Festiwal Mozartowski w Warszawie – finałowa Gala

Opublikowano: 23 lipca 2018

Teatr Polski w Warszawie gościł na swojej scenie najlepszych polskich śpiewaków podczas finałowej Gali Warszawskiej Opery Kameralnej, zamykającej 28 Festiwal Mozartowski w Warszawie. Dzięki wspaniałej iluminacji budynek teatru przypominał tego wieczoru pałac festiwalowy w Cannes. Czerwone dywany, gwiazdy opery i zachwycona publiczność – w skrócie prawdziwa uczta dla melomanów.

Dyrektor artystyczny Warszawskiej Opery Kameralnej – Alicja Węgorzewska-Whiskerd powiedziała, że festiwal to prawdziwa perła w gronie światowych festiwali muzycznych – nie ma drugiego takiego monograficznego festiwalu mozartowskiego w innym miejscu na świecie. Nic dziwnego, że cały festiwal, a finałowa gala w szczególności, przyciąga widzów w równym stopniu co np. noworoczna gala w wiedeńskiej Złotej Sali Musikvereinu.

Festiwal Mozartowski w Warszawie

Na sobotni koncert bilety podobnie jak zaproszenia, stały się w ostatnich dniach Festiwalu Mozartowskiego jedną z najbardziej pożądanych rzeczy w świecie zarówno melomanów, bywalców sal operowych, jak i tych, których uznaje się za warszawską śmietankę towarzyską.

Rzecznik prasowy Warszawskiej Opery Kameralnej, Piotr Iwicki, stwierdził, że prawdopodobnie wiele osób wzięło sobie do serca hasło „Opera Jest Trendy” – myślę, że wielu widzów nie chciało też przegapić możliwości posłuchania tych, którzy już dzisiaj są spełnionymi nadziejami polskiej sztuki operowej, a ich nazwiska lśnią nie tylko na europejskich afiszach

Nie bez znaczenie jest fakt, że powszechnie przywoływano nazwisko Stefana Sutkowskiego, współzałożyciela kameralnej sceny operowej i inicjatora mozartowskiego festiwalu, mówiąc wprost, że gdyby widział tłum w Teatrze Polskim i słyszał jak pięknie interpretowali mozartowską klasykę: Joanna Freszel (sopran), Joanna Moskowicz (sopran), Iryna Zhytynska (mezzosopran), Jan Jakub Monowid (kontratenor), Aleksander Kunach (tenor), Artur Janda (bas-baryton) oraz fenomen skali światowej, czyli Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, byłby zwyczajnie dumny.

Jeden z najbardziej wpływowych krytyków muzycznych, Michael Moran, człowiek niezwykle zakochany w polskiej muzyce, po koncercie nie krył uznania dla tego przedsięwzięcia oraz kunsztu z jakim kameraliści wykonali program.

– Wspaniale, że prezentuje się to, co jest wizytówką muzyki Mozarta, najpiękniejsze arie czy duety jak i uwertury na zasadach perełek Salzburskiego Mistrza – mówił w antrakcie koncertu. Gratuluję sukcesu tego wspaniałego koncertu – dodał, kwitując wypowiedź trzema słowami: Melomani tego chcą!

Koncert był nie tylko wspaniale poprowadzony przez Marcina Sompolińskiego (nowego szefa Musicae Antiquae Collegium Varsoviense), ale również wzorowo przygotowany od strony reżyserskiej i scenografii (Katarzyna Gabrat-Szymańska) – wszystko to złożyło się na ogromny finalny sukces.

Mamy zatem nową, piękną tradycję, która sprawia, że do Warszawskiej Opery Kameralnej wabieni znakomitym poziomem artystycznym, wielkimi nazwiskami i wspaniałą muzyką, lgną melomani i gwiazdy – choćby tak ikoniczne dla polskiej sztuki nazwiska, jak obecne w tym roku Panie: Emilia Krakowska i Barbara Kraftówna.

Za nami prawie 60 wydarzeń pod szyldem 28. Festiwalu Mozartowskiego. Zapadnie on w pamięci jako ten, po którego gali finałowej wszyscy mówili do siebie: do zobaczenia za rok.

____________________

Materiały: Warszawska Opera Kameralna

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Sonos
Dzięki zaawansowanym technologiom, takim jak wzmacniacze kla...
Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena
17 marca  br. rozpoczął się 28. Wie...
Ciocia Tunia
Dawanie radości dzieciom oraz ich wdzięczność za to...
Festiwal Ludwiga van Beethovena
„Beethoven i filozofowie” – to motto 28. edycji Wiel...
Lokal usługowy w centrum Warszawy
Lokal usługowy w warszawskim centrum to nie tylko przestrzeń...