, suszone owoce czy czekoladki.
Wiele firm liczy na to, że od zakupu artykułów spożywczych do firmy można odliczyć VAT. Słusznie. Żeby to było możliwe, należy jednak spełnić kilka warunków. Szczegółów należy szukać w Ustawie o VAT. Zgodnie z art. 86 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Oznacza to, że można odliczyć VAT, gdy produkty spożywcze są udostępniane w trakcie spotkań biznesowych czy wewnętrznych, w ramach wykonywania obowiązków pracowniczych. Stanowisko organów podatkowych jest jednoznaczne w przypadku udostępnienia pracownikom napojów czy przekąsek do swobodnego korzystania w trakcie pracy, gdy nie występuje związek przyczynowy z czynnościami opodatkowanymi. Wówczas nie ma możliwości skorzystania z odliczenia podatku VAT.
Zaopatrzenie firmy w artykuły spożywcze to ważny element dbałości o komfort i zadowolenie pracowników, a także wizerunek firmy. Warto inwestować w różnorodne produkty, które będą odpowiadać potrzebom i upodobaniom zespołu, a także gości. Należy mieć na uwadze, że od zakupu artykułów spożywczych – niezależnie od ich rodzaju – można odliczyć VAT. Towar musi być jednak wykorzystany podczas spotkań służbowych czy innych działań związanych z prowadzoną działalnością, które służą celom tej działalności.
A czy środki higieny intymnej dla pracowników na przykład podpaski można wliczyć w koszty firmy