wizytówka Google

Jak wizytówka Google wspomaga reklamę sklepu internetowego?

Opublikowano: 26 lipca 2023

Z roku na rok coraz więcej konsumentów kupuje w sieci. Popularność handlu online widać zarówno wśród klientów, jak i sprzedawców. Rosnąca konkurencja w e-commerce sprawia, że zbudowanie e-sklepu to dopiero początek. Aby zdobyć uwagę odbiorców i zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą, należy postawić na odpowiednie narzędzia promocji. Dziś skoncentrujemy się na jednym z nich – wizytówce Google. Sprawdź, jak odpowiednia prezentacja w wyszukiwarce może wspomóc reklamę sklepu internetowego.

Czym jest Profil Firmy w Google dla e-sklepu?

Czy zdarzyło Ci się wyszukiwać informacje na temat konkretnej firmy w sieci? Z pewnością wiesz więc, jak frustrująca może okazać się sytuacja, gdy nie odnajdziemy, choćby godzin otwarcia i zamknięcia placówki. Weź więc pod uwagę, że Twoi potencjalni klienci korzystają z Internetu oraz wyszukiwarki, aby znaleźć interesujące ich produkty i usługi.

Tworzenie sklepu internetowego już nie wystarczy do zdobycia odpowiedniej widoczności w sieci. Chcesz zadbać o to, aby kupujący mogli odnaleźć Twoją ofertę? Istnieją na to sprawdzone sposoby, a jednym z nich jest Profil Firmy w Google. Rozwiązanie znane wcześniej jako wizytówka Google wykorzystuje już wielu przedsiębiorców.

Taka forma prezentacji działalności okazuje się dla sprzedawców doskonałym źródłem pozyskiwania nowych klientów. Choćby dlatego, że można w wizytówce umieścić nie tylko lokalizację siedziby, ale również link do sklepu internetowego. Aby jednak osiągnąć korzyści z tej formy promocji, należy (zarówno w przypadku małych, jak i większych firm) wykorzystać w pełni potencjał tej platformy.

Profil Google Moja Firma stanowi niezwykle prosty sposób na zarządzanie obecnością biznesu i e-sklepu w wyszukiwarce. Narzędzie umożliwia publikowanie informacji w różnych miejscach sieci o prowadzonej działalności, takich jak nazwa firmy, adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres internetowy witryny czy też zdjęcia i grafiki. Taka wizytówka może uwiarygodnić Twój wizerunek w sieci wśród klientów lokalnych.

WeNet - sklepy internetowe

Wizytówka w Google – dla kogo?

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że przedsiębiorcy, którzy prowadzą restauracje, hotele czy kawiarnie albo oferują usługi np. fryzjerskie lub samochodowe, chętnie korzystają z możliwości, jakie zapewnia założenie Profilu Firmy w Google. Zastanawiasz się jednak, czy prowadząc sprzedaż, również możesz czerpać korzyści z posiadania wizytówki w wyszukiwarce? Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że tak!

Okazuje się bowiem, że każda firma, która działa stacjonarnie lub hybrydowo, powinna założyć wizytówkę Google. Pamiętaj, że w takiej sytuacji musisz potwierdzić swoją działalność pod wskazanym adresem, aby profil marki poprawnie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania i na mapach.

Co więcej, również sklep internetowy może skorzystać na założeniu aktualnej wizytówki Google. Unikalny opis firmy pozwoli zainteresowanym znaleźć kluczowe informacje, takie jak np. adres strony WWW czy dane kontaktowe. We wpisach możesz dodawać ponadto zdjęcia czy karty produktów i usług, co z pewnością zachęci internautów do odwiedzenia Twojej witryny.

Jeszcze więcej zyskasz, jeśli działasz hybrydowo i dodasz swój fizyczny adres, aby umożliwić użytkownikom odnalezienie siedziby na mapach Google. Może okazać się to szczególnie ważne dla klienta lokalnego, który skorzysta z opcji odbioru osobistego czy dostawy zamówień w najbliższej okolicy.

Taka reklama w Google to niezwykle wartościowe rozwiązanie dla wszystkich rodzajów sklepów online – bez względu na branżę czy wielkość biznesu. Już teraz przekonaj się, dlaczego warto założyć wizytówkę. A więcej informacji o narzędziu znajdziesz tutaj: . https://netskaner.wenet.pl/baza-wiedzy/co-to-jest-wizytowka-google-moja-firma-269537

Wizytówka Google jako sposób na promocję sklepu internetowego

Zarówno małe, lokalne sklepy, jak i duże przedsiębiorstwa e-commerce mogą osiągnąć korzyści, jakie zapewnia założenie wizytówki. Google Business Profile to jeden z kluczowych kroków w kierunku skutecznej promocji Twojego e-sklepu. Sprawdź, co zyskasz!

1. Możliwości wizytówki w zakresie pozyskania klienta

Konsumenci coraz chętniej stawiają na lokalny biznes. Co więcej, bardzo często potencjalni klienci do wyszukiwania sprzedawców z okolicy wykorzystują Internet. To niezwykle istotna informacja dla przedsiębiorców zarządzających firmami z małego lub średniego sektora. Brak wizytówki Google Moja Firma znacznie wpływa bowiem na lokalne SEO – to z kolei może prowadzić do słabej widoczności w wyszukiwarce.

