Monitoring cen

Monitoring cen – skuteczne narzędzie w dobie kryzysu

Opublikowano: 26 września 2022

Monitoring można wykorzystać na wiele sposobów, a obserwacja cen rynkowych to nie tyle dodatkowe narzędzie, ile obowiązkowe działanie w kształtowaniu świadomej strategii firmy, zwłaszcza w dobie wysokiej inflacji i niestabilności rynku. Żeby wykorzystać potencjał tkwiący w polityce cenowej, trzeba wybrać jej odpowiedni model i dostosować do możliwości firmy oraz warunków, w jakich działa.

Monitoring znacznie przyspiesza i ułatwia proces analizowania cen, a tym samym pozwala podejmować bardziej trafne decyzje biznesowe i maksymalizować zysk. Nie działaj jednak na oślep, ustal odpowiednią politykę, uzyskując dane z rzetelnie przeprowadzonej obserwacji. Za niewielki koszt, który Ci się zwróci, skorzystaj z fachowego doradztwa, np. https://brandly360.com/pl/monitoring-cen-i-dostepnosci/, a dzięki uzyskanym danym będziesz mógł korzystnie przeciwdziałać kryzysom.

Monitoring cen – czym dokładne jest?

Monitoring to analiza rynku pod kątem cen wybranych produktów. Polega na tym, że ceny konkretnych artykułów zestawia się ze sobą, czerpiąc dane ze sklepów internetowych, porównywarek oraz serwisów aukcyjnych. Taka analiza wskazuje na różnice pomiędzy Twoją ofertą a konkurencją. Określasz przede wszystkim, czy Twoje ceny są atrakcyjne dla nabywców. Daje to jasny pogląd na to, jak zmieniają się trendy – to podpowiedź, jakie działania powinieneś podjąć w sprzedaży, by dobrze zarządzić ceną i uzyskać jak najwięcej korzyści dla swojej firmy. Dzięki danym możesz na bieżąco optymalizować ofertę i wykorzystywać wszelkie okazje do maksymalizacji marży czy też zdobycia znacznie większej ilości klientów. Często okazuje się, że zbyt niska cena produktu, w stosunku do konkurencji, pozbywa przedsiębiorstwo szansy na zwiększenie zysku.

Monitoring cen

Jakie korzyści Twojej firmie przyniesie monitoring cen?

Na monitoringu cen zyskuje każdy – producent, dystrybutor i właściciel sklepu internetowego. Dzięki analizie chronisz swoją markę i politykę cenową, ponieważ doskonale wiesz, w jakich kwotach są sprzedawane Twoje produkty – w łatwy sposób możesz wykryć sklep, który zaniża cenę i rozpoczyna wojny cenowe. Obserwacja pozwala zebrać informacje na temat zaniżania cen oraz tego, kto podąża za tymi trendami. W ten sposób nadzorujesz odchylenia od wyznaczonej przez Ciebie polityki cenowej. Śledząc ceny konkurencji, możesz dostosować strategię cenową i promocje do rynku, poprzez szybką reakcję na ruchy branży. Wiesz nie tylko jakie produkty oferuje konkurencja, ale także, jaka jest ich cena oraz dostępność. Takie elastyczne reagowanie to szansa na znalezienie się w czołówce rankingu cenowego lub bezpieczne zwiększenie marży.

Zarządzanie cenami przy pomocy profesjonalnych analiz wyznacza minimalny próg cenowy, poniżej którego nie chcesz sprzedawać konkretnego produktu. Dowiadujesz się również, którzy sprzedawcy jako pierwsi zaczęli zaniżać ceny i jakie kroki należy podjąć, aby uniknąć błędów cenowych. Tak dobrze wykorzystasz szansę na większy zysk i sprzedaż!

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
wdrożenie ERP
Proces wdrożenia w firmie systemu ERP (Enterprise Resource P...
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Ewa Kraińska
AI już kieruje naszymi zakupami. To jest aktualna rz...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...