Golina k/Jarocina to miejsce wyjątkowe, od lat odwiedzane przez pielgrzymów i turystów ze względu na znajdujące się tutaj Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia i pochodzący z XIV wieku unikatowy drewniany kościółek. Każdego roku pod koniec sierpnia na terenie parafii odbywa się wielki festyn artystyczny mający na celu budowanie relacji i przybliżenie tradycji i kultury regionu.
Tego roku wydarzenie zostało wzbogacone o niezwykły pokaz mody, który był akcją charytatywną na rzecz Domu Dziecka w Górze/k Jarocina. Do udziału zostali zaproszeni znani artyści polskiego show businessu, prezentując kolekcje znanych projektantów i firm odzieżowych z całej Polski. Swoją obecnością zaszczycili Ilona Adamska, Olga Bończyk, Patrycja Hurlak, Kamila Ścibiorek, Krzysztof Antkowiak, Artur Dziurman, Arkadiusz Janiczek oraz Marek Siudym, którzy już dzień wcześniej pojawili się w pobliskim hotelu Eden. Pokaz nie byłby możliwy gdyby nie pomoc Starostwa Powiatowego Miasta Jarocin i Pani Starosty Lidii Czechak oraz ks. Proboszcza Grzegorza Stachurskiego. Pomimo załamania pogodowego licznie zgromadzona publiczność gorączkowo oczekiwała pojawienia się Gwiazd na scenie. Galę pokazu otworzyła Pani Wicestarosta Powiatu Jarocińskiego Katarzyna Szymkowiak.
Długo oczekiwany występ rozpoczęła sportowa kolekcja marki GuaDesign. Produkty tej marki stawiają przede wszystkim na wygodę. Bawełniane dresy w stonowanej kolorystyce, które genialnie sprawdzają się w joggingu i podróży. Okazuje się, że zna je cała Polska. Tego roku dominował kolor czarny, zielony, niebieski i biały. Na każdym modelu można było dostrzec subtelne znaczki religijne i patriotyczne.
Drugi set to wyjątkowa kolekcja damska i męska – ElevenStory i LUKANI Wear. Te dwie marki ściśle ze sobą korespondują. Damska kolekcja była odpowiedzią na koniec lata. Każda stylizacja była inna, uniwersalna. Srebrny kombinezon, który nosiła Olga Bończyk pasuje na wyjście do teatru i na nadmorską promenadę. Cukierkowa sukieneczka w kwiaty podkreślała dziewczęcą urodę Kamili Ścibiorek. Kwiecistą delikatną stylizację zaprezentowała Patrycja Hurlak, natomiast Ilona Adamska wystąpiła w sukience koloru ciepłej bieli, tworząc przepiękny letni klimat. Każda z pań swoją kreację uzupełniła torebką od Pauliny Schaedel, tworząc niezapomniany look. Nawet z odległości widać było kunszt i dopracowane szczegóły. Torebki Pauliny Schaedel wykonane są z najwyższej jakości skór ekologicznych w najmodniejszych wzorach. Torebki szyte są w krótkich seriach, co stwarza je prawie niepowtarzalnymi. W męskiej kolekcji projektant Łukasz Gościniak postawił na linię basic. Panowie prezentowali jeansowe spodnie i lniane i bawełniane koszule, białe t-shirty, bawełniane spodnie i marynarki w kratę oraz nadzwyczajną kurtkę w stylu Jamesa Deana, którą zaprezentowała Krzysztof Antkowiak.Tę kolekcje można miksować dowoli, tworząc ponadczasowe stylizacje. Adrianna Kałużna – influencerka modowa pokazała malinową sukienkę Eleven Story w stylu lat 50-tych,tym samym kończąc pokaz kolekcji.
Niemałym zaskoczeniem była prapremierowa kolekcja młodej projektantki Katarzyny Szkołut Kasiulkowo.pl. Modelki wybiegły na scenę w sukienkach o mocnych kolorach i wyrazistym princie rombów, plam, kwiatów i centek. Każda damska sylwetka uzupełniona była materiałową torbą o równie intensywnych kolorach. Mięciutkie tkaniny, pudełkowy krój i soczyste barwy pasują do każdej kobiety, bez względu na wiek, figurę i styl. Te słodkie cacuszka każda kobieta powinna mieć w swojej szafie.
Czwarta kolekcja to prawdziwa gratka dla ludzi kochających naturę. Niezwykła lniana kolekcja od PAUSA – Moniki Reszczyk wzbudziła niemałe zainteresowanie. Ta niewątpliwie utalentowana projektanta zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję, stawiając na moc kobiety. Wyłoniła się paleta żywych kolorów: intensywna czerwień , czerń, szafir oraz pudrowy róż. Każdy projekt uzupełniony został biżuterią ręcznie robioną z lnianego sznura i kolorowych kamieni od Isabelle Izabeli Witkowskiej. PAUSA to projekty bez czasu i przestrzeni, to nie moda, to styl życia. Sensację wzbudziła Olga Bończyk prezentując rubinowe spodnie z luźną koszulą w stylu boyfriend oprawioną wokół szyi żółtą kolią . Obok pań pojawili się panowie. Z oddali było widać dobrze skrojone w modnym fasonie czarno granatowe spodnie od Jan Spekter. Górną część garderoby uzupełniły ekskluzywne koszule marki Adalbertus firmy Polanex. Fantazyjny kwiatowy wzór w kolorze niebiesko błękitnym, nadał kunsztu kolekcji, pasującej i do garnituru i jeansów, jedynie Artur Dziurman wybrał zawsze elegancką czerń, która pasuje do wszystkiego. Należy wspomnieć , że firma Polanex szyje na miarę nie tylko dla klienta polskiego ale i dla Hugo Bossa, Karla Lagerfelda, Yves Saint Laurenta.
Jako ostatnia zaprezentowała się moda wieczorowa firmy MARCONI Fashion, która postawiła na elegancką prostotę, tworząc kolekcję długich sukien o jednolitych kolorach. Ta kolekcja to tęsknota za wielkimi hollywoodzkimi rautami lat 40-tych ub.wieku. Nie tylko formy ale i tkaniny budziły ogromne zainteresowanie. Ciemnowłosa Olga Bończyk i Ilona Adamska zaprezentowały soczysto czerwone suknie, które dzięki delikatnym detalom nadały sylwetkom charakteru. Maleńka falbanka, dyskretne pęknięcie na dekolcie i ramionach czy przypięta różyczka, podkreśliły kobiecy sexapil. Patrycja Hurlak wybrała ciemną zieleń z połyskiem, natomiast Kamila Ścibiorek zwiewną, konwaliową biel. Nie mogło zabraknąć czarnej stylizacji. Zjawiskową suknię zaprezentowała wspomniana już wcześniej influencerka modowa Adrianna Kałużna. Klasyka sukien wieczorowych idealnie uzupełniła się z małymi torebkami od młodego projektanta Krystiana Grzeszczaka – Fabiola. Te ręcznie szyte torby odpowiadają na potrzeby wszystkich kobiet. Każda okazja może torebki Fabiola uczynić innymi. Odpinanie paski, dopinane kosmetyczki sprawiają, że te torby kochają kobiety. Sezon 2023/24 w modzie męskiej skłania się ku klasyce. Hitem jest czerń, granaty i grafity oraz szarości w kratę. Są jednak mężczyźni jak na przykład Artur Dziurman, który zawsze wybiera kolor czarny. Na to wyzwanie z sukcesem odpowiedziała firma Impis. Kolekcja garniturów tej marki to poukładana, usystematyzowana, klasyczna moda męska. Takie garnitury sprawdzają się w biurze, teatrze i przy innych okazjach. Kolekcja zwróciła nie tylko uwagę na doskonałe wzory ale na najwyższej jakości tkaniny, zapewniające komfort użytkowania, który pozostanie na lata. Eleganckiego wizerunku dodały koszule marki Deluxe, firmy która od lat ubiera męskie gwizdy show businessu.
Mówiąc o modzie, nie zapominajmy o urodzie, o którą zadbały Laboratorium Kosmetyczne Ava i Laboratorium Kosmetyczne Jadwiga. Makijaże powstały dzięki najwyższej jakości kosmetykom do oczu i stylizacji brwi marki Delia Cosmetics. Przepięknie wypielęgnowane włosy do zasługa Hurtowni Fryzjerskiej Lookwell z Gniezna. Fryzury zostały wykonane przez uczennice Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Jarocinie pod kierunkiem pani Anny Mikołajczak. Panie, choć nie było tego widać, miały na sobie luksusową bieliznę od Alles, zawsze wspierającą moje akcje charytatywne. Pokuszę się tutaj o prywatę, polecam.
Najważniejszym punktem eventu była zbiórka pieniężna dla Domu Dziecka w Górze. Uśmiech dzieci i dyrektora pana Eugeniusza Urbańskiego był najwspanialszym momentem wydarzenia. To ten moment, w którym odczuwam, że to co robię ma sens. Dom Dziecka w Górze k/Jarocina wsparło również małżeństwo Małgorzaty i Andrzeja Różańskich z Częstochowy podarunkiem w postaci zjawiskowych sukni ślubnych i komunijnych, przeznaczonych do licytacji. Zapraszamy do zakupu. Artystycznej oprawy wydarzenia dodał wernisaż obrazów Marceli Kubaczka.
Przychodzi mi do głowy myśl wyrażona przez Jana Pawła II „Człowiek jest dobry nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi…”
Galę prowadziła Hanna Hurlak
Organizator pokazu mody agencja Makana Art & Business Małgorzata Kotwica
Zdjęcia: Dawid Kinka / Michał Skrzypczak
Dodaj komentarz