Jak Profil Firmy w Google może pomóc Ci w pozyskaniu klientów z okolicy? Otóż poprzez wizytówkę Twój sklep może wyświetlać się na mapach i w wynikach wyszukiwania internautom, którzy szukają produktów lub usług w konkretnej lokalizacji. Jeśli chcesz skupić się na lokalnej widoczności, to z narzędziem od wyszukiwarki możesz wiele zyskać!

2. Reklama w mapach Google i wynikach wyszukiwania

Czy wiesz, dlaczego internauci korzystają z map Google? Według różnych raportów większość użytkowników tej aplikacji wykorzystuje jej możliwości do odnajdowania lokalnych firm i sklepów. Jeśli zależy Ci na tym, aby dać się odnaleźć potencjalnym klientom, to zarządzanie wizytówką Google powinno stać się Twoim priorytetem.

Ten sposób na pozycjonowanie lokalne firmy to świetna opcja dla sklepów z ograniczonym budżetem marketingowym. W końcu firmowa wizytówka Google jest bezpłatna. Jako sprzedawca musisz jednak zadbać o informacje, które zamieszczasz na profilu, ponieważ to sposób i jakość prezentacji, może przyciągnąć uwagę klientów, zwiększyć ruch w witrynie i pozytywnie wpłynąć na sprzedaż.

3. Unikalny opis firmy i ważne informacje w wizytówce Google

Jak już wspomnieliśmy wyżej, Google wizytówka zapewnia właścicielom sklepów internetowych kontrolę nad prezentacją ich marki oraz produktów i usług. Warto umieszczać w niej informacje, które mają kluczowe znaczenie dla klientów w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Nie możesz więc poprzestać na danych kontaktowych. Właściwa optymalizacja wizytówki Google pomoże Ci wyróżnić Ci się na tle konkurencji, jeśli zadbasz o wysokiej jakości zdjęcia, wartościowe opis produktów czy angażujące wpisy napisane językiem korzyści. To może zachęcić konsumentów do zakupów w Twoim sklepie.

4. Większa widoczność poprzez pozycjonowanie wizytówki w Google

Zakupy online stały się niezwykle popularne, a konkurowanie z innymi przedsiębiorcami w e-commerce okazuje się coraz większym wyzwaniem. Małym i średnim sprzedawcom dużo trudniej przebić się na tle liderów w branży – również w wyszukiwarce, gdzie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania zdobywają największe sklepy internetowe.

Wtedy pomocne okazuje się lokalne SEO, którego podstawę stanowi efektywne pozycjonowanie wizytówki Google. Umieszczając odpowiednie słowa kluczowe w publikowanych wpisach, możesz wyprzedzić największych rywali w rankingu wyszukiwarki bez dużych inwestycji w optymalizację strony swojego sklepu.

5. Zwiększenie wiarygodności jako korzyści z wizytówki Google

Według danych Safari Digital nawet 90% konsumentów sprawdza recenzje firmy przed skorzystaniem z jej usług lub zakupieniem produktu. Taka tendencja wynika z nasycenia rynku, która sprawia, że internauci stają się sceptyczni względem biznesów działających w Internecie. Jedną z metod, którą możesz wykorzystać, aby zbudować zaufanie do swojego sklepu, jest wizytówka Google Moja Firma.

To właśnie dzięki profilowi marki w wyszukiwarce zainteresowani Twoją ofertą mogą zweryfikować informacje dotyczące działalności oraz przede wszystkim opinie dotychczasowych klientów. Doświadczenia innych to jeden z tych czynników, który może skutecznie przekonać internautów do zakupów w Twoim e-commerce.

Google Moja Firma – czy warto wykorzystać do reklamy e-sklepu?

Liczymy, że powyższe argumenty rozwiały Twoje wątpliwości i już wiesz, że sprzedawcy powinni inwestować w wizytówkę Google. W końcu to niezwykle popularne narzędzie umożliwia sklepom internetowym dotarcie do lokalnej społeczności, zbudowanie zaufania, zwiększenie widoczności oraz pozyskanie nowych klientów. Z tego powodu profil marki w wyszukiwarce powinien się stać elementem Twojej strategii reklamy.

Chcesz skupić się na zwiększeniu sprzedaży? W takim razie działania promocyjne powierz ekspertom. WeNet pokaże Twoją firmę w sieci z najlepszej strony. Skorzystaj z usług renomowanych doradców internetowych, którzy specjalizują się w optymalizacji wizytówek firmowych w Google – od przygotowania unikalnych treści, przez odpowiednią konfigurację, po regularne wpisy. Przekonaj się, co jeszcze możesz zyskać. Wejdź na WeNet.pl i poznaj szczegóły oferty.

 

 

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
InPost
Tworzenie prężnie działającego biznesu e-commerce to wyzwani...
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Ewa Kraińska
AI już kieruje naszymi zakupami. To jest aktualna rz...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...