Jak kreować wizerunek firmy na Facebook

Jak kreować wizerunek firmy na Facebook? Uwaga na negatywne opinie.

Opublikowano: 26 lipca 2019

Obecność firmy w Internecie to dzisiaj must have. Jeżeli chcesz robić biznes musisz dać się poznać w sieci. Internet stał się jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji. To tutaj masz możliwość pozyskania nowych klientów, kontrahentów oraz pracowników.

Warto z niej skorzystać, troszcząc się o rozpoznawalność marki i sprzedaż. Jednym z najistotniejszych kanałów wymiany informacji są dziś social media. Ich użytkownicy bardzo szybko wymieniają się nowinkami. Dlatego warto zatroszczyć się o to, aby Twoja firma posiadała swoje konta w mediach społecznościowych takich jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter czy YouTube.

W Warsaw Media House troszcząc się o e-wizerunek, każdemu klientowi zalecamy założenie firmowego konta. To dziś nieodłączny element współczesnego biznesu. Do najpopularniejszych social mediów ciągle należy znany prawie każdemu Facebook. To miejsce, w którym MUSISZ BYĆ. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak zadbać o wizerunek firmy na Facebook’u. Podpowiemy Ci również, w jaki sposób reagować na różnorodne opinie użytkowników serwisu. Wskażemy także kiedy i jak usunąć opinie z Facebook’a. Gotowy na dawkę praktycznej wiedzy od WMH? Zapraszamy do lektury!

Jak wykonać pierwszy krok?

Zakładając firmowe konto na Facebook’u zadbaj o to, aby jego nazwa bezpośrednio łączyła się z nazwą firmy. Przykładowo w Warsaw Media House na Facebook’u ustawiliśmy po prostu pełną nazwę firmy. W ten sposób znacznie łatwiej będzie Cię odszukać potencjalnie zainteresowanej osobie. Zatroszcz się o to, aby w zdjęciu profilowym znalazł się logotyp Twojej działalności lub charakterystyczny dla marki znak. W tle możesz ustawić zdjęcie prezentujące Twój zespół. Jako WMH zawsze polecamy pokazywanie w sieci ludzkiej twarzy prowadzonego biznesu – to działa.

Harmonogram działań, spójność i atrakcyjność treści – krok drugi

Planowanie to rozwiązanie, które zawsze się sprawdza. Jeżeli zaplanujesz konkretne działania to masz pewność, że zostaną one zrealizowane. W Warsaw Media House prowadzimy fanpage firmy w oparciu o przygotowany wcześniej harmonogram działań. To dzięki niemu nasze konto wciąż pozostaje aktywne. Publikujemy zgodnie z ustalonymi treściami.

W harmonogramie dzielisz tydzień na poszczególne dni. Jako agencja WMH, zalecamy publikacje trzy razy w ciągu tygodnia w godzinach wczesno-porannych i popołudniowych po 17. Dlaczego? Ponieważ to właśnie wtedy na Facebooku aktywnych pozostaje wiele użytkowników. Warto obserwować, czy wybrany czas publikacji jest właściwy śledząc statystyki konta. Na początku ustalenie porannych i popołudniowych postów będzie dobre. Potem sprawdzasz, czy spotykają się one z reakcją obserwujących. Jeżeli nie to na podstawie statystyk spróbuj ustalić porę, w której najwięcej Twoich fanów znajduje się na portalu.

Planując treści z wyprzedzeniem masz możliwość i czas na wymyślenie atrakcyjnych wpisów. Zadbaj o to, aby publikować treści merytoryczne, sprzedażowe, angażujące i pokazujące pracę Twojej firmy od kuchni. Istotne również pozostaje zachowanie spójności publikowanych wpisów. Troszcz się o jednolite zastosowanie kolorów i fontów na grafikach, a także jeden typ stosowanego języka. Nie dopuść do sytuacji, w której raz do odbiorców zwracasz się na Ty, a następnie piszesz posty per Państwo. Tego typu działanie nie ma nic wspólnego ze spójnością. Zapamiętaj, że dostarczając użytkownikom unikalnych treści przybliżysz im markę. W WMH ciągle staramy się zaskakiwać internautów ciekawym contentem, który spotyka się z pozytywnymi opiniami.

