Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 – kamień milowy na miarę Golfa?

Opublikowano: 16 sierpnia 2021

W historii Volkswagena dwa modele zapisały się w sposób szczególny w dziejach całej motoryzacji. Chodzi oczywiście o kultowy Typ 1, zwany w Polsce „Garbusem”, oraz o niezwykle popularnego Golfa. Teraz przed szansą dołączenia do tych legend staje Volkswagen ID.3, którego celem jest spopularyzowanie elektromobilności na świecie.

Volkswagen ID.3 po raz pierwszy został zaprezentowany w 2019 r. podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Stanowił on wówczas zapowiedź całej gamy modelowej z linii ID, które mają cechować się napędem elektrycznym. Volkswagen ID.3 to przedstawiciel wciąż niezwykle popularnej klasy kompaktów. Za jej króla nieustająco uważany jest Golf, ale wielu dziennikarzy i znawców motoryzacji upatruje w ID.3 jego następcy.

Jeżeli chodzi o wymiary, ID.3 ma 426,1 cm długości, 180,9 cm szerokości i 156,8 cm wysokości, natomiast jego rozstaw osi to 277,0 cm. To naprawdę przestronne auto jak na klasę kompakt. Na uwagę zasługuje również spory bagażnik – 385 litrów. W razie potrzeby można go powiększyć poprzez złożenie oparcia tylnej kanapy. Wówczas jego pojemność rośnie do 1267 litrów.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 – co można znaleźć pod maską?

Jak już wspomniałem, Volkswagen ID.3 to samochód z napędem elektrycznym. Dostępny jest on w czterech wariantach:

  • Pure Performance – moc silnika elektrycznego to 150 KM. Pojemność akumulatora wynosi natomiast 45 kWh. Samochód osiąga 100 km/h w czasie 8,9 s, a jego deklarowany zasięg to 351 km;
  • Pro – w tym przypadku moc silnika wynosi 145 KM, zaś pojemność baterii to 58 kWh. W tej wersji ID.3 jest nieco wolniejszy, albowiem przyspiesza do 100 km/h w 9,6 s. Charakteryzuje się on jednak większym zasięgiem – do 425 km;
  • Pro Performance – wersja ta oddaje do dyspozycji kierowcy 204 KM. Pojemność akumulatora to 58 kWh. Przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi 7,3 s, a deklarowany przez producenta zasięg to 425 km;
  • Pro S – odmiana ta generuje moc na poziomie 204 KM. W tym przypadku pojemność akumulatora to 77 kWh. Wersja ta zapewnia przyspieszenie do 100 km/h – 7,9 s. Zapowiadany zasięg to 548 km.

Niezależnie od wersji moc trafia na tylne koła. Podobnie jest z prędkością maksymalną – każda z odmian rozpędza się do 160 km/h. Najtańsza wersja to wydatek 136 890 zł, co w Polsce stanowi poważną barierę dla osób zainteresowanych zakupem samochodu tej klasy. Niemniej zachętą mogą być niskie koszty eksploatacji.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 – czy powtórzy sukces poprzednich modeli?

Volkswagen ID.3 stanowi zapowiedź nowej ery w historii producenta z Wolfsburga. Wszystko wskazuje na to, że będzie ona elektryczna, dlatego też warto przygotować się do niej odpowiednio wcześnie. Volkswagen ma doświadczenie w tworzeniu przełomowych modeli, wystarczy bowiem spojrzeć na „Garbusa” oraz Golfa. Być może faktycznie za jakiś czas ID.3 zastąpi w ofercie tego drugiego. Trudno dziś wyrokować, jednak nowy model ma potencjał, aby stać się jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych na świecie.

Rozwój samochodów elektrycznych sprawia, że najwięksi gracze rynkowi, tacy jak Volkswagen, nie mogą przyglądać się temu zjawisku bezczynnie. ID.3 to niezwykle mocne uderzenie w klasie kompakt, która wciąż stanowi dużą część wolumenu sprzedaży wielu producentów. Model ten ma szansę, aby powtórzyć sukces wcześniejszych propozycji Volkswagena, a także przyczynić się do dalszych zmian, które zaczęły się w motoryzacji w ostatnich kilku latach.

Volkswagen ID.3

AutoVIPek

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Porsche Store
Nowa era w sprzedaży samochodów premium została wprowadzona...
Magda Steczkowska
Polscy miłośnicy muzyki z pewnością znają Magdę Stec...
konserwacja quada
Posiadanie quada to nie tylko frajda z jazdy, ale i odpowied...
Nissan ARIYA NISMO
W świecie motoryzacji, gdzie innowacyjność i zrównoważony ro...
BMW
BMW to marka, która od lat wyznacza standardy w świecie moto...