artykuły spożywcze do firmy

W jakie artykuły spożywcze warto zaopatrzyć firmę?

Opublikowano: 10 grudnia 2023

Zaopatrzenie firmy w artykuły spożywcze ma istotny wpływ na zadowolenie pracowników. Nierzadko jest to aspekt dodawany do benefitów w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Zapewnienie różnorodnej, wysokiej jakości żywności i napojów na miejscu pracy przyczynia się do budowania pozytywnej atmosfery w firmie oraz komfortu pracy. W jakie artykuły spożywcze dla pracowników warto zaopatrzyć biuro?

Artykuły spożywcze dla pracowników do firmy

Większość firm zazwyczaj zaopatruje biuro w kawę, herbatę i wodę. Z kolei obecność szczególnych artykułów spożywczych zdarza się wyłącznie od święta. Warto jednak rozważyć regularny zakup różnych kategorii produktów, aby zaspokoić preferencje i potrzeby pracowników oraz gości. To z pewnością wpłynie na wizerunek firmy, a także zwiększy jej konkurencyjność. W ten sposób pokazuje się troskę o komfort i dobre samopoczucie personelu.

Przykłady takich artykułów mogą obejmować świeże owoce, zdrowe przekąski, produkty mleczne, pieczywo, słodycze oraz napoje. Ważne jest również uwzględnienie diety pracowników o różnych restrykcjach żywieniowych, takich jak dieta wegetariańska, wegańska czy bezglutenowa. Zapewnienie różnorodności w artykułach spożywczych pozwoli pracownikom na wybór opcji, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom i stylowi życia.

Zapas wody w firmie to ważny element dobrze zorganizowanego środowiska pracy. Każdy pracownik powinien mieć do niej łatwy dostęp. Umożliwia ona utrzymanie optymalnego nawodnienia organizmu, co ma ogromne znaczenie dla ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia zatrudnionych.

Obecność w firmie owoców to świetna strategia na promowanie zdrowego stylu życia. Jak wiadomo, dobra dieta ma wpływ na wydajność i produktywność człowieka, co przekłada się bezpośrednio na wyniki w pracy. W ofercie Biurpap dostępne są różnego rodzaju produkty, dzięki którym można dołożyć pełną witamin cegiełkę do ogólnej diety pracowników

Susz konferencyjny – co to jest

Wiele firm, chcąc ułatwić pracownikom spotkania biznesowe i dać wyraz gościnności, zaopatrza się susz konferencyjny. To zestaw słodyczy i słonych przekąsek serwowanych podczas konferencji, szkoleń czy warsztatów. Wybór odpowiednich produktów spożywczych dla tego typu wydarzeń może wpłynąć na zadowolenie uczestników i efektywność spotkania.

Oferta Biurpap z powodzeniem umożliwia skomplementowanie ciekawego i smakowitego suszu konferencyjnego. W jego skład mogą wchodzić, takie artykuły spożywcze jak ciasteczka, krakersy, chipsy, orzechy, suszone owoce czy czekoladki.

Zakup artykułów spożywczych dla pracowników a VAT

Wiele firm liczy na to, że od zakupu artykułów spożywczych do firmy można odliczyć VAT. Słusznie. Żeby to było możliwe, należy jednak spełnić kilka warunków. Szczegółów należy szukać w Ustawie o VAT. Zgodnie z art. 86 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Oznacza to, że można odliczyć VAT, gdy produkty spożywcze są udostępniane w trakcie spotkań biznesowych czy wewnętrznych, w ramach wykonywania obowiązków pracowniczych. Stanowisko organów podatkowych jest jednoznaczne w przypadku udostępnienia pracownikom napojów czy przekąsek do swobodnego korzystania w trakcie pracy, gdy nie występuje związek przyczynowy z czynnościami opodatkowanymi. Wówczas nie ma możliwości skorzystania z odliczenia podatku VAT.

Artykuły spożywcze w firmie – podsumowanie

Zaopatrzenie firmy w artykuły spożywcze to ważny element dbałości o komfort i zadowolenie pracowników, a także wizerunek firmy. Warto inwestować w różnorodne produkty, które będą odpowiadać potrzebom i upodobaniom zespołu, a także gości. Należy mieć na uwadze, że od zakupu artykułów spożywczych – niezależnie od ich rodzaju – można odliczyć VAT. Towar musi być jednak wykorzystany podczas spotkań służbowych czy innych działań związanych z prowadzoną działalnością, które służą celom tej działalności.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Klimatyzator kasetonowy
...
wdrożenie ERP
Proces wdrożenia w firmie systemu ERP (Enterprise Resource P...
Terminal płatniczy
Terminale płatnicze stanowią kluczowy element dla rozwoju ma...
zmiany w prawie podatkowym
Każdego roku dochodzi do mniejszych lub większych zmian w po...
Biuro serwisowane
Wiele firm nie korzysta z własnej przestrzeni biurowej, ale...