Musisz jedna pamiętać, że prowadząc firmowego fanpage’a możesz zacząć się zastanawiać, jak usuwać negatywne opinie na Facebook’u. Spotkanie negatywnych komentarzy to sytuacja, która zdarzyła się prawie każdej marce obecnej w social mediach. W Warsaw Media House, doskonale wiemy że sztuka obrony wizerunku poddanego ostrej krytyce polega na tym, aby wiedzieć jak reagować na tego typu komentarze i mieć świadomość kiedy i jak usunąć negatywną opinie na Facebook’u. O tym dowiesz się nieco więcej już za chwilę.

Prawidłowe reagowanie na opinie użytkowników – krok czwarty

Na Facebook’u liczy się czujność. Kiedy Twoi fani zaczynają pozostawiać komentarze pod poszczególnymi wpisami nie pozostawiaj ich bez odpowiedzi. Reaguj możliwie szybko i angażuj do dalszej dyskusji. Widoczność Twoich publikacji na tablicy użytkowników jest obecnie uzależniona od stopnia zaangażowania internautów związanego z daną treścią. Algorytm Facebook’a szybciej wyświetli na tablicy pana Jana post, pod którym toczy się żywa dyskusja niż publikację jaka posiada tylko polubienia. Dlatego musisz działać i zachęcać do działania innych.

Dopóki opinie na Facebook’u pozostają pozytywne z pewnością będziesz sobie radzić. Dużo gorzej, gdy na fanpage’u firmy pojawią się negatywne komentarzy lub publikacje. Klienci nie zawsze pozostają zadowoleni z poziomu świadczonych usług czy produktów. Najczęściej upust swojej irytacji wyrażają w mediach społecznościowych. Czy negatywne opinie należy usuwać? Zlikwidować nieprzychylny wpis jest bardzo łatwo. Wystarczy wybrać opcje usuń lub ukryj komentarz.

Jednak kiedy warto i jak usunąć negatywną opinie na Facebook’u ? To temat bardzo dyskusyjny. Odpowiednie zarządzanie komunikacją kryzysową prowadzone w WMH, pozwala na prowadzenie dyskusji przekonującej użytkownika do marki. Naszym zdaniem, jeżeli rzeczywiście firma zawiodła to powinna przeprosić, przyznać się do błędu i wynagrodzić zaistniałą sytuacje. W Warsaw Media House, podpowiemy Ci jak usunąć negatywną opinię na Facebook’u, ale jednocześnie wskażemy też moc zasady 5P –  stosowanej w public relations. Przyznając się do błędu, przepraszając i rekompensując błąd jako marka wykorzystujesz kryzys do kreowania pozytywnego wizerunku w sieci. To prawdziwa sztuka, która udaje się najlepszym! Jako profesjonaliści w WMH wielokrotnie przekonaliśmy firmy borykające się z kryzysem do przyjęcia tego typu taktyki. Efekt? Wizerunkowy sukces i stworzenie marki bliskiej odbiorcy, reagującej na jego potrzeby.

Usuwanie negatywnych opinii to działanie ostateczne, które w Warsaw Media House jest zalecane klientom tylko wtedy, gdy komentarze mają znamiona hejtu. Jeśli opinia pozostaje treścią obrażającą firmę, jej pracowników czy zakres świadczonych usług lub produtów i jako publikacja rażąco mija się z rzeczywistością, wtedy nie wahaj się by usunąć negatywną opinie na Facebook’u. Z hejterem, który poddaje dyskusji zakłamane fakty nie ma sensu chodzić w dyskusje. Zwłaszcza gdy, w ramach publikacji pojawiają się wulgaryzmy, pomówienia, bezpodstawne oskarżenia nie zastanawiaj się na tym, jak usunąć negatywną opinie na Facebook’u tylko po prostu wciśnij przycisk USUŃ. Natomiast samego hejtera spróbuj szybko zablokować. W ten sposób unikniesz konieczności nieustannej walki z zakłamanymi opiniami.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się znacznie więcej na temat likwidowania negatywnych treści w sieci śmiało napisz lub zadzwoń do Warsaw Media House. Jesteśmy po to, aby pomagać kreować wizerunek w Internecie.

Monitorowanie skuteczności działań – krok piąty

Nie zapominaj o monitorowaniu efektywności swoich publikacji. Co miesiąc sprawdzaj statystyki. Orientuj się, czy liczba fanów fanpage’a na Facebooku wzrasta czy maleje. Dokładnie analizuj, jakie treści publikowane na tablicy cieszyły się największym zainteresowaniem i zaangażowaniem. Wykluczaj te mało angażujące i twórz więcej publikacji, które pozostają interesujące dla Twojej społeczności.

materał sponsorowany 

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...