Content marketing

Content marketing – co to jest i dlaczego warto?

Opublikowano: 19 września 2021

Od ogromnych korporacji po niewielkie startupy – najważniejszą rzeczą, jaką firma może zaoferować swoim odbiorcom, jest wartość. W erze Internetu użytkownicy właśnie tam poszukują odpowiedzi na swoje problemy czy wątpliwości, dlatego przy odpowiedniej strategii mogą trafić właśnie na Twoją firmę. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz opracowywać swój plan, czy też odświeżasz istniejący – warto przeanalizować proces oraz sposoby tworzenia i udostępniania treści, których oczekują odbiorcy. Sprawdź poniższy artykuł i dowiedz się, czym jest content marketing i jakie są jego korzyści.

​Co to jest content marketing?

Content marketing czy też po prostu marketing treści to strategia, którą wykorzystuje się do przyciągania, zaangażowania i utrzymania swoich odbiorców, tworząc oraz udostępniając artykuły, filmy, podcasty czy też inne materiały. Celem jest dotarcie do grupy docelowej, by zwiększyć świadomość marki, jej sprzedaż, zaangażowanie czy poziom zaufania. Content marketing polega zatem na tworzeniu angażujących i przydatnych dla odbiorców treści, a następnie rozpowszechnianiu ich w Internecie.

​Marketing treści – dlaczego warto?

Stworzenie strategii dopasowanej do konkretnej firmy i grupy docelowej jest niezbędne do tego, by móc trafnie tworzyć materiały marketingowe i zbudować relację z użytkownikami. Content marketing treści nie jest nowy, jednak stanowi niezbędny element każdej nowoczesnej marki. Poniżej wymieniamy kilka korzyści, dla których warto wprowadzić działania content marketingowe.

​Treść buduje zaufanie klientów i reputację marki

Świetne treści tworzą pozytywne wrażenia dla użytkowników, a satysfakcjonujące doświadczenia sprawiają, że odbiorcy wracają po więcej, co buduje relacje i zaufanie. Dając wartościowe treści, nie prosząc natychmiast o nic w zamian, wszelkie rady i wskazówki będą uznane za bardziej wiarygodne.

​Content marketing napędza ruch organiczny

Wysokiej jakości marketing treści daje spójne rezultaty pod kątem SEO. Wymaga to zrozumienia słów kluczowych i psychologii konsumenta, jednak działania te ułatwiają potencjalnym klientom znaleźć Twoją firmę. Wykorzystywanie słów kluczowych w tytule i tekście oraz treść ściśle związana z artykułem będą najlepszym rozwiązaniem.

​Treść poprawia konwersję

Siłą napędową każdej firmy jest sprzedaż, ale też pozyskiwanie nowych klientów w celu jej zwiększenia. Za każdym razem, gdy klient wchodzi w interakcję z Twoimi treściami, lepiej poznaje firmę. Swobodne dostarczanie informacji pozwala klientom podejmować świadome decyzje zakupowe. Dodając do swoich materiałów wezwanie do działania, informujesz użytkownika, co może zrobić dalej i prowadzi do kolejnego etapu.

​Marketing treści buduje pozycję firmy

 

Jednym z powodów, dla których content marketing jest skuteczny, to różnorodność dostępnych kanałów. Na to samo pytanie możesz odpowiedzieć za pośrednictwem bloga, wideo, podcastu czy e-booka. Posiadanie wielu kanałów lub po prostu udzielanie odpowiedzi na pytania poprawia wizerunek i buduje pozycję marki jako eksperta w swojej dziedzinie.

​Content marketing – przykłady

Jeśli zamierzasz przyciągnąć więcej użytkowników do Twojego serwisu, będziesz potrzebować narzędzi. Poniższe przykłady pozwolą Ci lepiej zrozumieć, w jaki sposób możesz włączyć treści do swoich działań marketingowych.

​Posty na blogu

Kiedy większość ludzi myśli o marketingu treści, pierwszą rzeczą, która przychodzi do głowy, są posty na blogu. I nie bez powodu – świetny content marketing rozpoczyna się od niesamowitych wpisów na blogu. Więcej o tym dowiesz się z artykułu – Jak tworzyć skuteczny blog firmowy.

​Materiały wideo

Odbiorcy uwielbiają treści wideo, dlatego w pewnym stopniu ten element strategii jest nieunikniony. Filmy angażują odbiorców i warto je tworzyć, jednak nie należy zapominać o podstawowej zasadzie – utrzymanie użytkownika merytorycznymi informacjami.

​Podcasty

Występy przed kamerą nie są dla Ciebie? Rozważ rozpoczęcie podcastu, który stanowi świetne narzędzie do edukowania klientów i przekazywania im informacji w angażujący sposób podczas codziennych czynności jak choćby zmywanie naczyń czy prowadzenie auta.

​E-mail marketing

Newslettery wysyłane bezpośrednio do skrzynek odbiorczych pomagają przebić się bezpośrednio do klienta i przyspieszyć indywidualne rozmowy z zainteresowanymi. Dzieląc listy mailingowe na różne typy kont, intencje czytelników i branżę, można precyzyjnie dystrybuować treść, dostarczając ją do odpowiednich grup we właściwym czasie.

​Content marketing – podsumowanie

W coraz bardziej digitalowym świecie content marketing staje się podstawą strategii marketingowej. Wysokiej jakości marketing treści buduje świadomość klientów, zwiększa konwersję i generuje leady. Działania content marketingowe pozycjonują firmę na długoterminowy sukces, a uzupełnione o inne aktywności marketingowe doprowadzą do zwiększenia zysku. Twórz więc treści, które są wyjątkowe i przyciągają odbiorcę, a gdy zauważysz efekty – z pewnością pokochasz rezultaty.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
copywriting
Boom na działania contentowe trwa w najlepsze! Nic w tym dzi...
Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron www to jedna z najlepszych metod promoc...