Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 – kamień milowy na miarę Golfa?

Opublikowano: 16 sierpnia 2021

W historii Volkswagena dwa modele zapisały się w sposób szczególny w dziejach całej motoryzacji. Chodzi oczywiście o kultowy Typ 1, zwany w Polsce „Garbusem”, oraz o niezwykle popularnego Golfa. Teraz przed szansą dołączenia do tych legend staje Volkswagen ID.3, którego celem jest spopularyzowanie elektromobilności na świecie.

Volkswagen ID.3 po raz pierwszy został zaprezentowany w 2019 r. podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Stanowił on wówczas zapowiedź całej gamy modelowej z linii ID, które mają cechować się napędem elektrycznym. Volkswagen ID.3 to przedstawiciel wciąż niezwykle popularnej klasy kompaktów. Za jej króla nieustająco uważany jest Golf, ale wielu dziennikarzy i znawców motoryzacji upatruje w ID.3 jego następcy.

Jeżeli chodzi o wymiary, ID.3 ma 426,1 cm długości, 180,9 cm szerokości i 156,8 cm wysokości, natomiast jego rozstaw osi to 277,0 cm. To naprawdę przestronne auto jak na klasę kompakt. Na uwagę zasługuje również spory bagażnik – 385 litrów. W razie potrzeby można go powiększyć poprzez złożenie oparcia tylnej kanapy. Wówczas jego pojemność rośnie do 1267 litrów.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 – co można znaleźć pod maską?

Jak już wspomniałem, Volkswagen ID.3 to samochód z napędem elektrycznym. Dostępny jest on w czterech wariantach:

  • Pure Performance – moc silnika elektrycznego to 150 KM. Pojemność akumulatora wynosi natomiast 45 kWh. Samochód osiąga 100 km/h w czasie 8,9 s, a jego deklarowany zasięg to 351 km;
  • Pro – w tym przypadku moc silnika wynosi 145 KM, zaś pojemność baterii to 58 kWh. W tej wersji ID.3 jest nieco wolniejszy, albowiem przyspiesza do 100 km/h w 9,6 s. Charakteryzuje się on jednak większym zasięgiem – do 425 km;
  • Pro Performance – wersja ta oddaje do dyspozycji kierowcy 204 KM. Pojemność akumulatora to 58 kWh. Przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi 7,3 s, a deklarowany przez producenta zasięg to 425 km;
  • Pro S – odmiana ta generuje moc na poziomie 204 KM. W tym przypadku pojemność akumulatora to 77 kWh. Wersja ta zapewnia przyspieszenie do 100 km/h – 7,9 s. Zapowiadany zasięg to 548 km.

Niezależnie od wersji moc trafia na tylne koła. Podobnie jest z prędkością maksymalną – każda z odmian rozpędza się do 160 km/h. Najtańsza wersja to wydatek 136 890 zł, co w Polsce stanowi poważną barierę dla osób zainteresowanych zakupem samochodu tej klasy. Niemniej zachętą mogą być niskie koszty eksploatacji.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 – czy powtórzy sukces poprzednich modeli?

Volkswagen ID.3 stanowi zapowiedź nowej ery w historii producenta z Wolfsburga. Wszystko wskazuje na to, że będzie ona elektryczna, dlatego też warto przygotować się do niej odpowiednio wcześnie. Volkswagen ma doświadczenie w tworzeniu przełomowych modeli, wystarczy bowiem spojrzeć na „Garbusa” oraz Golfa. Być może faktycznie za jakiś czas ID.3 zastąpi w ofercie tego drugiego. Trudno dziś wyrokować, jednak nowy model ma potencjał, aby stać się jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych na świecie.

Rozwój samochodów elektrycznych sprawia, że najwięksi gracze rynkowi, tacy jak Volkswagen, nie mogą przyglądać się temu zjawisku bezczynnie. ID.3 to niezwykle mocne uderzenie w klasie kompakt, która wciąż stanowi dużą część wolumenu sprzedaży wielu producentów. Model ten ma szansę, aby powtórzyć sukces wcześniejszych propozycji Volkswagena, a także przyczynić się do dalszych zmian, które zaczęły się w motoryzacji w ostatnich kilku latach.

Volkswagen ID.3

AutoVIPek

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Serwis klimatyzacji samochodowej
Niemal wszystkie popularne modele samochodów, które zostały...
powłoka ceramiczna
Wiele osób ceni sobie wizualny aspekt swojego samochodu. Lśn...
Auta poleasingowe
Każdy kierowca szukający now...
Felgi zimowe
Wraz z nadejściem zimy, większość kierowców zaczyna się zast...
Ferrari 458
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby przynajmniej raz prze...