Do tej pory minivany kojarzyły się z samochodami rodzinnymi. Walter De Silva, główny projektant Seata, powiedział: „Koniec z tym!”. Jego wizja MSV – to rewolucja na rynku – Nowa wizja – Seat Altea.
Wszystko zaczęło się w 2000 roku, gdy najpierw, podczas salonu w Genewie, zaprezentowano studium Salsa, zaś pół roku później w Paryżu Salsę Emocion. To właśnie te auta, entuzjastycznie przyjęte przez zwiedzających, wskazały przyszły kierunek rozwoju hiszpańskiej marki. Produkcyjna wersja Altei jest dłuższa (4,28 m) od prototypów, lecz mimo to wygląda równie dynamicznie i sportowo.
Najmocniejsze silniki rozpędzają nowego Seata do 100 km/h w niespełna 10 sekund i zapewniają maksymalną prędkość ponad 200 km/h. Dodatkowym atutem wszystkich jednostek jest ich oszczędność. W cyklu pozamiejskim można liczyć na spalanie na poziomie 4–5 litrów oleju napędowego i 6 litrów benzyny na 100 km, co w połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 55 litrów zapewnia bardzo przyzwoity zasięg.
Altea wykorzystuje znaną już z innych modeli Seata koncepcję DSR – „zwinnego podwozia”. Na obu osiach zamontowano wentylowane hamulce tarczowe w połączeniu z ABS-em, zastosowano także TCS z możliwością ręcznego wyłączenia. W wyposażeniu opcjonalnym można znaleźć również ESP z systemem wspomagania nagłego hamowania. O bezpieczeństwo podróżnych dbają także pirotechniczne pasy bezpieczeństwa, strefy kontrolowanego zgniotu i komplet poduszek powietrznych. Po odpaleniu poduszek komputer automatycznie wyłącza silnik, odcina dopływ paliwa, zapala światła awaryjne i oświetlenie wewnętrzne oraz odblokowuje drzwi. Zadbano także o bezpieczeństwo pieszych – przód samochodu został przygotowany w taki sposób, by ograniczyć do minimum ich obrażenia podczas wypadku.
Gwarantujące doskonałą jakość wykonania, znaną już od dawna nabywcom tych niemieckich wozów.
Altea może być wyposażona m.in. w dwustrefową klimatyzację, nawigację satelitarną, czujnik parkowania, komputer pokładowy z tempomatem, radio CD oraz alufelgi.
Dodatkowo nabywcę mogą zainteresować także przydatne „gadżety”, takie jak pióra wycieraczek chowające się w przednich słupkach, „inteligentne” światła awaryjne oszczędzające akumulator oraz możliwość używania „autostradowego” trybu pracy kierunkowskazów.
Mateusz Sołtysiak
Fot. Iberia Motor Company SA
Dodaj komentarz