Menu
Dzika Kaczka

BZK Alco z przepisem na sukces

Sezon wiosenny to okres potencjalnego prosperity dla wszystkich marek, które wykorzystają atmosferę dłuższego dnia, pierwszych skoków temperatur i ogólnej chęci konsumentów do zasmakowania outdooru. Nie dziwi więc wzmożona aktywność producentów alkoholowych, prześcigających się w nowych ofertach, co nie zawsze przekłada się na większe zainteresowanie ze strony samych odbiorców. Tendencję przełamuje jednak zespół BZK Alco — producenta m.in. linii “Dzika Kaczka”.

Czego potrzebują wiosenni konsumenci?

BZK Alco jeszcze przed debiutem prawdopodobnie najczystszej wódki swojego segmentu, dogłębnie przeanalizował preferencje konsumenckie swoich potencjalnych odbiorców. Okazuje się, że aż 75 proc. respondentów ma pozytywny stosunek do nowych pozycji, a blisko 1/5 sięga po premierowe propozycje regularnie. Według badań konsumenckich, takie nastroje wśród krajowych klientów przekładają się na ogólną popularność innowacyjności ambitnych producentów.

Co za tym idzie, Polacy potrzebują nie powierzchownej nowości, a autentycznie innowacyjnego produktu, który jest w stanie przełamać zastane schematy. Najpewniej pominięcie tego czynnika sprawia, że większość propozycji nie wytrzymuje na półkach sklepowych nawet pełnego roku. Jednakże propozycje, które postawią na niebanalne rozwiązania, wprowadzające na rynek orzeźwiający powiew świeżości, w dłuższej perspektywie utrzymują debiutanckie wyniki lub nawet dynamizują swoje obroty. Co ważne, innowacja sama w sobie musi zawierać kilka elementów.

Innowacja sztuką dostarczania wartości

Innowacyjny produkt na rynku polskim ma rację bytu tylko pod warunkiem dostarczania konkretnej wartości dla potencjalnych odbiorców. Ponadto, musi łączyć najbardziej pożądane cechy dotychczasowych propozycji, które zaskarbiły sobie uwagę bazowej grupy docelowej z unikalnością samą w sobie. Najlepszym przykładem wykorzystania powyższych prawideł była “Dzika Kaczka” zamykająca ubiegłoroczne portfolio BZK Alco, a w sezonie wiosennym zadebiutowały kolejne propozycje linii w odsłonach smakowych.

Warto zaznaczyć, że innowacyjność “Dzikiej Kaczki” przejawia się głównie w procesie produkcji, z naciskiem na nowatorski w skali kraju system filtrowania. Schemat znany z segmentu premium w połączeniu z pozycjonowaniem na półkę mainstreamową stworzył unikalne połączenie, które na rodzimym rynku nie miało większej konkurencji. Czystość spirytusu bazowego rzędu 99,99 proc. i siedmiokrotna jego destylacja były dla koneserów sygnałem, że w końcu spółka z całkowicie polskim kapitałem przekłada na krajowe realia najbardziej wysublimowane narzędzia, które sprawdziły się już wśród zachodnich producentów (choć BZK Alco wprowadziło również autorskie rozwiązania, bez precedensu nawet w skali światowej).

Nowe trendy w praktyce

“Dzika Kaczka” w premierowej odsłonie nie jest jednak końcem historii o innowacyjnym podejściu do krajowej produkcji alkoholi. Kolejnymi krokami BZK Alco było wypracowanie trzech cech, które szczególnie w sezonie wiosennym i letnim mogą przypaść do gustu zarówno wymagającym klientom, jak i grupie nieprzywiązującej większej uwagi do przełamywania schematów. Jak zaznaczają sami twórcy, obecnie rynek potrzebuje propozycji z segmentu “low alcohol” i oferty smakowej. Szczególnie drugi czynnik stał się punktem obowiązkowym, ponieważ 30 proc. sektora alkoholowego to produkty o zróżnicowanych nutach.

Stąd też projekt urozmaicenia “Dzikiej Kaczki” o wydanie cytrynowe, pigwowe oraz wiśniowe. Ponadto, producenci zadbali także o stronę wizualną innowacyjnej linii, która w oczach konsumentów już teraz stała się wyznacznikiem wiosennych trendów. Według ankiet BZK Alco konsumenci najbardziej cenią sobie elegancki design butelki (81 proc. odpowiedzi), a także potencjał prezentowy (62 proc.), co podkreśla cechy segmentu premium “Dzikiej Kaczki”. Integralnym elementem strategii zespołu jest również obniżenie procentów w wersji smakowej, bez rezygnacji z wcześniej wspomnianej jakości spirytusu bazowego. Wszystko to przełożyło się na wizerunek marki, jako nowoczesnej propozycji dla szerokiego grona odbiorców.

Wiosna to jeden z najważniejszych punktów w harmonogramie większości krajowych brandów, jednak tylko niektóre potrafią wykorzystać potencjał sezonu do promowania własnych propozycji. Udało się to zespołowi BZK Alco, który debiutując z wariantem smakowym “Dzikiej Kaczki” wyznaczył całkowicie nowy poziom dla całej branży alkoholowej. Jeśli inne marki pójdą śladami spółki, polscy konsumenci mogą się spodziewać naprawdę imponujących propozycji, których nie powstydziliby się globalni gracze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021