Zanim podejmiemy decyzję o wyborze nowego samochodu, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób sfinansować taki zakup. Zarówno banki, jak i sprzedawcy oferują wiele różnych możliwości rozliczenia. Dziś przyjrzymy się obydwu rozwiązaniom – zakupowi za gotówkę oraz kredytowi. Które z nich wybrać? Sprawdźmy!
Zakup samochodu zawsze stanowi duże wyzwanie dla domowego budżetu. Jak wynika z tegorocznego raportu Santander Consumer Banku – banku od kredytów, blisko 9% ankietowanych skorzystałoby w takiej sytuacji z kredytu[1]. Niezależnie od tego, czy decydujemy się na pojazd nowy, czy używany, zależy nam na tym, by auto było niezawodne i bezpieczne. Bardzo często oznacza to także większy wydatek – z jakością i niewielkim przebiegiem wiąże się też odpowiednia cena.
Na szczęście dzisiejsze możliwości, jeśli chodzi o finansowanie zakupów, są znacznie większe niż jeszcze kilkanaście lat temu. Odwiedzając salon lub komis, sprzedawcy zaoferują nam zakup na raty lub leasing. Podobnie w przypadku banków – kredyt samochodowy pomoże sfinansować zarówno zakup nowego, jak i używanego pojazdu.
Kupno samochodu za gotówkę to opcja, na którą zdecydują się zapewne tylko nieliczni. Przede wszystkim takie rozwiązanie wymaga posiadania dużej ilości środków. Sama procedura jest prosta – wybieramy samochód, płacimy i cieszymy się nowym autem. Taki wydatek może jednak nadwyrężyć domowy budżet – zwłaszcza jeśli w ten sposób pozbywamy się wszystkich oszczędności. To decyzja, która może wpłynąć na naszą finansową elastyczność w kolejnych miesiącach.
Atrakcyjną alternatywą jest kredyt na samochód – zwłaszcza gdy pozwala na zakup nowego lub używanego auta. Jakie argumenty przemawiają za wyborem takiego rozwiązania? Przede wszystkim nie tracimy finansowej swobody – całą płatność rozliczamy w wygodnych ratach dopasowanych do naszych potrzeb i możliwości. Jednocześnie zachowujemy płynność finansową – jesteśmy przygotowani na inne nieprzewidziane wydatki. Samą spłatę możemy rozłożyć nawet na okres 8 lat. Sam proces składania wniosku kredytowego także jest szybki i ograniczony do niezbędnego minimum. Wystarczy, że wypełnimy formularz kontaktowy, a pracownik banku skontaktuje się z nami. Wśród wymaganych dokumentów są:
Pomocą w sprawnym i szybkim przejściu przez cały proces służą także konsultanci dostępni pod numerem telefonu 71 773 29 06. Pracownik pomoże w przyjaznym, bezproblemowym przejściu przez cały proces. Tak, byśmy my mogli w pełni skoncentrować się na nowym samochodzie.
[1]Raport Polaków portfel własny – wiosenne wyzwania Santander Consumer Banku,
Dodaj komentarz