Nowa wizja - Seat Altea

Nowa wizja – Seat Altea

Opublikowano: 9 września 2004

Nowa wizja – Seat Altea. Przetłoczenia na bokach, wyrazisty grill, duże felgi z lekkich stopów, drapieżne  reflektory – wszystko to przywodzi na myśl najbardziej rasowe wozy sportowe. Do tego silniki, każdy o mocy ponad 100 KM.

Do tej pory minivany kojarzyły się z samochodami rodzinnymi. Walter De Silva, główny projektant Seata, powiedział: „Koniec z tym!”. Jego wizja MSV – to rewolucja na rynku – Nowa wizja – Seat Altea.

Wszystko zaczęło się w 2000 roku, gdy najpierw, podczas salonu w Genewie, zaprezentowano studium Salsa, zaś pół roku później w Paryżu Salsę Emocion. To właśnie te auta, entuzjastycznie przyjęte przez zwiedzających, wskazały przyszły kierunek rozwoju hiszpańskiej marki. Produkcyjna wersja Altei jest dłuższa (4,28 m) od prototypów, lecz mimo to wygląda równie dynamicznie i sportowo.

Do napędu przeznaczono nowoczesne jednostki benzynowe – 1.6 litra o mocy 102 KM i 2.0 o mocy 150 KM oraz diesle 1.9 TDI – 105 KM i 2.0 TDI – 140 KM.

Najmocniejsze silniki rozpędzają nowego Seata do 100 km/h w niespełna 10 sekund i zapewniają maksymalną prędkość ponad 200 km/h. Dodatkowym atutem wszystkich jednostek jest ich oszczędność. W cyklu pozamiejskim można liczyć na spalanie na poziomie 4–5 litrów oleju napędowego i 6 litrów benzyny na 100 km, co w połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 55 litrów zapewnia bardzo przyzwoity zasięg.

Altea wykorzystuje znaną już z innych modeli Seata koncepcję DSR – „zwinnego podwozia”. Na obu osiach zamontowano wentylowane hamulce tarczowe w połączeniu z ABS-em, zastosowano także TCS z możliwością ręcznego wyłączenia. W wyposażeniu opcjonalnym można znaleźć również ESP z systemem wspomagania nagłego hamowania. O bezpieczeństwo podróżnych dbają także pirotechniczne pasy bezpieczeństwa, strefy kontrolowanego zgniotu i komplet poduszek powietrznych.  Po odpaleniu poduszek komputer automatycznie wyłącza silnik, odcina dopływ paliwa, zapala światła awaryjne i oświetlenie wewnętrzne oraz odblokowuje drzwi. Zadbano także o bezpieczeństwo pieszych – przód samochodu został przygotowany w taki sposób, by ograniczyć do minimum ich obrażenia podczas wypadku.

Dodatkowym atutem samochodu jest bardzo mocno podkreślane przez producenta pokrewieństwo z Audi.

Gwarantujące doskonałą jakość wykonania, znaną już od dawna nabywcom tych niemieckich wozów.
Altea może być wyposażona m.in. w dwustrefową klimatyzację, nawigację satelitarną, czujnik parkowania, komputer pokładowy z tempomatem, radio CD oraz alufelgi.

Dodatkowo nabywcę mogą zainteresować także przydatne „gadżety”, takie jak pióra wycieraczek chowające się w przednich słupkach, „inteligentne” światła awaryjne oszczędzające akumulator oraz możliwość używania „autostradowego” trybu pracy kierunkowskazów.

Mateusz Sołtysiak

Fot. Iberia Motor Company SA

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
alufelgi SEAT
Alufelgi stanowią jedną z najważniejszych części wyp...
Seat
Nie jest tajemnicą, że po polskich drogach porusza się napra...
Das WeltAuto
Kupno używanego samochodu na polskim rynku wtórnym przypomin...