Anna Staszyńska

Anna Staszyńska – smartfon kreuje nasz styl

Opublikowano: 14 lipca 2023

Smartfon musi świetnie wyglądać, mieć mocną specyfikację oraz wysoką jakość wykonania. Nasz odbiorca to trendsetter – tworzy content i dzieli się nim w mediach społecznościowych, podąża za trendami w modzie, ma szeroki horyzont zainteresowań – mówi Anna Staszyńska, Head of Marketing w Motorola Mobility

Rynek mobility zmienia się dynamicznie, proponując wciąż nowe technologie i rozwiązania. Czy trudno trafić w oczekiwania konsumentów i nadążyć za konkurencją?

Anna Staszyńska − Konsument oczekuje, że producenci smartfonów będą za nim nadążać. Dlatego niezwykle ważne jest nawiązanie relacji z marką – konsument chce wiedzieć, czy marka reprezentuje jego wartości i czy jest spójna z jego stylem życia. Świadomi tego, zmieniliśmy pozycjonowanie marki Motorola, odmłodziliśmy jej wizerunek i stawiamy na produkty premium. Dziś innowacyjność nie wystarcza, aby walczyć o rynek. Stąd proponujemy wartości dodane – design, kolor, wykończenie premium. Współpracujemy z Instytutem Pantone, a efekty naszych kampanii utwierdzają mnie w przekonaniu, że obraliśmy dobry kierunek.

Jakie wnioski dotyczące potrzeb współczesnego konsumenta nasuwają się na podstawie bieżących badań rynku mobility?

Anna Staszyńska − Jeśli chodzi o potrzeby, wszystko kręci się wokół tworzenia i konsumowania treści. Użytkownicy smartfonów chcą doskonałych aparatów, dużych i jakościowych wyświetlaczy, dźwięku wysokiej jakości oraz wydajności. Oczekują też, że smartfon dotrzyma im kroku przez cały dzień.

W każdym badaniu, w którym sprawdzamy preferencje użytkowników, widać mocne przywiązanie do praktycznych rozwiązań. W przypadku smartfonów Motorola wygrywają motogesty pozwalające na intuicyjną obsługę, np. uruchomienie latarki poprzez potrząśnięcie telefonem, które osobiście również bardzo lubię. Wysoko oceniana jest też możliwość superszybkiego ładowania.

Ponadto obserwujemy, że użytkownicy produktów premium są bardziej lojalni, częściej polecają urządzenia, a przy tym korzystają z większej liczby funkcji i chętniej płacą za usługi abonamentowe.

Ocena telefonów dawno przestała ograniczać się do funkcjonalności. Czy design smartfonów jest dziś równie ważny co technologia?

Anna Staszyńska − Smartfon to najbardziej osobiste urządzenie, jakie posiadamy. Nie postrzegamy go już wyłącznie jako telefonu i komputera. Jesteśmy emocjonalnie połączeni i nikogo już nie dziwi, że chcemy, by pasował do naszego stylu. To część garderoby. Dlatego współpracujemy z Instytutem Pantone, który jest dla nas latarnią w świecie mody i designu. Dzięki wspólnym projektom smartfony Motorola są nośnikiem stylu – mają nowoczesne wzornictwo i modne kolory. Badania Pantone wskazują, że to właśnie kolor w 85 proc. wpływa na wybór urządzenia, a w 80 proc. promuje świadomość marki. Konsumenci kojarzą nietuzinkową kolorystykę Pantone z naszą marką.

motorola

Motorola słynie ze składanych modeli telefonów w kategorii premium. Co przekonuje użytkowników do tego rozwiązania?

Anna Staszyńska − Jeszcze niedawno dla konsumentów to był eksperyment, dziś jest już pewne, że składaki zostaną z nami na stałe. IDC prognozuje, że do 2026 roku rynek składanych smartfonów osiągnie nawet 45 milionów urządzeń. Jeśli chodzi o badania, to składane smartfony cieszą się dużym zainteresowaniem wśród kobiet. Są stylowe, gadżeciarskie, ale stanowią też modny dodatek do garderoby. Wierzę, że najnowsza Motorola razr 40 ultra w kolorze Viva Magenta, będącym kolorem roku 2023 Pantone, ma szansę stać się w tym roku pożądanym akcesorium modowym.

Jak definiują państwo swojego odbiorcę docelowego? Jakie narzędzia, strategie marketingowe i kanały promocji najlepiej sprawdzają się na rynku telekomunikacji w pozycjonowaniu marki?

Anna Staszyńska − Skupiamy się na produktach premium. Jesteśmy marką dla osób, które bezkompromisowo stawiają na unikalność i design. Smartfon musi świetnie wyglądać, mieć mocną specyfikację oraz wysoką jakość wykonania. Nasz odbiorca to trendsetter – tworzy content i dzieli się nim w mediach społecznościowych, podąża za trendami w modzie, ma szeroki horyzont zainteresowań.

