Integracja telefonii z CRM

Integracja systemu telefonii biznesowej z CRM w celu automatyzacji procesów pracy

Opublikowano: 26 marca 2024

Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komunikacji. Wirtualna telefonia w biznesie jest po prostu niezastąpiona, gdyż ustna konwersacja między kupującym a sprzedającym jest podstawą obsługi i sprzedaży. Integracja wirtualnej telefonii z CRM pozwala na automatyczne przekazywanie danych o połączeniach i nagrań rozmów do systemu. Upraszcza to pracę, ułatwia komunikację z klientami i pozwala na spersonalizowaną obsługę.

Czym jest integracja telefonii z CRM

Integracja to powiązanie jednej usługi z drugą. Jeśli chodzi o integrację wirtualna centrala voip & CRM, zapewnia ona przesyłanie i zapisywanie danych o rozmowach telefonicznych do systemu. Ponadto umożliwia automatyczne wyzwalanie określonych zdarzeń, takich jak utworzenie kontaktu i karty klienta, zadań dla menedżerów itp.

Korzyści dla firmy płynące z integracji telefonii z CRM

Automatyzacja procesów sprzedaży i obsługi klienta

Integracja umożliwia automatyzację rutynowych działań, takich jak tworzenie kontaktów lub leadów, dodawanie notatek, określanie zadań oraz zarządzanie całym procesem sprzedażowym.

Wzrost efektywności pracy

Dzięki optymalizacji procesów pracownicy są mniej obciążeni pracą i mają więcej czasu na inne ważne zadania. Minimalizuje to również liczbę błędów z powodu zmęczenia i zapominalstwa.

Personalizacja komunikacji

Dostęp do informacji o kliencie podczas rozmowy telefonicznej pomaga lepiej zrozumieć potrzeby klienta, ponieważ system pokazuje całą historię poprzedniej komunikacji. Pracownik może sprawnie rozwiązać bieżące zapytanie.

Klient będzie zadowolony z tego, że menedżer zwraca się do niego po imieniu, “pamięta” go i rozumie kontekst rozmowy. Pomoże to budować długoterminowe relacje z klientami.

Poprawa jakości danych w CRM

Telefonia biznesowa przesyła do CRM dane o numerze, czasie połączenia i odpowiedzialnym menedżerze. Ponadto przechowuje nagranie rozmowy, które można odsłuchać w dowolnym momencie. Pozwala to na wygodne zarządzanie całą komunikacją z każdym klientem.

Case study: historia firmy, która zyskała dzięki integracji systemów

Ringostat, dostawca wirtualnej telefonii biznesowej, posiada ponad 40 gotowych integracji z różnymi systemami CRM. Dzięki temu klienci zawsze mogą łatwo skonfigurować integrację i cieszyć się korzyściami.

Jednym z przykładów udanego wdrożenia integracji jest openNexus, firma zajmująca się cyfryzacją zamówień publicznych. Dzięki integracji telefonii Ringostat z Salesforce CRM firma zbudowała wygodne procesy, ułatwiła pracę zespołu i ulepszyła komunikację z klientami.

Przeciwdziałanie wyzwaniom integracyjnym

Jeśli chcesz zintegrować telefonię z systemem CRM:

  • dokładnie przeanalizuj potrzeby firmy przed wyborem systemu CRM i platformy telefonicznej;
  • wybierz niezawodnych dostawców usług z dobrą reputacją ― wsparcie techniczne pomoże wszystko skonfigurować;
  • zapewnij szkolenia i pomóż pracownikom przyzwyczaić się do nowych procesów;
  • monitoruj rezultaty integracji i wprowadź niezbędne zmiany.

Trendy i przyszłość integracji telefonii z CRM

Integracja telefonii z CRM to dynamicznie rozwijający się kierunek. W przyszłości możemy spodziewać się postępu technologicznego, w tym integracji ze sztuczną inteligencją. Pomoże to na jeszcze lepsze zarządzanie procesami, uzyskanie dodatkowych spostrzeżeń o klientach i personalizacji obsługi, a także uprości pracę zespołu.

Podsumowanie

Integracja telefonii i CRM będzie przydatne dla nowoczesnych firm, które dużo komunikują się z klientami przez telefon i chcą usprawnić procesy.

Integracja pozwala na:

  • zwiększenie efektywności pracy;
  • optymalizację procesów, pozbycie się chaosu i błędów;
  • zarządzanie relacjami z klientami i zapewnienie nienagannej obsługi;
  • uzyskanie wglądu co wpływa na zamknięcie lub utratę transakcji, a tym samym zwiększenie sprzedaży.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
technologia LED
Zastosowanie energooszczędnej technologii oświetlenia w ozna...
Ewa Kraińska
AI już kieruje naszymi zakupami. To jest aktualna rz...
Pompa ciepła
Pompy ciepła stanowią innowacyjne rozwiązanie w dzie...
Terminal płatniczy
Terminale płatnicze stanowią kluczowy element dla rozwoju ma...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...