15 Edycja konkursu Jurajski Produkt Roku

Opublikowano: 23 lutego 2016

Konkurs Jurajski Produkt Roku jest dużym osiągnięciem i wydarzeniem, które wpisało się na listę najważniejszych wydarzeń gospodarczych w subregionie północnym województwa śląskiego – mówi Zbigniew Miszczyk, prezes Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie

W styczniu nagrodzili państwo firmy w ramach 15. edycji konkursu Jurajski Produkt Roku. Jak podsumowałby pan jubileusz oraz dotychczasowy okres realizacji projektu?

Zbigniew Miszczyk

Zbigniew Miszczyk

– Jestem bardzo zadowolony z tegorocznej edycji Jurajskiego Produktu Roku i myślę, że uczestnicy również. To właśnie z myślą o nich powstał ten konkurs i tylko dzięki nim tak dynamicznie rozwijał się na przestrzeni lat. Serdecznie zachęcam do uczestnictwa w kolejnych edycjach, bo naprawdę warto. Zdobycie tytułu „Jurajskiego Produktu Roku” jest potwierdzeniem najwyższej jakości i pomaga budować zaufanie wśród odbiorców nagrodzonych produktów i usług.

Na przełomie lat konkurs ewoluował. Początkowo wyłanialiśmy laureatów w jednej kategorii, potem w dwóch kategoriach – w latach 2002–2006, następnie w czterech – lata 2007–2008, w pięciu – 2009–2012. Od 2013 r. mamy już siedem kategorii dla produktów i usług, a także specjalną kategorię dla najlepszego samorządu terytorialnego. Ponadto od 2010 r. wyróżniamy instytucje i osoby zasłużone dla rozwoju i promocji regionu.

Jakie kryteria są najistotniejsze z punktu widzenia osób oceniających zgłoszenia?

– Zgodnie z regulaminem konkursu jury, w skład którego wchodzą specjaliści z różnych dziedzin, wyróżnia produkty i usługi charakteryzujące się wysoką jakością, innowacyjnością, nowoczesną technologią, estetyką, funkcjonalnością, transferem wiedzy i technologii, osiągnięciami we współpracy z przedsiębiorcami regionu, a także innymi elementami wyróżniającymi na tle konkurencji.

Jak zmienia się zainteresowanie udziałem w konkursie oraz poziom przygotowania kandydatów do nagrody, patrząc na początkowe i ostatnie edycje?

– Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie chęcią udziału w konkursie. Przedsiębiorcy, zgłaszający do rywalizacji swoje wyjątkowe produkty i usługi, z każdą kolejną edycją wykazują się coraz większym zaangażowaniem w przygotowaniu zgłoszeń. Dostarczają szczegółową charakterystykę produktów i usług, kopie atestów, certyfikatów, świadectw i opinii, zdjęcia lub eksponat produktu, jeżeli jego wymiary i cechy na to pozwalają. W ostatnich latach przedsiębiorcy do zgłoszenia dołączają także profesjonalny materiał filmowy.

Jakie przełożenie na gospodarkę północnego subregionu Śląska ma inicjatywa RIPH w Częstochowie?

– Konkurs Jurajski Produkt Roku jest dużym osiągnięciem i wydarzeniem. Udział w konkursie stanowi znakomitą okazję do promocji i wyróżnienia najlepszych oraz najbardziej unikatowych produktów i usług. Myślę, że przedsiębiorcy doceniają możliwość uczestnictwa w naszym konkursie i promocję, jaką dzięki niemu uzyskują. Wyróżnienie nagrodą Jurajski Produkt Roku świadczy o prestiżu, jest umocnieniem marki produktów oraz pozytywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa w oczach nabywców.

Rozmawiał Igor Korczyński

Fot. Andrzej Woszczyna

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *