Marek Zabielski, BorgWarner

BorgWarner Poland – jakość filarem sukcesu

Opublikowano: 1 stycznia 2017

Jakość jest priorytetem dla BorgWarner Poland. Podstawowymi narzędziami transferu nowoczesnej wiedzy i technologii są innowacyjne, nowatorskie rozwiązania, a stały i zrównoważony rozwój jest gwarantem istnienia przedsiębiorstw na rynku – mówi Marek Zabielski, dyrektor BorgWarner Poland Sp. z o.o.

Kierowana przez pana firma jest częścią amerykańskiego koncernu BorgWarner Inc. Jaką rolę odgrywa w tej strukturze BorgWarner Poland Sp. z o.o.?

– Zgadza się, BorgWarner Poland Sp. z o.o jest częścią amerykańskiego koncernu BorgWarner Inc., producenta komponentów oraz systemów zaawansowanych technologii dla układów napędowych i przeniesienia napędu w pojazdach samochodowych. BorgWarner Campus w Polsce, zlokalizowany w pobliżu rzeszowskiego lotniska w Jasionce, to obecnie trzy dywizje produkcyjne rozlokowane w dwóch spółkach. W skład pierwszej – BorgWarner Poland Sp. z o.o. – wchodzą dywizje Turbo Systems – produkcja turbosprężarek, Morse Systems – produkcja łańcuchów rozrządów, napinaczy i modułów rozrządów ze zmiennymi fazami – oraz Centrum Techniczne Rzeszow Technical Center. Druga spółka to BorgWarner Rzeszów Sp. z o.o., czyli dywizja Transmission Systems – produkcja przekładni automatycznych.

Co uznałby pan za największy sukces firmy od początku jej działalności i jak przyczynił się on do dalszego jej funkcjonowania?

– Firma odniosła od początku swojej działalności wiele sukcesów. Rozpoczynając od wysokiej jakości produktów, poprzez wysokie standardy zarządzania, a kończąc na świetnych warunkach pracy i możliwościach rozwoju kariery zawodowej. Najważniejsze jest to, że stale się rozwijamy. Jesienią 2016 r. rozpoczęła się rozbudowa, która zwiększy do ponad 17 tys. mkw. powierzchnię zakładu. Inwestycja pozwoli znacząco zwiększyć moce i zdolności produkcyjne, umocni pozycję firmy na rynku europejskim i globalnym jako wiodącego dostawcy technologii doładowania silników dla producentów samochodów osobowych i użytkowych. Jej zakończenie nastąpi w pierwszym kwartale 2017 r. Naszym celem jest bycie liderem technologii, dlatego cały czas stawiamy na ludzi, inwestycje, badania i rozwój.

Zostaliście państwo laureatem Polskiej Nagrody Jakości w kategorii „bardzo duża organizacja produkcyjno-usługowa”. Jaką rolę odgrywa jakość w funkcjonowaniu spółki?

– Jakość jest priorytetem dla BorgWarner Poland. Podstawowymi narzędziami transferu nowoczesnej wiedzy i technologii są innowacyjne, nowatorskie rozwiązania, a stały i zrównoważony rozwój jest gwarantem istnienia przedsiębiorstw na rynku.

W polskiej strukturze BorgWarner standardy jakościowe tworzą cztery międzynarodowe normy: ISO 9001, ISO TS 16949 – System Zarządzania Jakością w Przemyśle Motoryzacyjnym, ISO 14001 – System Zarządzania Środowiskowego – oraz OHSAS 18001 – System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy, które stanowią zintegrowany system zarządzania.

W związku z tym, otrzymana 11 listopada 2016 r. na Zamku Królewski w Warszawie Polska Nagroda Jakości jest dla naszej firmy niezwykle ważnym i prestiżowym osiągnięciem. Znakomitość zarządzania przez jakość w naszej firmie jest skutkiem twórczego wdrożenia zasad stosowanych w światowym koncernie BorgWarner Inc., który od lat wykorzystuje zasady filozofii TQM.

Jakie cele, których realizacja wpłynie na umocnienie pozycji firmy na rynku, stawia pan przed sobą?

– Celem spółki jest ciągłe budowanie pozycji jako przedsiębiorstwa transparentnego, zarządzanego zgodnie z najlepszymi praktykami ładu korporacyjnego, propagowanie kultury organizacji opartej na wartościach etycznych oraz wzmocnienie pozycji firmy jako rzetelnego i etycznego partnera biznesowego. Dzięki wdrożonym systemom klienci z branży motoryzacyjnej, stawiający na produkty sygnowane logo BorgWarner Poland, mogą mieć pewność, że inwestują w wysokiej jakości nowoczesny sprzęt w pełni przyjazny dla środowiska.

Rozmawiała Justyna Franczuk

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *