materiały reklamowe

Jak przygotować materiały reklamowe do druku?

Opublikowano: 10 sierpnia 2023

Ulotki, katalogi ofertowe, a nawet wielkogabarytowe banery ー reklama tradycyjna wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem. Trudno się temu dziwić, ponieważ może przynosić fenomenalne rezultaty. Aby jednak tak było, należy dokładnie sprawdzić ofertę najlepszych drukarni online oraz zadbać o właściwe przygotowanie materiałów. Z tego artykułu dowiesz się, jakich błędów nie należy popełniać!

Wybór materiałów reklamowych

Materiały reklamowe mogą być używane w marketingu bezpośrednim, jak i stanowić świetny rodzaj wizytówki firmy dla klientów, którzy przychodzą do biura. Tradycyjna reklama cieszy się dużym uznaniem ze względu na wysoką zdolność konwersji. Niektóre jej rodzaje, np. banery reklamowe, skutecznie, jak żadne inne medium, utrwalają pożądany przekaz w głowach odbiorców, dzięki czemu rozpoznawalność marki zauważalnie rośnie już od pierwszego miesiąca stosowania takiej reklamy. Zazwyczaj drukarnia online odwiedzana jest przez przedsiębiorców, którzy szukają zewnętrznych źródeł reklamy oraz środków do tworzenia brandingu wewnątrz firmy.

Najpopularniejsze typy produktów to zdecydowanie:

  • katalogi szyte i klejone,
  • ulotki reklamowe,
  • książki ofertowe,
  • wsady do czasopism,
  • teczki, notesy i papiery reklamowe,
  • wizytówki firmowe,
  • plakaty i kalendarze,
  • oraz często pomijany papier firmowy (np. https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1725/papiery-firmowe), który doskonale nadaje się do dyskretnego przemycenia naszej marki do świadomości przyszłych klientów.

Dobra drukarnia online powinna dysponować zróżnicowanym asortymentem, dzięki czemu wybór przedsiębiorcy nie będzie musiał ograniczać się wyłącznie do kilku propozycji. To kluczowe ze względu na to, że działania marketingowe powinny być odpowiednio zdywersyfikowane.

Przygotowanie materiałów reklamowych do druku

Przed przesłaniem materiałów warto sprawdzić aspekty techniczne. Przy druku obrazów ważne jest prawidłowe zagospodarowanie tła lub jego usunięcie, jeśli obiekt ma być wydrukowany na kolorze. Ogromne znaczenie ma zastosowanie formatów edytowalnych. Najłatwiejsze będą te branżowe, związane z programami wykorzystywanymi przez drukarnie, a więc m.in. Adobe Illustrator i Adobe Photoshop. Jeżeli jednak nie posiadamy takich plików, w większości przypadków znacznie lepiej przesłać grafiki w formie klasycznego dokumentu PDF niż JPG lub PNG. Taki plik będzie po prostu prostszy do edytowania.

Kolejnym kluczowym krokiem w procesie przygotowywania plików do wydruku jest określenie spadów i marginesów bezpieczeństwa. To szczególnie ważne przy druku katalogów ofertowych i wizytówek. Spad to obszar, który wykracza poza krawędź ostatecznej formy. Część ta finalnie nie będzie elementem gotowego dzieła. Z kolei zastosowanie marginesów bezpieczeństwa rekomendowane jest w celu ograniczenia ryzyka związanego ze zbyt dużym ucięciem obszaru druku w trakcie dalszych prac.

Na szczęście korzystając z usług renomowanej firmy, nie trzeba się zanadto obawiać o ewentualne problemy techniczne. Zadaniem specjalisty DTP jest udzielenie wszystkich niezbędnych informacji i wskazówek, a także przygotowanie projektu do realizacji. W zależności od rodzaju zlecenia często można liczyć na obsługę “od A do Z”.

Materiał przygotowany przy współpracy z – www.dwo.com.pl


Jak dopasować słupy reklamowe i tablice reklamowe do rodzaju biznesu? Skuteczna reklama od A do Z

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...