Spersonalizowana wysyłka SMS

Spersonalizowana wysyłka SMS – skąd brać dane o odbiorcach?

Opublikowano: 18 sierpnia 2021

Im więcej wiesz o swoich odbiorcach, tym skuteczniejsze wiadomości SMS możesz im wysyłać. W końcu nie podeślesz oferty z rabatem na sukienkę do grupy mężczyzn w średnim wieku czy męskich bojówek do podążających za trendami nastolatek. Dane o odbiorcach warto posiadać. Pojawia się jednak problem – w jaki sposób je pozyskać, aby kampania była jeszcze bardziej efektywna?

Przy zapisie do newslettera na stronie

To najprostsze rozwiązanie z możliwych. Jednak, żeby w ogóle ktoś chciał zapisać się do newslettera SMS, musisz go jakoś zachęcić. Zaoferuj ciekawy rabat czy darmową dostawę i obiecaj, że nie będziesz wysyłał wiadomości zbyt często.

Im ciekawszą ofertę na początku zaoferujesz, tym więcej osób podzieli się z Tobą swoimi prywatnymi danymi. Przy zapisie możesz zapytać nie tylko o numer telefonu i imię, ale również o:

  • wiek;
  • płeć;
  • kod pocztowy miejsca zamieszkania;
  • rodzaje produktów, którymi dana osoba jest najbardziej zainteresowana;
  • noszony rozmiar.

Z historii zakupowej w sklepie internetowym

Oczywiście najpierw będzie to wymagać połączenia konta w sklepie z numerem telefonu. Dzięki temu zyskasz dostęp do pełnych informacji odnośnie zakupionych produktów, a także tych dodanych do ulubionych. Segmentacja odbiorców pod kątem preferencji zakupowych pozwoli Ci wysyłać wiadomości jedynie do określonych grup, które wcześniej były zainteresowane produktem. Wysyłając im bulk SMS z kodem rabatowym czy atrakcyjną zniżką, zwiększasz szanse, że skorzystają oni z Twojej oferty.

Dzięki geolokalizacji

To kolejny sposób na zbieranie danych o odbiorcach. Nie sprawdzi się on jednak w każdej branży. Może przydać się w sklepach stacjonarnych lub usługach lokalnych, takich jak restauracje czy butiki. Można go również wykorzystać w przypadku wydarzeń odbywających się na konkretnym obszarze.

Geolokalizacja działa na podstawie danych GPS i pozwala na:

  • dobranie odpowiedniego języka w wiadomości SMS;
  • wyświetlenie zniżki dostępnej w najbliższym sklepie stacjonarnym;
  • dostosowanie rodzaju waluty do kraju wysyłki SMS.

Należy jednak pamiętać, że geolokalizacja nie jest zbyt precyzyjna. Daje nam jedynie dane orientacyjne, co do miasta, w którym przebywa dana osoba. Ciężko jest uzyskać dane o konkretnej dzielnicy czy ulicy. Za to plusem jest brak konieczności posiadania numeru telefonu danej osoby.

Z wysłanych wcześniej wiadomości SMS

Każda wcześniej uruchomiona kampania lub loteria SMS to nieocenione źródło informacji o klientach. Zanim więc zdecydujemy się na wysłanie kolejnych wiadomości, dokładnie przeanalizujmy otrzymane dane. Szczegółowych informacji dostarczą nam zawarte w wiadomościach linki kierujące na zewnętrzne strony. Dzięki nim możesz poznać dokładną godzinę wejścia na stronę, a także rodzaj urządzenia (iPhone czy Android) oraz typ przeglądarki.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku klasycznej kampanii tekstowej. Sprawdzaj, w których godzinach Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni, tj. kiedy najczęściej otwierają Twoje wiadomości i na tej podstawie optymalizuj czas wysyłki przyszłych kampanii. Nieustannie monitoruj również gusta swoich klientów – w tym celu możesz przeprowadzać testy A/B, które pozwolą Ci wybrać najbardziej efektywne rozwiązanie w Twojej kampanii SMS.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...