Jeśli chodzi o narzędzia, to staramy się angażować naszych konsumentów poprzez media społecznościowe z pomocą naszych ambasadorów, z którymi współpracujemy długoterminowo. Docieramy do konsumentów także przez media lifestyle, budujemy narrację jako marka świadoma, angażująca się w rozmowę o współczesnym świecie – mocno stawiamy na ekologię, mamy opakowania bez elementów plastiku, ale to racjonalny minimalizm. Np. dodajemy do smartfonów ładowarkę − nie uważamy, że jej brak w zestawie jest proekologiczny.

W komunikacji ważne jest to, co mamy do powiedzenia. Konsumenci są dziś wyczuleni na fałsz i szybko demaskują marki, które nie budzą zaufania. Z tego względu współpracujemy z influencerami, którzy są prawdziwymi fanami naszej marki i podzielają nasze wartości.

motorola

Co stoi za sukcesem nagrodzonej niedawno kampanii marki Motorola „Nie daj się zdefiniować #odkryjswojkolor”?

Anna Staszyńska − Kampania towarzyszyła wprowadzeniu na rynek smartfonu Motorola edge 30 neo i otrzymała nagrodę Golden Arrow. Chcieliśmy pokazać, że młode pokolenie – tzw. generacja Z − mierzy się dziś z krzywdzącym stereotypem, że życie wirtualne jest dla nich ważniejsze niż realne. Mówiliśmy o tym, że ludzi nie należy szufladkować i definiować bez zgłębienia ich historii.

Do kampanii zaangażowaliśmy młodych artystów: Margaret, Natalię Nykiel, Tymka i Young Multiego. Poprosiliśmy ich, żeby zaprosili fanów do swoich prywatnych światów, opowiedzieli o pasjach, o tym, co robią poza sceną i jak spędzają czas wolny. Chcieliśmy pokazać, że każdy może dziś wpaść do szufladki, nawet artyści i celebryci, często postrzegani przez pryzmat zawodu i wizerunku scenicznego. Nasza komunikacja miała zachęcić młodych ludzi, aby odważnie kroczyli przed siebie.

Ważna była też gra kolorów. Dobraliśmy dla naszych ambasadorów urządzenia tak, aby kolorystycznie odzwierciedlały ich osobowość, i zachęcaliśmy młodych ludzi, by robili tak samo − by odkryli swój kolor i pokazali go światu. Mam wrażenie, że jury konkursu Golden Arrow doceniło nasz pomysł i jego realizację, że nie jest to nagroda za promocję produktu, lecz za nieszablonowe, kreatywne podejście do wyzwania, które jest istotne społecznie.

Czym kierowali się państwo, zapraszając do kampanii artystów?

Anna Staszyńska − Autentycznością. Do generacji Z musi przemówić ktoś z ich pokolenia. Dlatego do współpracy zaprosiliśmy artystów, którzy swoją twórczością idą pod prąd mainstreamowi, łamiąc wszelkie konwenanse. Artyści pokazali nam fragmenty własnych światów, których nigdy wcześniej nie ujawniali w mediach. Stworzyliśmy wyjątkowy i ekskluzywny content, a odbiór kampanii potwierdza, że była to właściwa decyzja.

Według najnowszych danych Motorola zajmuje 4. miejsce na polskim rynku telefonii mobilnej. Jakie działania mają szansę pomóc awansować w zestawieniu?

Anna Staszyńska − Zwiększanie rozpoznawalności naszej marki poprzez dobrą strategię promocji i tworzenie urządzeń, które musi gonić konkurencja. W tym roku taką sytuację wykreowaliśmy po premierze Motorola razr 40 ultra. To składany smartfon z największym na rynku zewnętrznym ekranem, który został doceniony przez media za innowacyjność i okrzyknięty najpiękniejszą „klapką” na rynku. Chcemy rozwijać partnerstwo z Pantone, ale współpracujemy też z Bose – jednym z liderów w obszarze profesjonalnych rozwiązań dźwiękowych.

Rozmawiała Małgorzata Szerfer-Niechaj

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
samochód elektryczny
Na mocy nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach al...
dron
Kiedy nadchodzą Walentynki, znalezienie idealnego prezentu s...
płytka PCB
Jakość obwodów drukowanych ma wpływ na poprawne funkcjonowan...
Felgi zimowe
Wraz z nadejściem zimy, większość kierowców zaczyna się zast...
Kia
Blog Kiawiarnia to miejsce, gdzie pasja do motoryzacji łączy...
Nowe artykuły
W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, gdzie rutyna...
Podróżowanie po Europie jest niezwykle atrakcyjne z wielu po...
Biura rachunkowe mogą podchodzić do realizacji usług w różny...