Toyota zaprezentowała zupełnie nową generację modelu Land Cruiser. To jeden z najbardziej cenionych samochodów japońskiego producenta, szczególnie w krajach arabskich. Najnowsze wcielenie kultowego auta nie straciło nic ze swoich terenowych atutów, jednakże stało się zdecydowanie bardziej przyjazne w codziennej eksploatacji.
Nowa Toyota Land Cruiser zachowała charakterystyczny pudełkowaty kształt swojego poprzednika. Z zewnątrz zmieniły się jedynie detale. Projektanci postawili na nowe światła z przodu i z tyłu, a ponadto unowocześnili przedni pas pojazdu, nadając mu przy tym jeszcze więcej masywności.
Land Cruiser w swoich najdroższych wersjach był zawsze samochodem luksusowo wykończonym. To w końcu ulubiona terenówka generałów NATO. Zegary prezentują się nowocześnie i zarazem czytelnie, na uwagę zasługuje również wielofunkcyjna kierownica. Nad konsolą środkową dominuje duży ekran dotykowy, który stanowi centrum zarządzania poszczególnymi funkcjami samochodu. Co ważne, Toyota nie zrezygnowała jednak z fizycznych przycisków.
Najnowsze auto Toyoty dostępne będzie w dwóch wersjach – pięcio i siedmioosobowej. Pasażerowie dalszych rzędów siedzeń mogą również liczyć na różnego rodzaju udogodnienia podczas dalekich podróży.
Nowy Land Cruiser to pierwszy samochód zbudowany na modułowej platformie Toyoty GA-F, która należy do rodziny TNGA. Auto jest lżejsze od swojego poprzednika o 200 kilogramów, a poza tym cechuje się większą sztywnością nadwozia. Co ważne, producent nie zrezygnować z konstrukcji opartej na ramie, a więc z rozwiązania, które cenią miłośnicy jazdy terenowej.
Poprzednik oferowany był wyłącznie z silnikami ośmiocylindrowymi – benzynowym oraz dieslem. Jednostki te cenione są za aksamitną kulturę pracy oraz ponadprzeciętny poziom niezawodności, tak ważnej w przypadku pojazdu terenowego.
Najnowsza generacja definitywnie zrywa z V8. Jego miejsce zajmie benzynowa jednostka napędowa w układzie V6 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,5 litra, wspomagana silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego układ to 400 KM, a więc więcej niż w poprzedniku (maksymalnie 381 KM). Miłośnicy silników Diesla znajdą w ofercie jednostkę o pojemności 3,3 litra i mocy około 300 KM. Oficjalne dane techniczne zostaną zaprezentowane dopiero za jakiś czas.
Nad bezpieczeństwem jazdy czuwać będą liczne systemy wspomagające kierowcę. Na szczególną uwagę zasługuje automatyczny tryb z inteligentnym rozpoznawaniem rodzaju nawierzchni oraz dostosowaniem parametrów jazdy do aktualnych warunków.
Nowa Toyota Land Cruiser nie posiada jeszcze europejskiej homologacji, stąd też jej sprzedaż na Starym Kontynencie jest obecnie niemożliwa. Model ten jest celowany głównie w klientów z Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Północnej, jednakże ma on swoich sympatyków również w Europie.
Od 1995 roku na niektórych rynkach oferowany był również Lexus LX, bliźniaczy model Toyoty Land Cruiser. To pojazd droższy, o bardziej luksusowym charakterze. Obecnie w salonach można spotkać trzecią generację modelu LX, która produkowana jest od 2008 roku i jej rynkowy żywot dobiega już końca. Z całą pewnością nowy Land Cruiser stanowi zapowiedź bardziej luksusowego wydania spod znaku Lexusa.
AutoVIPek
zdjęcia: materiały prasowe
Dodaj komentarz