Robert Kupisz

Robert Kupisz pokazał na wybiegu orient pustyni

Opublikowano: 28 sierpnia 2017

Pokaz kolekcji DESERT by QПШ ROBERT KUPISZ, lato 2018 odbył się w industrialnych wnętrzach SOHO Factory w Warszawie. Inspiracją do stworzenia kolekcji były pustynie świata – ich wielobarwność, wieloznaczność, refleksyjność, różnorodność.

– Temat pustyni miałem w głowie od kliku sezonów. Pustynia jest dla mnie połączeniem magii z poczuciem całkowitej swobody. Pustynia jest egalitarna. Natura nie dzieli ludzi, jest apolityczna, areligijna i tak postrzegam pustynię, ze wszystkimi jej barwami, zapachami, dźwiękami, teksturami, kształtami. Pustynia to wolność. To ludzie stwarzają bariery, które są wg mnie całkowicie zbędne – mówi projektant.

Początkowo skupił się on na tajemniczości i barwach Sahary, ale w miarę prac nad kolekcją zainspirował się także m.in. pustyniami amerykańskimi i ruchem hipisowskim z lat 60.

– Obecnie pustynia zyskała nowe życie, gdzie odbywają się festiwale muzyczne i artystyczne. Ludzie z całego świata przyjeżdżają tam, aby bawić się i czerpać z życia jak współcześni hipisi. W trakcie takich wydarzeń łączą się kultury, doświadczenia, poglądy. Ludzie różnych narodowości poznają się,  bawią się razem i cieszą życiem. Taka lekcja tolerancji jest niezwykle inspirująca – dodaje Robert Kupisz.

Kobieta Kupisza w kolekcji Desert to chodząca własnymi drogami, tajemnicza, niezależna hipiska.

Wolna, ceniąca naturę, otwarta na świat. Ubrana w luźną sukienkę z miękkiej bawełny lub zwiewnej etaminy, zdekatyzowaną jeansową spódniczkę lub spodnie, lekką koszulę, seksowna w bezpretensjonalny sposób. Pełna uroku i niczym nieskrępowana.

Towarzyszy jej aktywny nomada, szukający przygód outsider, niezwykle seksowny w swojej tajemniczości.

Cała jego garderoba utrzymana w luźnym, zrelaksowanym stylu, łącznie z garniturem, mieści się w plecaku.

Kolekcja Desert na sezon lato 2018 utrzymana jest w pustynnej kolorystyce:  piaskowych beży i brązów, bieli i błękitów. Gdzieniegdzie pojawia się mocny turkus, który idealnie podkreśla jej letni klimat. Charakterystycznym elementem jest pacyfka umieszczona jako znak przewodni na koszulkach i sukienkach oraz motyw monet pobłyskujący jak w ozdobnych strojach Orientu. Projektant wraca do autorskiego farbowania koszulek, bluz i sukienek oraz ręcznego dekatyzowania odzieży jeansowej.

„Nie ma, nie ma wody na pustyni…” śpiewała kiedyś Beata Kozidrak z zespołem Bajm, ale na pustyni wykreowanej przez Roberta Kupisza wody nie mogło zabraknąć. Zadbała o to Cisowianka Perlage – partner główny pokazu. Musująca naturalna woda mineralna orzeźwiała zgromadzonych w SOHO gości. Co ciekawe Cisowianka Perlage była też głównym elementem scenografii pokazu – swoistą oazą pośród pustynnych piasków.

Fot. AKPA

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
stylizacje na jesień
Jesień to pora roku, która sprzyja eksperymentom modowym. Zm...
pierścionek do bransoletki
Dobór odpowiedniej biżuterii to sztuka, która wymaga wyczuci...
skarpetki na zimę
Zima to czas, kiedy każdy element garderoby musi spełniać ni...
Kalosze damskie
Kalosze to obuwie, które od lat cieszy się popularnością ze...
plecak na laptopa
W świecie, gdzie technologia odgrywa kluczową rolę we wszyst...