pozycjonowanie

Pozycjonowanie sklepów internetowych od A do Z

Opublikowano: 29 marca 2022

Branża e-commerce stale się rozwija, coraz więcej klientów decyduje się na zakupy online. Właśnie dlatego sklepów internetowych jest coraz więcej. W jaki sposób wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do potencjalnych klientów? Przede wszystkim musimy zadbać o widoczność w sieci naszej witryny.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – czym jest?

Pozycjonowanie sklepu internetowego polega na przeprowadzeniu szeregu działań on-site i off-site. Należą do nich przede wszystkim poprawa nawigacji na stronie www, szybkości ładowania, optymalizacja fraz kluczowych, rozbudowa podstron i bloga. Pamiętać także musimy o metadanych, optymalizacji adresów URL, atrybutach ALT.

Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy?

Prowadzenie sklepu online ma sporo korzyści. Przede wszystkim można w bardzo łatwy sposób zoptymalizować koszty prowadzonej działalności. Nie trzeba martwić się wynajmem lokalu, zatrudnieniem dodatkowych osób, a zasięg sprzedaży nie ma właściwie żadnych ograniczeń terytorialnych. Można sprzedawać swoje towary lokalnie oraz globalnie. Sporo przedsiębiorców decyduje się na ekspansję na zagraniczne rynki, co pozwala na zwiększenie sprzedaży oraz zdobycie popularności wśród globalnych odbiorców.

Prowadzenie sklepu internetowego online powinno jednak bazować przede wszystkim na dobrej optymalizacji technicznej, ponieważ tylko w ten sposób można zdobyć popularność wśród klientów, zwiększyć widoczność sklepu i odnotowywać większy ruch organiczny z wyszukiwarki Google.

Korzystanie ze sklepu online jest także wartościowe z punktu widzenia kupującego, gdyż nie musi on wychodzić z domu, by dokonać zakupów w sklepie internetowym. Przy pomocy kilku kliknięć może nabyć określony towar, np. ubrania, akcesoria, meble itp. a także usługi, np. e-booki, szkolenia w formie wideo.

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Na co zwrócić uwagę?

pozycjonowanie

Pozycjonowanie sklepów online powinno być przeprowadzane dopiero po wykonaniu rzetelnego audytu. Taka analiza umożliwia wykrycie błędów strony oraz opracowanie odpowiedniej strategii SEO. Po opracowaniu strategii rozpocząć można działania.

  • Adres podstrony – adresy URL powinny być krótkie i treściwe. Takie linki są przyjazne dla użytkowników oraz robotów Google. Rozsądniej jest unikać cyfr, zbyt długich zlepek przypadkowych wyrazów czy liter. Poszczególne podstrony mogą wtedy zostać uznane przez Google za spam.
  • Treści – koniecznie musisz zadbać o wysokiej jakości teksty. Wysokojakościowe artykuły, opisy produktów oraz rozbudowy świetnie wpłyną na pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarce Google.
  • Google Search Console – narzędzie służące do wyłapywania różnorodnych zdarzeń, które dzieją się na stronie. Sprawdza się także do monitorowania tego, na jakie słowa kluczowe wyświetla się użytkownikom Twoja witryna. Co więcej, narzędzie pozwala także na analizowanie wartościowych linków, pochodzących z www. Dzięki niemu można też wyłapywać wszelkiego rodzaju nieprawidłowości na stronie i w razie potrzeby usunąć niektóre linki z indeksu wyszukiwarki.
  • Link building – optymalizacja sklepu internetowego powinna również opierać się na tworzeniu bazy linków. Linkowanie wewnętrzne ułatwia odbiorcom poruszanie się po stronie www, a także korzystnie wpływa na pozycjonowanie stron. Bardzo ważne są linki wewnętrzne, tworzone w obrębie strony, a także zewnętrzne, czyli odnośniki do Twojej strony umieszczane na zewnętrznych platformach. Pamiętaj, że algorytmy promują i doceniają wyłącznie wartościowe linki, dlatego postaw przede wszystkim na wysoką jakość.
  • Szybkość ładowania i responsywność – obecnie każda strona internetowa powinna być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych, np. smartfonów oraz do tabletów. Pomaga to znacznie w pozycjonowaniu sklepów internetowych, gdyż poprawia znacząco ranking w Google. Ponadto, dla algorytmów liczy się także szybkość ładowania witryny. Szacuje się, że jeżeli www wczytuje się dłużej niż 3 sekundy, witryna odnotowuje wysoki współczynnik odrzuceń. Potencjalni klienci nie są zainteresowani już zapoznaniem się z ofertą. Wpływa to zatem negatywnie na skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych.

Content marketing – dlaczego jest ważny?

Bardzo dużą rolę w przypadku sklepów internetowych i ich optymalizacji odgrywa content marketing. Odpowiedni dobór słów kluczowych i stworzenie dobrych, treściwych artykułów są czynnikami istotnymi w pozycjonowaniu sklepu. W content marketingu liczy się regularność i stopniowe budowanie struktury. Dzięki temu algorytmy Google mogą stale monitorować działania i podnosić ranking witryny. Tworząc treści, należy przede wszystkim sprawdzać, o czym pisze konkurencja, jakie tematy są wyszukiwane przez potencjalnych odbiorców.

W tym celu warto skorzystać z narzędzi, takich jak, np.: SurferSeo, Ahrefs, Senuto lub Semstorm. Uzyskane w ten sposób informacje pomogą rzetelnie pozycjonować sklepy internetowe, a także zwiększyć sprzedaż towarów oraz usług.

Opisy produktów – na co zwrócić uwagę?

Sprzedając, np. towary z hurtowni, sporo osób popełnia znaczący błąd, wystawiając produkt w swoim sklepie wraz z opisem przekopiowanym od producenta. Choć wielu wytwórców godzi się na ten krok, udostępniając ogólnodostępny opis, warto zdecydować się na stworzenie własnych, samodzielnie napisanych treści. Dla algorytmów Google liczy się przede wszystkim unikatowy content. Takie teksty są przez nie najbardziej doceniane i premiowane. Dzięki rzetelnie napisanym opisom produktów, z uwzględnieniem zasad SEO, można wysoko wypozycjonować sklep internetowy.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu z agencją SEO?

pozycjonowanie

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego. Warto podkreślić, że cena usługi jest kwestią indywidualną. Często zależy przede wszystkim od tego, jakie działania należy podjąć w obrębie danej strony. Przed podpisaniem jednak jakiejkolwiek współpracy możesz liczyć na to, że agencja wykona dla Ciebie rzetelną wycenę usługi.

Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na sprzedaż usług lub towarów, powinien niezwłocznie założyć swój sklep internetowy. Dzięki temu nie tylko zwiększy przychód, ale również pozyska nowych klientów oraz wypromuje swoją markę, W ramach pozycjonowania sklepu należy na pewno podjąć szereg czynności, m.in. zdecydować się na rzetelny audyt strony, na znalezienie odpowiednich słów, które przydatne będą w optymalizacji oraz na stworzenie rozbudów podstron i artykułów.

W przypadku pozycjonowania bardzo istotne są też działania tzw. off-site, np. w mediach społecznościowych czy optymalizacja reklam. Aby jednak prace te zostały wykonane profesjonalnie i w miarę szybko uzyskać pierwsze efekty pozycjonowania sklepu internetowego, rozsądniej jest podjąć współpracę z polecaną agencją SEO.

Zapraszamy Cię serdecznie do współpracy z nami!

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...