Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności — nie bez powodu. Biorąc pod uwagę dużą konkurencję w większości branż, utarte schematy i rozwiązania przestają się sprawdzać. Wyróżnienie się wymaga nieszablonowości i świeżych pomysłów. To wszystko zdają się oferować właśnie agencje kreatywne, jednak czy faktycznie opłaca się korzystać z ich usług?
Każda dobra agencja kreatywna zatrudnia zróżnicowany zespół, wypełniony doświadczonymi ekspertami z różnych dziedzin marketingu, od brandingu, przez reklamę tradycyjną, po digital marketing. W praktyce oznacza to, że możemy w jednym miejscu skorzystać z kompleksowej obsługi marketingowej, niezależnie od zakresu i typu planowanych działań. Wszystko to niemalże od razu, bez długotrwałych procesów rekrutacji i wyzwań związanych z tworzeniem nowych działów, zespołów i procesów w wewnętrznej strukturze firmy.
Skorzystanie z usług zewnętrznych specjalistów pozwala firmie skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na dostarczaniu najwyższej jakości usług i produktów ze swojej niszy. Spójna identyfikacja wizualna, atrakcyjna strona internetowa, aktywnie i ciekawie prowadzone social media — wszystko to jest ważne dla rozwoju firmy, ale jednocześnie na tyle oddalone od jej rdzenia, że z powodzeniem mogą się tym zajmować osoby spoza przedsiębiorstwa.
Wybór agencji kreatywnej to więc oszczędność czasu, energii i pieniędzy względem tworzenia wewnętrznego działu marketingu. Jednocześnie, jeśli postawimy na renomowanego wykonawcę, będzie to rozwiązanie w pełni bezpieczne. Nie będzie trzeba martwić się o jakość realizacji czy jej terminowość i dodawać sobie kolejnych zadań w ramach ścisłego nadzoru nad procesem reklamy.
Wiemy już, że skorzystanie z usług agencji kreatywnej może okazać się pod wieloma względami strzałem w dziesiątkę. Jednak, jak w każdej branży, tak i w marketingu agencja jest agencji nierówna. Warto zadbać o to, aby wybrać najlepszą dostępną opcję. Tylko jak to zrobić?
Przede wszystkim warto dokładnie zapoznać się z informacjami zgromadzonymi na stronie internetowej agencji. Trzeba sprawdzić, czy zakres oferowanych przez nią usług pokrywa się z potrzebami firmy (w razie wątpliwości nie zaszkodzi pokusić się o bezpośredni kontakt: może się okazać, że usługa nie jest wypisana na stronie, ale agencja jest w stanie ją zrealizować).
Jednak posiadanie usługi w ofercie to jedno, a wykonywanie jej na odpowiednim poziomie — drugie. W agencji kreatywnej kluczową rolę odgrywa tytułowa kreatywność i ją również opłaca się zweryfikować przed nawiązaniem współpracy. Pomogą w tym opisy dotychczasowych realizacji autorstwa danej agencji. Z reguły można je znaleźć właśnie na jej stronie WWW.
Dodaj komentarz