Niezależnie od tego, czy już zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie jak płatna reklama w wyszukiwarce, czy dopiero je rozważamy, nie zapominajmy o wadze pozycjonowania. Najlepsze efekty osiągniemy, gdy połączymy ze sobą te dwa podejścia. Dziś skupimy się jednak na samym pozycjonowaniu i sprawdzimy, jakie korzyści się z nim wiążą.
Należy zdawać sobie sprawę z tego, że większa liczba gości na stronie nie zawsze przekłada się na liczbę osób, które rzeczywiście skorzystają z naszych produktów bądź usług. Oczywiste jest to, że część potencjalnych klientów wchodzi na witrynę w celach informacyjnych, a więc po to, by rozeznać się w ofercie. Czasem jednak to nasza wina, że współczynnik konwersji jest niski. Problemem mogą okazać się:
Jeśli witryna wczytuje się zbyt wolno, nie możemy oczekiwać od klienta, że na niej zostanie. Problematyczna będzie także sytuacja, gdy strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
Może zdarzyć się, że wyświetlamy się w wyszukiwarce dość wysoko, ale na frazy, które nie oddają w pełni naszej oferty. Taki stan wprowadza potencjalnych klientów w konsternację i zdecydowanie nie przełoży się na zwiększenie współczynnika konwersji. Pozycjonowanie stron rozprawia się z tymi dwoma problemami i oferuje znacznie więcej. Możemy liczyć także na to, że stworzone zostaną nowe treści, tym razem doskonale zoptymalizowane pod kątem SEO.
Oprócz wolnego wczytywania się, niedostosowania do urządzeń mobilnych i błędów na stronie, profesjonaliści zatroszczą się także o działania poza stroną (off-site SEO). Zadbają więc o wysokiej jakości linki (np. z artykułami sponsorowanymi). Najpierw jednak zrealizowany zostanie audyt SEO. To na jego podstawie opracowuje się strategię pozycjonowania oraz konkretne działania optymalizacyjne. Wybrane zostaną także frazy, na które pozycjonowana będzie strona. Jeśli sprawą zajmą się profesjonaliści, będziemy mogli liczyć na:
Pozycjonowanie strony internetowej zapewnia także wzrost widoczności marki. W końcu nawet jeśli klienci odwiedzą naszą witrynę jedynie w celach informacyjnych lub przescrollują stronę z wynikami wyszukiwania, prawdopodobnie zapamiętają naszą firmę. To z kolei może zaowocować w przyszłości.
Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM Internetica
Dodaj komentarz